خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی برای رفع ترس از دست دادن عزیزان و دوستان و خانواده

دعایی برای رفع ترس از دست دادن عزیزان و دوستان و خانواده

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای رفع ترس از دست دادن عزیزان و دوستان و خانواده پرداخته ایم. برای رفع ترس و اضطراب از دست دادن دوستان و عزیزان دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای رفع ترس از دست دادن عزیزان و دوستان و خانواده,دعای درمان ترس از دست دادن عزیزان,دعای برطرف شدن ترس از دست دادن عزیزان,دعای غلبه بر ترس از دست دادن عزیزان,دعای استرس و اضطراب از دست دادن عزیزان,دعای برطرف شدن ترس و استرس و اضطراب,دعای ترس مرگ عزیزان,دعای ترس فوت کردن عزیزان

دعایی برای رفع ترس از دست دادن عزیزان و دوستان و خانواده

بیماری ترس از دست دادن عزیزان چیست :

در جوامع مدرن و امروزی صحبت در رابطه با مرگ بسیار کم است و عده زیادی سعی می کنند درباره آن فکر نکنند.

از دید فروید تاناتوفوبیا (thanatophobia) یا اضطراب مرگ در روانشناسی یکی از دلایل این اتفاق هستند زیرا بسیاری از افراد از مرگ میترسند اما مرگ نیز باید به عنوان بخشی از روند کار این دنیا پذیرفته شود زیرا نمی توانیم آن را تغییر دهیم

اگر منطقی به این موضوع نگاه کنید متوجه میشوید که بدون مرگ، زندگی نیز بی معنی میشد اما با دانستن اینکه تمامی ما زمان محدودی داریم سعی می کنیم به درستی از آن استفاده کنیم و از دنیا رفتن شخصی،‌ فرصتی برای پا گذاشتن انسانی دیگر به این دنیا است.

ترس از مرگ عزیزان و از دست دادن آنها به دو نوع مختلف تبدیل می شود که عبارتند از:

● ترس سالم

طبیعی است که با فکر کردن به عزیزان دچار ترس از دست دادن آنها نیز شویم.

ما ثانیه های خوشی را با آنها گذرانده ایم و بودنشان در زندگی و آینده امان نیز مهم است و می دانیم که زندگی بدون آنها کاملا متفاوت خواهد بود.

به طور کلی هنگامی دچار ترس سالم می شویم که به دنبال درک مرگ به عنوان یک واقعیت غیرقابل اجتناب هستیم اما این ترس مداوم نیست و زندگی فرد را مختل نمی کند.

● ترس ناسالم

ترس ناسالم بیشتر شبیه به احساس اضطراب است و همواره بیشتر می شود یا با تفکر شدید همراه است.

در این مدل فرد فکر می کند که زندگی بدون شخص دیگر غیر ممکن است و هرچه بیشتر درباره آن فکر کند این ترس نیز افزایش می یابد.

ترس ناسالم باعث ایجاد مشکلات بسیاری در سلامت و زندگی فرد می شوند. ممکن این عوارض آن با علائم اضطراب شروع شوند که شامل افکار غیر منطقی، احساس ترس درحال رشد، علائم فیزیولوژیک مانند عرق کردن، افزایش ضربان قلب، ناراحتی معده یا فشار عضلانی و تغییراتی در الگوهای خواب و خوردن می باشد.

دلایل ترس از دست دادن عزیزان

این ترس می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که یکی از مهم ترین آنها همبستگی و وابستگی متقابل است.

وابستگی متقابل وقتی اتفاق می افتد که احساس شخصی و ارزش های شما با شخصی دیگر مرتبط هستند اما وابستگی به هر شخص یا چیزی در زندگی باید کنترل شده باشد

یعنی بدون آنها نیز بتوانید به زندگی ادامه دهید. شاید فکر کنید این احساس به دلیل واقعی بودن احساس دوست داشتن دچار وابستگی می شوید اما این راه برای برقراری ارتباط سالم مناسب نیست.

با وابستگی بیش از حد شما نمیتوانید تمام منابع درونی و قدرت شخصی خود را ببینید و ترس از دست دادن و گمراهی بدون حضور دیگران در شما افزایش می یابد.

عوامل دیگری نیز مانند سن، جنسیت، مسائل مربوط به سلامت و… در بروز این احساس تاثیر گذار هستند.

همچنین ممکن است افرادی که از شخصی بیمار مراقبت می کنند که مشخصا زمان محدود تری دارد ترس از دست دادن در آنها بسیار شدیدتر شود.

درمان و مقابله با ترس از دست دادن عزیزان

تاناتوفوبیا که معمولا به عنوان ترس از مرگ شناخته می شود به عنوان یک بیماری شناخته نمی شود اما ممکن است باعث به وجود آمدن اختلالاتی مانند اضطراب، وحشت، پریشانی، سرگیجه، نامنظم شدن ضربان قلب و… شود.

thanatophobia یک بیماری بالینی شناخته شده نیست که بتوان با استفاده از آزمایش آن را تشخیص داد و ممکن است فردی ماه ها دچار ترس از دست دادن عزیزان شده باشد اما هنوز آن را تشخیص نداده باشد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *