خانه / دعا / دعای قوی رفع گرفتاری مشکل سختی و بلا

دعای قوی رفع گرفتاری مشکل سختی و بلا

دعای قوی رفع گرفتاری مشکل سختی و بلا

در صورتی که می خواهید از سختی ها، مشکلات، بلا ها، گرفتاری ها و تلخی ها در امان بمانید و اگر حس می کنید که پر از مشکلات ریز و درشت هستید که سخت و دیر حل می شوند دعای قوی رفع گرفتاری مشکل سختی و بلا نتیجه می دهد.

دعای قوی رفع گرفتاری مشکل سختی و بلا
دعای قوی رفع گرفتاری مشکل سختی و بلا

دعای قوی رفع گرفتاری مشکل سختی و بلا,دعا رفع سختی,دعای رفع سختی و مشکلات,دعای رفع سختی,دعای رفع سختی و گرفتاری,دعای رفع سختی ها,دعا برای رفع سختی ها,دعا برای رفع سختی,دعا برای رفع سختی زندگی,دعا جهت رفع سختی

دعای قوی رفع گرفتاری مشکل سختی و بلا

در کتاب «الکلم الطیب» آورده است که شیخ على مکى فرمود

من به شدت دچار گرفتارى و مشکلات شدم و دشمنانم نیز پیوسته حقوق مرا پایمال می‏کردند، تا جایى که ترسیدم جانم را نیز از کف بدهم و کشته شوم.در همین اوضاع دعایى را دیدم که داخل جیبم بود – در حالى که کسى آن را به من نداده بود ، از این جریان در شگفت شدم و پیوسته حیران بودم تا آن که در عالم خواب شخصى را در قیافه صالحان و زاهدان دیدم که به من گفت: آن دعا را، ما به تو دادیم؛ آن را بخوان که از گرفتارى و مشکلات رهایى یابى.

برایم روشن نشد که گوینده آن کیست؟ و این جریان بر شگفتى و حیرتم افزود؛ تا آن که امام عصر ارواحنا فداه را در خواب دیدم که به من فرمود :

دعایى را که به تو عطا کردم بخوان ، و به هر کسى که می‏خواهى بیاموز.

من بارها آن دعا را تجربه کردم و هر بار گشایشى سریع در کارم مشاهده کردم تا آن که آن را براى مدتى گم کردم و پیوسته تأسف می‏خوردم و از رفتار بد خویش استغفار می‏کردم ؛ تا این که شخصى نزد من آمد و گفت : این دعا در فلان جا از تو افتاده است.

البته من به خاطر نداشتم که آنجا رفته باشم ، ولى به هر حال  آن را پیدا کردم و برداشتم و سجده شکر الهى به جاى آوردم . و دعا این است
بِسمِ اللَهِ الرَحمنِ الرَحیمِ

رَبِ اَسئَلُکَ مَدَداً روحانیاً تَقوی بِهِ قوایَ الکُلِیه و الجُزئیه ، حَتی اَقهَرَ بِمَبادی نَفسی کُلُ نَفسٍ قاهِرَهٍ فَتَنقَبِضَ لی اِشارَهُ َقائِقِها، اِنقباضاً تَسقُط بِه قُواها ، حَتی لا بَیقی فِی الکَونِ ذُو رُوحٍ اِلا وَ نارُ قَهری قَد اَحرَقَت ظُهُورَه.یا شَدیدُ یا شَدیدُ یا ذَالبَطشِ الشَدید یا قاهِرُ یا قَهار، اَسئَلُکَ بِما اَودَعتَهُ عِزرائیلَ مِن
اَسمائِک اَلقَهریه ، فَانفَعَلَت لَه النُفُوس بِالقَهرِ اَن تودِعَنی هذا السِرِ فی هذهِ الساعهِ حَتی اُلَیِن بِه کِلَ صَعبٍ وَ اُذَلِل بِه کُلَ مَنیع ،بِقُوَتِکَ یا ذَا القُوَهِ المَتین.

این دعا هنگام سحر – در صورت امکان – سه مرتبه و هنگام صبح سه مرتبه و در شب نیز سه مرتبه خوانده شود.
البته اگر مشکلات خواننده این دعا بسیار سخت و غیر قابل تحمل است پس از قرائت دعا سى مرتبه این
دعا را نیز بخواند :

یا رَحمانُ یا رَحیمُ ، یا أَرحَمَ الرَاحِمینَ ، أَسئَلُکَ اللُطفَ بِما جَرَت بِهِ المَقادیرُ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *