خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی برای شفای قلب و رفع ناراحتی قلب و رهایی از درد قلب

دعایی برای شفای قلب و رفع ناراحتی قلب و رهایی از درد قلب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای شفای قلب و رفع ناراحتی قلب و رهایی از درد قلب پرداخته ایم. برای شفا و رفع و رهایی از ناراحتی و درد قلب دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای شفای قلب و رفع ناراحتی قلب و رهایی از درد قلب,دعای رهایی از ناراحتی قلبی – دعای رفع ناراحتی قلبی,دعای قرآنی برای ناراحتی قلبی,دعای شفای ناراحتی قلبی,دعای قرانی رفع ناراحتی قلبی,دعای رهایی و نجات از بیماری های قلبی

دعایی برای شفای قلب و رفع ناراحتی قلب و رهایی از درد قلب

قلب‌ها سه نوع هستند: قلب سلیم ـ قلب مرده ـ قلب مریض.

۱) قلب سلیم (بی‌عیب):

هیچ کس در روز قیامت نجات نمی‌یابد مگر اینکه الله عزوجل به او قلب سلیم عطا کرده باشد، الله عزوجل می‌فرماید:

یَوْمَ لَا یَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ * إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ» (شعراء / ۸۸-۸۹)

(روز قیامت) روزی است که فایده نمی‌دهد مال و نه فرزندان، لیکن صاحب فایده آن باشد که بیاورد پیش خدا دلی بی‌عیب را

قلب سلیم قلبی است که از هر خواهش و هوسی که با اوامر و منهیات الله عزوجل مخالفت نماید، سالم و به دور می‌باشد، و از هر شبهه و شکی که با گفته‌های الله عزوجل مغایرت داشته باشد سالم و به دور می‌باشد. از بندگی غیر الله و قبول حکم غیر رسول‌الله صلی الله علیه وسلم به دور است، و در یک جمله، قلب سلیم و بی‌عیب قلبی است که نه تنها از دل سپرده به غیر الله عزوجل و آنچه در آن شرک است به دور می‌باشد بلکه بندگی‌اش برای الله خالص گردیده و همراه با اراده و محبت، توکل و توبه، تواضع و خضوع، خوف و رجا، و تمنابه الله عزوجل می‌باشد.

قلب سلیم قلبی است که برای الله عزوجل خالص شده، اگر دوستی کرد برای الله باشد و اگر کینه و دشمنی نمود به خاطر الله عزوجل باشد، اگر چیزی بخشید یا از چیزی منع نمود برای الله عزوجل باشد، همه تلاش و سعی و محبتش برای الله عزوجل باشد، و مقصد و هدفش او باشد، بدنش در راه او باشد، اعمالش و خواب و بیداریش خالص برای الله و کلام الله و آنچه که از طرف اوست برایش جذاب‌تر از هر کلامی باشد، و افکارش او را در مواضع جلب رضایت و محبت الله عزوجل پشتیبانی نمایند، از خداوند بزرگ داشتن این قلب را مسئلت داریم.

۲) قلب مرده:

این قلب بر خلاف قلب سلیم می‌باشد:

قلبی است که پروردگارش را نمی‌شناسد و او را طبق فرمانش عبادت نمی‌کند، و او را دوست نمی‌دارد و راضی نمی‌گرداند، بلکه آن قلب مرده بر شهوات و خواهش‌ها و لذت‌هایش استوار است، ولو اینکه در آن خواهشات، غضب و خشم الله عزوجل باشد. او غیر الله را در حال محبت و ترس و رجا و رضایت و فروتنی و تعظیم و خواری عبادت می‌کند، اگر دشمنی می‌کند دشمنی‌اش به خاطر هوا و هوس است، و اگر دوستی می‌کند به خاطر آن است، و اگر چیزی می‌بخشد و یا از آن منع می‌کند به خاطر هوس است، پس امامش هوا و هوس و رهبرش شهوت اوست، جهل، سوق‌دهنده و غفلت مرکب اوست، از این نوع قلب به الله عزوجل پناه می‌بریم.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *