خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی مجرب و قوی برای رفع ترس از مار و نترسیدن و غلبه بر ترس

دعایی مجرب و قوی برای رفع ترس از مار و نترسیدن و غلبه بر ترس

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب و قوی برای رفع ترس از مار و نترسیدن و غلبه بر ترس پرداخته ایم. برای رفع ترس از مار و حیوانات وحشی و نترسیدن و غلبه بر ترس دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب و قوی برای رفع ترس از مار و نترسیدن و غلبه بر ترس,دعای ترسیدن از مار,دعای غلبه بر ترس از مار,دعای از بین رفتن ترس از مار,دعای نترسیدن از مار,دعای رفع استرس و اضطراب از مار,دعای رفع ترس از نیش مار,دعای افزایش و شجاعت برای مار,طلسم رفع ترس و اضطراب از مار,طلسم از بین رفتن ترس از دیدن مار

دعایی مجرب و قوی برای رفع ترس از مار و نترسیدن و غلبه بر ترس

ترس از مار چیست :

ترس از مار به نوعی ترس شدید، مداوم و غیر منطقی از هر نوع مار گفته می‌شود؛ فرد مبتلا به فوبیا در مواجهه با منبع ترس خود، واکنش‌های شدید نشان می‌دهد.

در این نوع فوبیا، فرد حتی با دیدن عکس و نقاشی مار و یا تصور کردن آن در ذهن خود دچار اضطراب و استرس می‌شود.

ممکن است از موقعیت ترس‌آور فرار کند و یا علائم و نشانه‌های فیزیکی مانند تپش قلب، شوکه شدن و خشک شدن بدن، تعریق و لرزش بدن در او بروز پیدا کنند.

فوبیای مار  :

به طور کلی فوبیا یعنی ترس‌های افراطی، غیر منطقی و مداوم نسبت به یک شئ، حیوان و یا وضعیت خاص؛ شدت ترسی که فرد مبتلا به فوبیا آن را تجربه می‌کند با محرک ترس‌آور تناسب ندارد و اغلب دیگران این ترس را غیر منطقی و بیهوده تلقی می‌کنند.

در صورتی که محرک ترس‌آور در زندگی فرد نقش پر رنگی داشته‌باشد، می‌تواند دردسر ساز و آزارنده شود و در چنین شرایطی اقدام برای درمان الزامی است.

ممکن است فکر کنید ترسیدن از مارها آنچنان مسئله‌ی مهمی نیست و به درمان نیاز ندارد؛ اما این ترس در بسیاری موارد می‌تواند به شدت آزارنده و اضطراب‌آور باشد چرا که مدام فکر و ذهن فرد مبتلا را به خود مشغول می‌کند.

کسانی که نسبت به مار فوبیا دارند، حتی از مواجهه با مکان‌هایی که احتمال می‌دهند در آن جا مار وجود داشته باشند، اجتناب می‌کنند. ترس از مار در طبقه بندی علمی اختلالات روانی، زیر مجموعۀ فوبیای حیوانات قرار می‌گیرد و در طبقه اختلالات اضطرابی جای دارد.

نشانه‌های ترس از مار

علائم ترس از مار در افرادی که به آن مبتلا هستند، متفاوت است. در بعضی از افراد این علائم خفیف و در بعضی دیگر این علائم شدید است.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *