خانه / دسته‌بندی نشده / دعای توبه و استغفار همراه با معنی جهت مغفرت و بخشش گناهان

دعای توبه و استغفار همراه با معنی جهت مغفرت و بخشش گناهان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعای توبه و استغفار همراه با معنی جهت مغفرت و بخشش گناهان پرداخته ایم. برای خواندن دعای توبه و طلب مغفرت و آمرزش گناهان دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعای توبه و استغفار همراه با معنی جهت مغفرت و بخشش گناهان,متن دعای توبه و استغفار با معنی برای طلب بخشش و عفو خداوند از گناهان,دعای مخصوص توبه,دعای مخصوص استغفار,دعای توبه از گناهان,دعای استغفار کردن از گناهان,دعای سریع الاجابه برای توبه,دعای مجرب برای استغفار,متن دعای توبه

دعای توبه و استغفار همراه با معنی جهت مغفرت و بخشش گناهانمتن دعای توبه و استغفار با معنی برای طلب بخشش و عفو خداوند از گناهان متن دعای توبه و استغفار با معنی برای طلب بخشش و عفو خداوند از گناهان متن دعای توبه متن دعای استغفار با ترجمه ذکری برای توبه دعای مخصوص توبه دعای مخصوص استغفار دعای مجرب برای استغفار دعای طلب بخشش و عفو خداوند دعای سریع الاجابه برای توبه دعای توبه به همراه معنی و ترجمه فارسی دعای توبه از گناهان دعای استغفار کردن از گناهان دعای آمرزش گناهان دعا جهت قبولی توبه بهترین دعای استغفار

امام باقر (ع) : به محمدبن مسلم فرمودند :

ای محمّد گناهان مومن که از آن توبه کرده، آمرزیده شده است و باید برای آینده اش پس از توبه کار نیک کند. من گفتم اگر پس از توبه و استغفار از گناهان باز گناه کرد و باز توبه نمود؟ در پاسخ فرمودند:ای محمدبن مسلم تو پنداری که بنده مومن از گناه خویش پشیمان گردد و از آن آمرزش خواهد و توبه کند. سپس خدا توبه اش را نپذیرد گفتم:چند بار این کار را کرده و از خدا آمرزش خواسته. فرمود:هر قدر مومن از آمرزش خواهی به خدا رو کند ، و توبه کند خدا هم همان مقدار به آمرزش او باز می گردد هر چند دفعاتش فراوان باشد به راستی که خداوند زیاد آمرزنده و مهربان است و توبه را می پذیرد و از بد کرداریها می گذرد. مبادا تو مومنین را از رحمت خدا نا امید سازی.

حقیقت توبه، بازگشت از گناه و روی آوردن به خداوند است. با توجّه به این که انسان همیشه در معرض لغزش ها و معصیت قرار دارد؛ باید پیوسته از خدا توفیق ترک گناهان و بازگشت به او را طلب کند، و با آب توبه، زنگارهای دل را شستشو دهد. البته توبه واقعی، با پشیمانی حقیقی، عزم بر ترک آن گناه، جبران آنچه را ترک کرده، و ادای حقوق خدا و خلق محقّق می شود؛ ولی به یقین دست عنایت الهی و امدادهای ویژه پروردگار، در این مسیر نقش مؤثری دارد، و البته امداد و عنایتش شامل حال آنها که صداقت در توبه دارند، می شود.

ائمّه اطهار (علیهم السلام) با آن که پیراسته از هر گناهی بوده اند، ولی با توجّه به عظمت پروردگار و نگاه به جلال و جبروت حق تعالی، خود را در پیشگاه ذات ربوبی، مقصّر می دیدند و معتقد بودند، نمی توانند آنگونه که شایسته خداوندی است، اطاعت و بندگی او را بجا آورند، و لذا از درگاه خدای مهربان عذرخواهی می کردند و استغفار و توبه می نمودند. علاوه بر آن که، این گونه دعاها و طلب توبه و استغفار از سوی آن بزرگواران برای مردم جنبه سرمشق و آموزشی دارد؛ و راه بازگشت به خداوند و توبه و انابه به درگاه او را، به ما می آموزد، و عظمت گناه و سنگینی نافرمانی حق را به درستی برای ما مجسّم می سازد. باشد که ما – انسانهای گناهکار – به خود آییم و هر چه بیشتر در مسیر تهذیب نفس و پاکی روح و جان بکوشیم و اگر به گناهی آلوده شده ایم، هر چه سریع تر توبه نموده و آن را جبران نماییم.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *