خانه / دعا / دعایی برای عاقبت بخیری در دنیا و آخرت در قنوت نماز

دعایی برای عاقبت بخیری در دنیا و آخرت در قنوت نماز

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای عاقبت بخیری در دنیا و آخرت در قنوت نماز پرداخته ایم. برای عاقبت بخیرشدن دعا و‌ نماز مجرب عنوان شده راربخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای عاقبت بخیری در دنیا و آخرت در قنوت نماز,دعای عاقبت خوش در قنوت نماز,دعای قنوت نماز برای عاقبت بخیر شدن,دعای قرآنی عاقبت بخیر شدن,آیات قرآنی برای عاقبت بخیر شدن

دعایی برای عاقبت بخیری در دنیا و آخرت در قنوت نماز

دعاهایی زیادی در مورد هدایت و عاقبت بخیری فرزندان وجود دارد، اما می‌توان از ادعیه قرآنی در این مورد استفاده کرد که در این‌جا به چند نمونه اشاره می‌شود:

1. «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماما»

پروردگارا! همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرار ده، و ما را براى پرهیزگاران پیشوا گردان.

2.  «رَبِّ هَبْ لی‏ مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاء»

خداوندا از طرف خود، فرزند پاکیزه‌‏اى به من عطا فرما که تو درخواست را مى‌‏شنوى.

3. «رَبِّ اجْعَلْنی‏ مُقیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاء»

اى پروردگار من، مرا و فرزندان مرا برپاى‌‏‌دارندگان نماز گردان. اى پروردگار ما، دعاى مرا بپذیر.

4.  «رَبِّ أَوْزِعْنی‏ أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی‏ أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلى‏ والِدَیَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لی‏ فی‏ ذُرِّیَّتی‏ إِنِّی تُبْتُ إِلَیْکَ وَ إِنِّی مِنَ الْمُسْلِمین»

اى پروردگار من، به من بیاموز تا شکر نعمتى که بر من و بر پدر و مادرم ارزانى داشته‌‏اى به جاى آرم. کارى شایسته کنم که تو از آن خشنود شوى و فرزندانم را براى من صالح گردان. من به تو بازگشتم و از تسلیم ‏شدگانم.

5. «رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ وَ أَرِنا مَناسِکَنا وَ تُبْ عَلَیْنا إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحیم»

پروردگارا، ما را تسلیم (فرمان) خود قرار ده، و از فرزندان ما نیز امتى تسلیم خود (پدید آر) و اعمال عبادى ما را (از حج و قربانى‌‏ها و جاهاى قربانى) به ما نشان ده و بر ما عطف توجه کن، که تویى که بسیار عطوف و توبه‌‏پذیر و مهربانى.

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *