خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی مجرب برای رفع تنبلی و سستی و قوی شدن بدن

دعایی مجرب برای رفع تنبلی و سستی و قوی شدن بدن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب برای رفع تنبلی و سستی و قوی شدن بدن پرداخته ایم. برای رفع تنبلی و سستی و قوت بدن دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای رفع تنبلی و سستی و قوی شدن بدن,دعای قوت گرفتن بدن,دعای قرآنی برای قوت بدن,دعای نیرومند شدن بدن,دعای تقویت جسمانی بدن,دعای افزایش قدرت بدن,دعای رفع ضعف بدن,دعای درمان سستی بدن,دعای قوی شدن بدن انسان

دعایی مجرب برای رفع تنبلی و سستی و قوی شدن بدن

ذکرهای مجرب برای قوی شدن بدن :

1- یا حی یا قیوم؛

2- یا قوی و یا قائم؛

3- خواندن دعای « یا ربّ قَوِّ علی خِدْمَتِکَ جَوارِحی » که بخشی از دعای نورانی کمیل است نیز برای این هدف مفید است .

امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند:

«ضعف البدن وقوته من شحم الكلیتین

ضعف و قوت بدن از قلوه پیه است

همچنین می‌فرمایند:

«ضعف الصوت وشدته من شحم الكلیتین» یعنی «ضعف و شدت صدا از قلوه پیه است.»

بعد از روغن‌زیتون بهترین روغن، روغن قلوه پیه است، قلوه پیه در قرآن تعبیر به طیبات شده است، ﴿وَعَلَى الَّذِینَ هَادُواْ حَرَّمْنَا كُلَّ ذِی ظُفُرٍ وَمِنَ الْبَقَرِ وَالْغَنَمِ حَرَّمْنَا عَلَیْهِمْ شُحُومَهُمَا إِلاَّ مَا حَمَلَتْ ظُهُورُهُمَا أَوِ الْحَوَایَا أَوْ مَا اخْتَلَطَ بِعَظْمٍ ذَلِكَ جَزَیْنَاهُم بِبَغْیِهِمْ وِإِنَّا لَصَادِقُونَ﴾ یعنی «و بر یهودیان، هر حیوان ناخن‌دار (حیواناتی که سم یکپارچه دارند) را حرام کردیم؛ و از گاو و گوسفند، پیه و چربیشان را بر آنان تحریم نمودیم؛ مگر چربیهایی که بر پشت آنها قرار دارد، و یا در دو طرف پهلوها، و یا آنها که با استخوان آمیخته است؛ این را بخاطر ستمی که می‌کردند به آنها کیفر دادیم؛ و ما راست می‌گوییم.» و نیز آمده ﴿فَبِظُلْمٍ مِنَ الَّذِینَ هَادُوا حَرَّمْنَا عَلَیْهِمْ طَیِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَبِصَدِّهِمْ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ كَثِیرًا﴾ یعنی «بخاطر ظلمی که از یهود صادر شد، و (نیز) بخاطر جلوگیری بسیار آنها از راه خدا، بخشی از چیزهای پاکیزه را که بر آنها حلال بود، حرام کردیم.» در روایت آمده: «قلت لابی عبد الله(علیه السلام) جعلت فداك، الشحمة التى تخرج مثلها من الداء أی شحمة؟ – قال: هی شحمة البقر، وما سألنی یا زرارة عنها أحد قبلك»یعنی «)زراره از امام صادق(علیه السلام) پرسید این کدام پیه است که به اندازه خود بیماری را از بدن خارج می‌کند؟ امام پاسخ دادند پیه گاو است، ای زراره کسی قبل از تو این سؤال را از من نکرد.» در روایت دیگر آمده: «من أدخل فی جوفه لقمة شحم أخرجت مثلها من الداء.» یعنی «کسی که لقمه‌ای از پیه گاو وارد بدنش کند، به همان اندازه بیماری از بدنش خارج می‌شود.» هم می‌توان از خود قلوه پیه استفاده کرد هم از روغن آن و روغن گوسفند در درجه بعدی قرار می‌گیرد.

گفته شد که منشأ ضعف و قوت قلوه پیه است و از علائم قوت بدن و زیادی قلوه پیه، قوت صدا است. برای تقویت بدن باید قلوه پیه را زیاد کرد، برای این کار توصیه‌هایی در روایات آمده است.

اموری که قلوه پیه را زیاد می‌کند:

اولین مورد نوره است، در روایت آمده: «النورة تزید فی ماء الصلب، وتقوی البدن، وتزید فی شحم الكلیتین، وسمن البدن.» یعنی «نوره آب کمر زیاد می‌کند و بدن را تقویت می‌کند و قلوه پیه را زیاد می‌کند و بدن را چاق می‌کند».

دومین مورد شیر گاو است، در روایت آمده:« تدبغ المعدة و تكسو الكلیتین الشحم» یعنی « معده را دباغی می‌کند و کلیه را با پیه می‌پوشاند».

اموری که قلوه پیه را از بین می‌برد (از این امور پرهیز شود)

اولین مورد حمام است، در روایت آمده «: الحمام یوم ویوم لا یكثر اللحم وإدمانه فی كل یوم یذیب شحم الكلیتین.»یعنی «حمام یک روز در میان سبب زیادشدن گوشت بدن می‌شود و مداوم (هرروز) به حمام رفتن قلوه پیه را از بین می‌برد.»

دومین مورد خوابیدن در حمام است، امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند:

«لا تضطجع فی الحمام فإنه یذیب شحم الكلیتین.» یعنی «در حمام دراز نکش زیرا این کار قلوه پیه را آب می‌کند».

سومین مورد تکه دادن در حمام است، امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند: «لا تتك فی الحمام فإنه یذیب شحم الكلیتین» یعنی«در حمام به دیوار تکیه نده زیرا این کار قلوه پیه را آب می‌کند».

شاید بتوان با توجه به این روایات گفت که رساندن گرما به کلیه‌ها، قلوه پیه را آب می‌کند و اگر انسان به بخاری هم تکیه کند همین اثر را داشته باشد. البته نباید کلیه را در معرض سرما قرار داد زیرا کلیه به سرما حساس است و زود سرما می‌خورد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *