خانه / دسته‌بندی نشده / دعای سریع الاجابه حرز یمانی برای رفع مشکل و‌ گرفتاری

دعای سریع الاجابه حرز یمانی برای رفع مشکل و‌ گرفتاری

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعای سریع الاجابه حرز یمانی برای رفع مشکل و‌ گرفتاری پرداخته ایم. برای رفع مشکلات و بلایا و گرفتاری دعا و مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعای سریع الاجابه حرز یمانی برای رفع مشکل و‌ گرفتاری,دعای عظیم الشان حرز یمانی,دعای حرز یمانی از پیامبر اکرم,دعای حرز یمانی برای دفع بلا,دعای حرز یمانی برای گشایش در سختی,متن کامل دعای حرز یمانی با ترجمه,معنی و ترجمه دعای حرز یمانی,دعای پرفضیلت حرز یمانی,دعای حرز یمانی حضرت علی,دعای حرز یمانی برای شکست دشمن

دعای سریع الاجابه حرز یمانی برای رفع مشکل و‌ گرفتاری

دعای سریع الاجابه و عظیم الشان حرز یمانی

حرز یمانی از دعاهای سریع الجابه است که توسط پیامبر به حضرت علی تعلیم داده شده است.

دعای حرز یمانی بر اساس روایات به 3 شیوه مختلف نقل شده و خواص بیشماری دارد.

دعای حرز یمانی:

یکی از دعای سیفی مشهور منتسب به حضرت علی برای نابود کردن دشمن نظیر شمشیر، دعای حرز یمانی است.

بر اساس روایات معتبر، حضرت علی این دعا را برای یکی شخص یمنی نقل کرده و در فهرست کتب ادعیه مختلف از آن بارها نامبرده شده است.

معرفی دعای حرز یمانی:

از مشهورترین ادعیه نقل شده از سوی حضرت امیرالمومنین که مشتمل بر « اسم اعظم» بوده و به چند شیوه مختلف، برای مسلمانان بیان شده است دعای حرز یمانی نام دارد.

بنا بر گفته ها و روایات، اشتباهات این دعا توسط حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) هنگام تشرف امیر اسحاق استرآبادی به محضر ایشان تصحیح شده است.

حرز یمانی در کتب ادعیه از جمله دعاءالسیف و دعاءالسیفی است که از آن برای نابودی دشمنان استفاده می کنند.

این دعا بر اساس روایت ها هنگام سفر حضرت علی به یمن توسط پیامبر اسلام به ایشان تعلیم داده شد و خواندن مداوم آن به هنگام صبح و نیمه شب آثار عجیبی بر زندگی انسان خواهد گذاشت.

تاریخچه روایت دعای یمانی توسط حضرت علی

به نقل از افرادی نظیر عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس روزی به همراه حضرت علی (علیه السلام) در مجلسی حضور داشتیم که امام حسن (علیه السلام) اجازه دخول مردی را از پدرش گرفت.

حضرت امیر المومنین اجازه را صادر کرد و در این هنگام مردی قوی هیکل، خوش چهره و والا مقام که لباسی مانند پادشاهان بر تن داشت وارد شد و با لهجه ای فصیح و خوش به جمع حاضر سلام کرد.

این مرد خطاب به جمع و حضرت علی فرمود:

من از بزرگان عربهای شیعه در سرزمین یمن هستم و به همراه چهارصد بنده، با تنی لاغر و رنجور از مناطق دوردست و پر پیچ و خمی به نزد شما آمده ایم.

خدا را شاکرم که با نعمت های بی پایانش زندگی مرا مملو از خوشی و حالی آسوده کرده و اموال و ملک های بزرگی نیز به من ارزانی داشته است.

من به خوبی سختی روزگار را چیده ام و از تجارب فراوانی برخوردار هستم ولی دشمنی بسیار سرسختی دارم که به همراه یاران بیشمار خود به من حمله کرد و پیروز شد.

شبی خوابی دیدم که در آن فردی به من سفارش آمدن به نزد شما را کرد تا با یادگیری یکی از دعای حضرت محمد (صل الله علیه و آله) از سوی شما، آن را در جهت پیروزی علیه دشمن خود بخوانم

چراکه هیچ راه چاره ای برای مقابله با رفتارهای زشت و ناپسند او بر من نمانده است.

اکنون من شما و حضرت محمد را گواه می گیرم که تمام این بندگان را تنها برای رضایت و خشنودی خدا آزاد کرده ام. ای امیر مومنان از شما تقاضا دارم که بر من منت گذاشته و به حق بزرگواریت آن دعا را به من آموزش دهید.

حضرت علی بعد از شنیدن سخنان آن مرد یمنی فرمودند:

این کار را ان شاا… انجام خواهم داد و سپس با درخواست دوات و کاغذی، دعا حرز یمانی را برای آن فرد نوشت.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *