خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی مجرب برای استجابت دعاها و رواشدن حاجات

دعایی مجرب برای استجابت دعاها و رواشدن حاجات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب برای استجابت دعاها و رواشدن حاجاتدپرداخته ایم. برای برآورده شدن حاجات و رسیدن به خواسته ها دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای استجابت دعاها و رواشدن حاجات,دعای قبولی حاجت و اجابت دعا فوری برای برآورده شدن حاجات,دعای قوی برای قبولی حاجت,دعای سریع الاجابه قبولی حاجت,دعای قوی اجابت دعا,دعای برآورده شدن حاجت,دعای قوی و فوری قبولی حاجت,دعای تضمینی مخصوص قبول شدن حاجت سریع

دعایی مجرب برای استجابت دعاها و رواشدن حاجات

دستورالعمل های استجابت دعا

۱- همدلی دل و گفتار
۲- دعا، حتی در مواقع شادی و وفور نعمت
۳- دعا همراه با عمل صالح و وفا به خدا
۴- هنگامی که خدا را شناختید دعا کنید تا مستجاب گردد

در بحارالانوار در جلد ۹۳ نقل شده است که:

«جماعتی از امام جعفر صادق (ع) سوال نمودند که چرا هر چه ما دعا می کنیم، دعای ما مستجاب نمی گردد؟ و حضرت پاسخ دادند: زیرا شما کسی را دعا می کنید که او را نمی شناسید و در حدیثی دیگر از حضرت صادق (ع) نقل شده است که: «چون دعا می کنید گمان کنید که حاجت شما در خانه ی شماست».

۵- مبالغه و الحاح

یکی دیگر از شرایط استجابت دعا، مبالغه و الحاح (اصرار و پافشاری) در هنگام دعا می باشد و از این رو در اصول کافی جلد ۲ از حضرت رسول نقل شده است که ایشان فرموده اند:

«خداوند رحم می کند بر بنده ای که با حالت الحاح (اصرار و پافشاری) حاجتی را از خدا طلب می کند؛ خواه دعای او مستجاب بشود و خواه نشود.»

۶- یک دعای مخفی بهتر از ۷۰ دعای علنی

از امام رضا (ع) نقل شده است که:

«اگر یک دعای مخفی به جا آوری، بهتر است از هفتاد دعا که به طور علنی به جای آوری!»

۷- بهترین زمان پذیرش دعا

حضرت علی (ع) درباره ی بهترین اوقات دعا فرموده اند:

«دعا را در چهار وقت غنیمت شمارید: هنگام خواندن قرآن، در وقت اذان، وقت باریدن باران و هنگام ملاقات کردن دو صف برای شهادت»
۸- برای برآورد حاجت گریه کن، اگرچه به مقدار سر مگسی باشد!
۹- دادن صدقه قبل از بیان حاجت
۱۰- دعا کردن در حق دیگران
۱۱- حمد الهی پیش از دعا

دعای سریع الاجابه امام حسین (ع) در روز عاشورا

دعاى پرارزشى است كه پيغمبر اكرم (ص) در روز جنگ بدر و احزاب و امام حسين (ع) در روز عاشورا آن را خواندند. اين دعا از امام صادق (ع) نيز نقل شده است:

«اَللّهُمَّ اَنْتَ ثِقَتى فى كُلِّ كُرْبَة، وَ اَنْتَ رَجآئى فى كُلِّ شِدَّة، وَ اَنْتَ لى فى كُلِّ اَمْر نَزَلَ بى ثِقَةٌ وَعُدَّةٌ، كَمْ مِنْ كَرْب يَضْعُفُ عَنْهُ الْفُؤادُ، وَ تَقِلُّ فيهِ الْحيلَةُ، وَ يَخْذُلُ عَنْهُ الْقَريبُ وَ الْبَعيدُ، وَ يَشْمَتُ بِهِ الْعَدُوُّ، وَ تَعْنِينى فيهِ الاْمُورُ، اَنْزَلْتُهُ بِكَ، وَ شَكَوْتُهُ اِلَيْكَ، راغِباً فيهِ عَمَّنْ سِواكَ، فَفَرَّجْتَهُ وَكَشَفْتَهُ وَ كَفَيْتَنيهِ، فَأَنْتَ وَلِىُّ كُلِّ نِعْمَة، وَ صاحِبُ كُلِّ حاجَة، وَ مُنْتَهى كُلِّ رَغْبَة، فَلَكَ الْحَمْدُ كَثيراً، وَ لَكَ الْمَنُّ فاضِلاً»

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *