خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی مجرب برای ابطال نفرین و از بین رفتن نفرین

دعایی مجرب برای ابطال نفرین و از بین رفتن نفرین

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب برای ابطال نفرین و از بین رفتن نفرین پرداخته ایم. برای از بین رفتن و باطل کردن نفرین دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای ابطال نفرین و از بین رفتن نفرین ,دعای نفرین,دعای نفرین پدر و مادر,دعای نجات از نفرین,دعای خلاص شدن از نفرین,دعای از بین رفتن نفرین,طلسم رفع نفرین فوری,دعای حفظ از نفرین مردم,دعای بی اثر کردن نفرین

دعایی مجرب برای ابطال نفرین و از بین رفتن نفرین 

ذکر و دعایی مجرب برای رفع نفرین :

درباره فلسفه نفرین می بایست به این نکته توجه شود که حس فطری انسان و واکنش درونی افراد، تمجید و سپاس از کارهای شایسته و تکذیب و پرخاش در برابر افعال ناشایست است.

این، شیوه همیشگی افراد با هر مکتب و مرام و یا دین و آیین است که در حالت اعتدال، نوعی واکنش درونی را نسبت به افعال بیرونی در خود احساس می کنند.

بسیاری از گرفتاری های ما بی آن که متوجه باشیم به سبب آه و نفرین پدر و مادر یا دوست و رفیقی است که به او ظلم و ستم کرده ایم و او از روی ناراحتی به خداوند پناه برده و مجازات عمل را به خداوند واگذار کرده است.

انواع دعا :

به طور کلى دعا بر دو قسم است .

1ـ دعا به خیر

2ـ دعا به شر که از آن به نفرین و لعنت تعبیر شده.

معنی نفرین :

نفرین در لغت، به معنای دعای بد برای مرگ، ناکامی و بدبختی کسی یا چیزی است.

به معنای لعن، لعنت، ذم، تقبیح و نکوهش نیز آمده است

بنابراین پیش ارباب لغت، نفرین نوعی دعا است که به ضرر شخص دعا شونده باشد.

به عبارت دیگر دعا بر دو نوع است:

مثبت که همان دعای معروف و شناخته شده است، و دعای منفی که نفرین باشد.

امام صادق (ع) فرمود:

هرگاه مردى مورد ظلم و ستم واقع شد و شروع کند به نفرین کردن بر ظالم و ستمکار خود، خداوند عزوجل به او مى گوید:

همان طورى که تو به ظالم خود نفرین مى کنى ، کسى دیگر هم از دست ظلم و ستم تو نفرین مى کند.

اگر مى خواهى، نفرینت را درباره ى ظالم تو بپذیرم و نفرین مظلومت را هم درباره ى تو، و اگر خواستى، نفرین هر دو شما را به تاخیر بیندازم، تا شاید رحمت و عفو من شما را فرا گیرد! در چه زمانى نفرین کنیم؟

گاهى برخى از انسان ها خود و افراد خانواده و یا جامعه شان را به علل و عواملى مورد لعنت و نفرین قرار مى دهند

اگر کمى منصف و واقع نگر باشیم، مى بینم که نفرین کردن در مرحله ى اول، کار بندگان صالح و شایسته ى خدا نیست بلکه آنان همواره در این مرحله تمام سعى و تلاششان را براى هدایت و ارشاد افراد گمراه و لا ابالى مى نمودند و براى آنها دعا مى کردند آن گاه اگر مى دیدند این گونه افراد دست از شرارت و اذیت و آزار بر نمى دارند و وجودشان منشاء ضرر و زیان براى افراد جامعه است در مورد آنها لب به نفرین مى گشودند و نتیجه ى آن را به خدا واگذار مى کردند؛ و خداوند هم احکم الحاکمین (بهترین حکم کننده ) است.

نفرین در چه صورتى موثر واقع مى شود؟

1ـ نفرین هایى که معمولا مردم در طول عمر و مرگ یکدیگر مى کنند، اگر لفظى و سر زبانى باشد، اثرى ندارد، مگر اینکه گوینده ضمن لفظ ، قلبا هم از خدا بخواهد.

2ـ نفرین شده، استحقاق قهر و عذاب الهى را داشته باشد

به عنوان مثال:

اگر کسى مظلوم واقع شده باشد و آن قدر ظالم را نفرین کند، که از مکافات ظلم او بیشتر شود، این زیادى براى ظلم باقى مى ماند و در روز قیامت مطالبه مى کند.

در واقع ، کسى که ظالم بود، مظلوم واقع مى شود.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *