خانه / دسته‌بندی نشده / دعای اسم اعظم امام علی(ع) به همراه معنی و متن دعا

دعای اسم اعظم امام علی(ع) به همراه معنی و متن دعا

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعای اسم اعظم امام علی(ع) به همراه معنی و متن دعا پرداخته ایم. برای خواندن دعای اسم اعظم مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعای اسم اعظم امام علی(ع) به همراه معنی و متن دعا,دعای اسم اعظم امام علی,متن کامل دعای اسم اعظم امام علی,معنی و ترجمه فارسی دعای اسم اعظم امام علی,آثار و برکات دعای اسم اعظم امام علی

دعای اسم اعظم امام علی(ع) به همراه معنی و متن دعا

«یك شب قبل از جنگ بدر، خضر (ع) را خواب دیدم و به او گفتم: چیزى به من بیاموز كه با آن بر دشمنان، نصرت داده شوم.

گفت: بگو: یا هُوَ یا مَن لا هُوَ إلاّ هُوَ، اى او! اى آن كه اویى جز او نیست!.

چون صبح شد، آن را براى پیامبر خدا باز گفتم. فرمود: “اى على! اسم اعظم به تو آموخته شده است”. در روز بدر، پیوسته این جمله بر زبانم بود».

نیز امیر مؤمنان، «قل هو اللّه‏ أحد» را خواند و چون آن را تمام كرد، فرمود: «قُل هُوَ اللّه‏ُ أحَدٌ»، اى او! اى آن كه اویى جز او نیست! مرا بیامرز و بر گروه كافران، پیروزم گردان».

در روز صفّین نیز، در حالى كه حمله مى‏كرد، این دعا را مى‏خواند. عمّار بن یاسر به ایشان گفت: اى امیر مؤمنان! این اشارات چیست؟

فرمود: «اسم اعظم خدا و ستون توحید است. خدا، كه معبودى جز او نیست». سپس آیه: «شهد اللّه‏ أنّه لا إله إلاّ هو؛ خدا، خود، گواهى مى‏دهد كه معبودى جز او نیست» و آخر حشر را قرائت كرد. آن گاه پیاده شد و چهار ركعت پیش از زوال خواند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *