خانه / ابطال طلسم / دعایی برای محفوظ ماندن زوجین از سحر و طلسم در شب زفاف

دعایی برای محفوظ ماندن زوجین از سحر و طلسم در شب زفاف

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای محفوظ ماندن زوجین از سحر و طلسم در شب زفاف پرداخته ایم. برای حفاظت عروس و داماد از جن زدگی و طلسم و حادو در شب زفاف دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای محفوظ ماندن زوجین از سحر و طلسم در شب زفاف,دعای حفاظت عروس و داماد از سحر و طلسم در شب اول زفاف,دعای حفظ عروس و داماد از سحر و طلسم,دعای جلوگیری از بستن عروس و داماد در شب زفاف,دعای محفوظ ماندن عروس و داماد از جن زدگی و سحر,دعای حفاظت زن و شوهر از قفل شدن و بسته شدن,دعای عروس و دامادی که شب زفاف سحر و طلسم شدن,دعای باطل کردن سحر و طلسم عروس و داماد,دعای محافظت زوجین از سحر و طلس در شب زفاف

دعایی برای محفوظ ماندن زوجین از سحر و طلسم در شب زفاف

طبعاً در وقت ازدواج و در شب زفاف برای زوج جوان، جادو می‌کنند و آن‌ها را می‌بندند. پس آیا برای زوجین این امکان وجود دارد که خود را در مقابل سحر حفاظت بکنند؟

آری، و من آن پناهگاه‌ها را به توفیق الهی بیان خواهم کرد ولی قبل از آن، داستانی را ذکر می‌کنم که با بحث ما مناسبت دارد.

یکی از جوانان مؤمن و داعی، مردم را به توحید خالص و عقیدۀ صحیح دعوت می‌داد. و آن‌ها را از رفتن نزد ساحران و کاهنان منع می‌کرد و می‌گفت: سحر عملی است کفر آمیز و ساحر، دشمن خدا و رسولش می‌باشد.

در محل زندگی این جوان صالح، مردی ساحر، زندگی می‌کرد. و هر گاه در آن ناحیه جوانی ازدواج می‌کرد، لابد نزد ساحر می‌آمد و به او مبلغی پول می‌داد و در غیر اینصورت ساحر، آن جوان را به وسیله سحر می‌بست تا در شب زفاف قادر به همبستری نباشد.

این جوان مؤمن علناً با آن ساحر در گیر شد و در سخنرانی‌های خود از او نام می‌برد و مردم را از رفتن نزد او باز می‌داشت.

تا اینکه جوان تصمیم گرفت که ازدواج بکند. مردم که می‌دانستند ساحر او را خواهد بست، مشتاقانه منتظر بودند ببینند که چه اتفاقی می‌افتد.

آن جوان نزد من آمد و گفت:

تصمیم دارد ازدواج بکند و می‌ترسد که ساحر او را ببندد. بنده گفتم: ان‌شاء‌الله خدا شما را حفاظت خواهد کرد. ولی شما به ساحر اعلام کن که در فلان شب، زفاف می‌کنید و اگر جرأت دارد شما را ببندد.

جوان گفت: تو مطمئن هستی؟ گفتم: بلی من مطمئنم. جوان فوراً کسی را نزد ساحر فرستاد و او را به مبارزه طلبید. بنده پناهگاه‌هائی را که بزودی بیان خواهم کرد به آن جوان آموزش دادم.

او آن‌ها را خواند و زفاف کرد و هیچ مشکلی برایش پیش نیامد. مردم شگفت‌زده شدند و از ساحر دل کندند و به این جوان مؤحد روی آوردند. یقیناً این از طرف اللهأ نصرتی بود برای توحید و عقیدۀ صحیح و اهل آن و شکستی بود برای باطل و پیروان آن.

الله أکبر ولله الحمد وما النّصر إلا من عند الله

پناهگاه اول

اگر خرمای عجوه در دسترس باشد هفت دانه ناشتا خورده شود. اگر ممکن بود خرمای عجوه مدینه باشد و اگر نه از هر کجا باشد اشکالی ندارد.

رسول الله ص می‌فرماید: «مَنِ اصْطَبَحَ بِسَبْعِ تَمَرَاتِ عَجْوَهٍ، لَمْ یَضُرَّهُ ذَلِکَ الیَوْمَ سَمٌّ، وَلاَ سِحْرٌ»

ترجمه: «هر که روزانه با هفت دانه خرما عجوه صبح بکند نه سمی بر او اثر می‌گذارد و نه سحری به او ضرر می‌رساند»

پناهگاه دوم: با وضو بودن

سحر در مسلمانی که همیشه با وضو باشد اثر نمی‌گذارد، زیرا مسلمان با وضو، از جانب خدا به وسیلۀ فرشتگان حفاظت می‌شود.

از ابن عباسب روایت است که رسول الله ص فرمود:

«طَهِّرُوا هَذِهِ الْأَجْسَادَ طَهَّرَکُمُ اللَّهُ, فَإِنَّهُ لَیْسَ مِنْ عَبْدٍ یَبِیتُ طَاهِرًا إِلَّا بَاتَ مَلَکٌ فِی شِعَارِهِ, لَا یَنْقَلِبُ سَاعَهً مِنَ اللَّیْلِ إِلَّا قَالَ: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِعَبْدِکَ, فَإِنَّهُ بَاتَ طَاهِرًا»

ترجمه: «این بدن‌ها را پاکیزه نگه دارید، شما را پاک نگهدارد. زیرا هیچ بنده‌ای نیست که با وضو بخوابد مگر اینکه فرشته‌ای با او شب می‌گذارند. در هیچ لحظه‌ای از شب حرکتی نمی‌کند مگر اینکه فرشته می‌گوید: خدایا او را بیامرز زیرا او شب را پاک گذارنده است».

پناهگاه سوم: پایبندی به نماز جماعت

محافظت نماز جماعت، انسان را از شر شیطان در امان نگه می‌دارد، و با سستی در نماز جماعت، شیطان بر انسان غالب می‌شود. آنگاه انسان به انواع بیماری‌ها به ویژه جن‌زدگی و سحر، مبتلاء می‌گردد.

از ابو درداءس روایت است که از رسول الله ص شنیدم که فرمود: «‌مَا مِنْ ثَلَاثَهِ نَفَرٍ فِی قَرْیَهٍ وَلَا بَدْوٍ لَا تُقَامُ فِیهِمُ الصَّلَاهُ إِلَّا اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ، فَعَلَیْکَ بِالْجَمَاعَهِ، فَإِنَّمَا یَأْکُلُ الذِّئْبُ مِنَ الْغَنَمِ الْقَاصِیَهَ»

ترجمه: «اگر سه نفر در روستائی باشند و در آنجا نماز جماعت اقامه نشود، شیطان بر آنان مسلط می‌شود. پس جماعت را لازم بگیر. زیرا گرگ، گوسفندی را می‌خورد که تنها باشد».

پناهگاه چهارم: قیام اللیل

اگر می‌خواهید از تأثیر سحر در امان بمانید باید بخشی از شب را با عبادت اللهﻷ، زنده نگه دارید. بر کسانی که از این نوع عبادات غافل‌اند، شیطان مسلط می‌شود.

از ابن مسعودس روایت است که گفت: [ذُکِرَ عِنْدَ النَّبِیِّص رَجُلٌ، فَقِیلَ: مَا زَالَ نَائِمًا حَتَّى أَصْبَحَ، مَا قَامَ إِلَى الصَّلاَهِ، فَقَالَ: «بَالَ الشَّیْطَانُ فِی أُذُنِهِ»

ترجمه: در محضر پیامبر اکرمص از مردی نام برده شد، و گفتند: که شب تا صبح خوابیده و برای نماز تهجد بلند نشده است. آنحضرتص فرمود: «شیطان در گوشهایش ادرار کرده است».

وسعید بن منصور از ابن عمرب روایت می‌کند: «مَنْ أَصْبَحَ عَلَى غَیْرِ وِتْرٍ أَصْبَحَ عَلَى رَأْسِهِ جَرِیرٌ قَدْرَ سَبْعِینَ ذِرَاعًا»

ترجمه: «هر که بدون خواندن وتر صبح کند بر سرش دامی به طول هفتاد ذراع قرار می‌گیرد».

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *