خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی مجرب برای رفع گرفتاری و بازشدن گره از مشکلات

دعایی مجرب برای رفع گرفتاری و بازشدن گره از مشکلات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب برای رفع گرفتاری و بازشدن گره از مشکلات پرداخته ایم. برای رفع گرفتاری و مشکلات و کارگشایی در زندگی دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای رفع گرفتاری و بازشدن گره از مشکلات,دعای باز شدن سریع گره از کار,دعای گره گشایی قوی و مجرب,دعای سریع الاجابه گره گشایی,دعای تضمینی گره گشایی,دعای باز شدن گره از کار و زندگی,دعای قرآنی مخصوص گره گشایی,دعای قرآنی برای باز شدن گره از کار,طلسم گرهه گشایی قوی,اذکار و ادعیه گره گشایی کار

دعایی مجرب برای رفع گرفتاری و بازشدن گره از مشکلات

دعای ختم به خیر شدن کارها و گره گشایی از کارها :

امام سجاد(ع) در دعای ۵۴ صحیفه سجادیه فرموده اند :

هر گاه اندوه و گرفتاری دنیا به شما روی آورد این گونه خدا را بخوانید:

«یا فارِجَ الهَمِّ وَ کاشِفَ الغَمِّ، یا رَحمنَ الدُّنیا والاخِرَهِ وَ رَحیمَهُما، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و الِ مُحَمّدٍ وَ افرُج هَمّی وَاکشِف غَمّی یا واحِدُ یا اَحَدُ یا صَمَدُ یا مَن لَم یَلِد وَ لَم یوُلَد وَ لَم یَکُن لَهُ کُفُواً اَحَدٌ اِعصِمنی وَ طَهِّرنی وَ اِذهَب بِبَلِیَّتی.

آن گاه آیه الکرسی (آیه ۲۵۵ سوره بقره) و سوره فلق و ناس و توحید را بخوانید و بگویید:

«ای خدای من، مانند کسی که نیازمندیش به نهایت رسیده و فریادرسی نمی یابد و نیرویش سست شده و نیرودهنده ای نمی شناسد و گناهانش بسیار است و آمرزنده ای سراغ ندارد… جان مرا آن دم بازستان که در ایمان استوار باشم و رشته نیاز مرا از این جهان بگسل و میل و رغبت و نیاز مرا به آنچه در نزد توست قرار ده… خدایا میل و نیاز مرا در درخواست از خودت آن گونه قرار ده که آنچه دوستانت از تو می خواهند من نیز از تو بخواهم و از آنچه می ترسند بترسم…»

خداوند متعال می‌فرماید:

و قال ربکم ادعونی استجب لکم

و پروردگارتان فرمود: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.»

از آیه مذکور بر می‌آید :

دعا کردن، محبوب خداوند متعال است و از طرفی بعد از دعا، وعده استجابت داده شده است؛ ولی این وعده مشروط می‌باشد؛ یعنی تنها دعایی به اجابت می‌رسد که شرایط لازم در «دعا» را داشته باشد.

از جمله شرایطی که در دعا ذکر شده عبارتند از:

۱. توجه کامل در دعا؛ ۲. اصرار در دعا و اطمینان نسبت به برآورده شدن آن؛ ۳. نام بردن آنچه از خداوند می‌خواهد؛ ۴. تضرع ۵. گریه کردن، هر چند کم باشد؛ ۶. ستایش خداوند و صلوات بر پیامبر اکرم و اهل بیت آن حضرت ـ علیهم السّلام ـ پیش از دعا؛ ۷. استجابت دعا به مصلحت او باشد ۸. توبه؛ ۹. حضور قلب؛ ۱۰. اطاعت و به جا آوردن واجبات و ترک محرمات و….

اگر مشکل انسان مشکلی ویژه است به دعاهایی که وارد شده می‌توان مراجعه کرد. به عنوان مثال اگر انسان به کسی مقروض و بدهکار است، دعای ادای دین و قرض را بخواند، اگر گم‌شده‌ای دارد دعای پیدا شدن گم شده را بخواند و

ولی اگر منظور شما از دعای گشایش کار به طور کلی می‌باشد برخی از آنها عبارتند از:

۱. نماز رفع عسرت و سختی:

حضرت امام صادق (ع) می‌فرماید:

چون کارها بر تو دشوار شود، در وقت زوال، دو رکعت نماز بگذار و در رکعت اوّل حمد و اخلاص را بخوان و سپس «انا فتحنا لک فتحاً مبیناً» را تا «و ینصرک الله نصراً عزیراً» را قرائت کن. در رکعت دوّم سوره فاتحه و اخلاص و «الم نشرح» را بخوان و این نماز به تجربه رسیده است.»

۲. ذکر دعاهایی که برای برآوردن حوائج دنیا و آخرت مفید است از جمله:

حضرت امام صادق (ع)  می‌فرماید بگو:

اللهم اجعلنی اخشاک کانی اراک و اسعدنی بتقواک و لاتشقنی بنشطی لمعاصیک و خدلی فی قضائک و بارک لی فی قدرک حتی لا احب تأخیر ما عجلت و لا تعجیل ما اخرت و اجعل غنای فی فیه قدرتک یا رب و اقر بذلک عینی.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *