خانه / دعا / دعای نور از امام علی(ع) برای رواشدن خواسته و حاجات

دعای نور از امام علی(ع) برای رواشدن خواسته و حاجات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعای نور از امام علی(ع) برای رواشدن خواسته و حاجات پرداخته ایم. برای حاجت رواشدن دعا و مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعای نور از امام علی(ع) برای رواشدن خواسته و حاجات,دعای نور حضرت علی برای حاجت و برآورده شدن حاجت و خواسته

دعای نور از امام علی(ع) برای رواشدن خواسته و حاجات

شرح دعای عظیم الشان نور:

دعای نور نیایشی است که درد را مغلوب می‌کند، تب را فرو می‌نشاند، شفا و تندرستی را به ارمغان می‌آورد و چه بسیار برکات و نعمات دیگر که عقل و زبان از درک و ذکر آن ناتوان و ناآگاهست.

از جمله خواص این دعا این است:

این دعا را به همه کس نیاموزید که به حرام بیازمایند نعوذبا… .خواننده اش پیوسته در نظر خلایق عزیز و مکرم گردد.

حضرت علی(ع)فرمودند :

هر کس روزی یکبار یا در سالی یکبار یا در عمر خود یکبار این دعا را بخواند مراد هر دو جهان او بر آید و از هیچ آفریده ای بیم نداشته باشد.

از تهمت و غیبت و مذلت ایمن باشد و از منت مردم آسوده شود

از شر دشمنان،حسودان و منافقان در امان باشد.

کارهای بسته ی او باز شود.

دشمن بر او پیروز نشود.

قرض او ادا شود.

محتاج مردم نگردد.

در نظر پادشاه عزیز و سحر ساحران در وی اثر نکند.

از وسوسه های شیطان ایمن

هر کاری که پیش گیرد خداوند او را کمک کند.

افراد هر خانه که دعا در آن باشد از خستگی و مرگ ناغافل ایمن باشند.

در آن خانه برکت بسیار و قحطی در آن خانه راه نیابد.

اگر عزیزی در سفر باشد روز دوشنبه پنجشنبه و جمعه این دعا را بخواند در همان چند روز آن مسافر به سلامت بازگردد.

اگراین دعاهمراه کسی باشد جان ومالش محفوظ باشددشمن براوپیروزنشود.اگردرویش باشدتوانگرشودتا به حج مشرف گردد.اگر فاسق باشد عابدشود.اگرشارب الخمرباشدخداوندبه اوتوبه نصوح کرامت فرماید.

دارنده این دعامحبوب القلوب گردد.درجنگ بردشمن پیروزشود.دارنده این دعا از شر دیو و درنده وسگ دیوانه وجمیع موذیان درحفظ وامان الهی باشد.هرکس ازروی اخلاص واعتقاد درست بخواندوشک نکندبه مقصودومرادخودبرسد.

در روایت دیگر از مولای متقیان حضرت علی(ع) نقل شده است که فرمودند:

هرکس درعمرخود یکبار این دعارا بخواند حق تعالی از گناهان اودرگذرد. به برکت این دعاصاعقه وزلزله وانواع بلاهادفع شود. چنانچه مشروط است که اگراین دعارابا مشک وزعفران برکفن میت نویسندآن مرده عذاب قبر نخواهدداشت.وصدهزارنوردرقبراوبتابد. وسوال نکیرومنکربراوآسان شود.و٧٠٠٠فرشته برسرقبراوحاضرشوند.که دردست هرکدام طبقی باشداز نورکه بروی نثارکنندوگویندمترس واندوه نداشته باش که ما مونس توییم تاروز قیامت. وقبراورا فراخ کنندچندانکه چشم کارکند.دری از بهشت به قبراو بازشود. ودیگراینکه جبرئیل(ع)عرض کردیارسول ا… من شرم می کنم ازآن بنده ای که این دعابرکفن اونوشته شده باشدومن اوراعذاب کنم.ونیزعرض کردکه خدامی فرمایدکه پیش ازآدم٩٠٠سال این دعا برکنگره عرش ثبت کردم وبه هیچ پیامبری نفرستادم الابه امتهای تو. هرکس آنرا بصدق درروزجمعه ماه رمضان بعد ازنمازصبح قبل ازحرف زدن بخواند هرحاجتی که داشته باشددرشب قدرکه شب فیض است برآورده شود.اگردرماه رمضان درهمه جمعه ها بعداز نماز صبح قبل از حرف زدن بخواند١٠٠٠فرشته ازمکه و ٧٠هزار فرشته از بیت المقدس جمع وهریکی را ١٠٠٠سر باشد وهرسری١٠٠٠دهان درهردهانی١٠٠٠ زبان وهرزبانی ١٠٠٠تسبیح وتهلیل گویند وثواب آن برای خواننده باشدتا روزقیامت.اگراین دعا١٠ قسمت باشد هرقسمت آن برابرکوهی به بزرگی دنیا باشد. واگرتمام ثواب آن راشرح کنم بیشتر امت تو عاصی شوند و تکیه بر این دعا کنند وخلل در دین پیدا شودیارسول ا… خدایتعالی می فرماید هرکس این دعارا بخواندهر حاجتی که بین من واو باشد روا کنم خوشا بحال بنده ای که این دعارا در کفن اونوشته شده باشد.چون روزقیامت از قبرسر بیرون آورد١٠٠٠فرشته به استقبال اوبفرستم که هریک بیرقی از نور در دست باشد با ٠٠٠/٧٠غلام که هر یک لجام اسبی بدست که شکم آنها از در وبالشان از یاقوت و موی آنها چون گیسوی زنان، در پشت هر اسبی قبه ای از نور در هر قبه ۴٠٠پرده از نور آویخته میان هر قبه ١٠٠٠حوری که بر تختهای استبرق نسشته باشند و بر هر سر١٠٠٠ کیسو باشد از مشک و عنبر و زعفران کافور با نامهای موکل نوشته. اگر این دعا را بخواند چون سر از قبر بردارد١٠٠٠فرشته دیگر بیایند که در دست هر یک جامی که ۴گونه طعام وشیر وانگبین صاف در آن باشد و بر سر هر حامی سرپوشی از نورکه بر آن سرپوشها نوشته شده لااله الاا… محمدرسول ا… علی ولی ا….واین جامها را به دست وی دهند تا بیاشامد و آن فرشتگان اورا می برند تا بعرصات قیامت که هر که اوبیندگویداین کدام پیامبر یا شهیداست.ازجانب پروردگارندارسدکه این نه پیامبراست نه شهیدبلکه یکی ازامتان محمد(صلی ا… ) است که دعای نورراخوانده من او را این عطیه کرامت کرده ام .یا رسول ا…هر کس در این دعاشک کند ملعون دنیاوآخرت است .پس جبرئیل(ع) این دعا را خواند و پیامبر (ص) آنرا آموخت. البته خاصیت این دعای جلیل القدر بسیار است این فقط خلاصه بود.

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *