خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و دستورالعملی برای افزایش حافظه و تقویت هوش مجرب

دعا و دستورالعملی برای افزایش حافظه و تقویت هوش مجرب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و دستورالعملی برای افزایش حافظه و تقویت هوش مجرب پرداخته ایم. برای افزایش هوش و قدرت حافظه دعا و راهکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

دعا و دستورالعملی برای افزایش حافظه و تقویت هوش مجرب,دعای قوی برای افزایش حافظه و تقویت هوش,دستورالعمل و راهکار افزایش هوش و حافظه,دعای افزایش حافظه,دعای مخصوص تقویت هوش,دستورالعمل مجرب افزایش حافظه,روشهای تضمینی افزایش حافظه,روشهای مجرب تقویت هوش و حافظه,دستورات قرآنی برای بالا بردن قدرت مغز و هوش,راهکارهای تضمینی برای افزایش حافظه و تقویت هوش,بهترین روش زیاد کردن قدرت حافظه,چگونه حافظه خود را افزایش دهیم,ایا دعایی برای تقویت هوش وجود دارد ؟,ذکمر تقویت هوش,ذکر مخصوص افزایش حافظه

دعا و دستورالعملی برای افزایش حافظه و تقویت هوش مجرب

برای افزایش حافظه و تقویت هوش ، آیه شریفه ذیل را بر تعداد انجیر خشک بخواند و روزانه صبح ها به همراه صبحانه از آنها بخورد. پس از مدتی ، حافظه اش بسیار تقویت میشود

إنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

*********************************************************

دستورات و راهکارهای تضمینی برای افزایش حافظه و تقویت هوش و مغز

مفهومی که ما از هوش می شناسیم، هوش زبانی و منطق ریاضی است. معمولا تصور می کنیم فقط افرادی که در زمینه حفظ کردن مطالب و ریاضیات از استعداد بیشتری برخوردارند، انسان های باهوشی هستند شناسایی انواع متنوع هوش این تصور را رد می کند

آشنایی با انواع هوش

هوش منطقی (IQ):

همان هوش عقلی یا هوش ریاضی است که در مدارس، ما را با آن می‌سنجیدند. اما انسانهایی را می‌توانیم مثال بزنیم که در دانشگاه معدل بالایی داشتند، اما در زندگی خانوادگی یا کاری شکست خوردند. پس هوش عقلی لازم است، اما کافی نیست.

هوش هیجانی (EQ):

به معنای توانایی مدیریت کردن هیجانات خود و دیگران. بعنوان مثال در اداره‌ای هستید کارمند با ارباب رجوع مشغول دعواست. بعد از دعوا نوبت به شما میرسد آن کارمند با لحنی عصبانی به شما میگوید کارتون چیه. این کارمند هوش هیجانی پایینی دارد. هوش هیجانی با تمرین و تکرار قابلیت ارتقا دارد.

هوش سیاسی (PQ):

هوش سیاسی که بهتر است آن را به هوش تدبیری ترجمه کنیم، و معنا و مفهوم آن این است که بدانیم در مقابل هر فرد بهترین نوع رفتار چه باید باشد. تشخیص تفاوت میان افراد و به‌کارگیری بهترین شیوه‌ی عملکرد برای نزدیک شدن به آنها، هوش تدبیری یعنی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

هوش تدبیری:

یعنی اینکه خودم را با سواد مخاطب هدف هماهنگ کنم و از به‌کار بردن سؤالات و عبارات نابجا خودداری کنم. هوش تدبیری توان درک طرف مقابل را در ما افزایش می‌دهد. هوش تدبیری همان کیاست داشتن در کار است. به ما یاد می‌دهد که با مردم بحث نکنیم، یاد می‌دهد که در بازار رفته‌ایم تا معامله کنیم نه مقابله؛ و اینکه درک فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها را داشته باشیم.

هوش جسمانی یا فیزیکی (PQ):

به ما می‌گوید که برای موفقیت در کار، و نزد مردم می‌بایست روح شاداب و مغزی پویا داشته باشیم و این مهم مهیا نمی‌شود مگر اینکه جسم سالم داشته باشیم. هوش جسمی به ما می‌گوید که عقل سالم در بدن سالم قرار دارد، پس مراقبت‌کننده‌ی ورزش و سلامتی خود باشیم.

هوش معنوی (SQ):

هوش معنوی به انسان بودن ما، صداقت داشتن ما و سالم بودن اخلاق ما می‌پردازد. هوش معنوی یعنی خودمان را نانوایی فرض کنیم که قرار نیست نان سوخته دست مردم بدهیم.

هوش مدیریتی (MQ):

به ما یادآور می‌شود برای موفقیت در زندگی شخصی و کسب و کار باید بتوانیم بر خودمان مدیریت قوی داشته باشیم و به عبارتی روی خودمان که ارزشمندترین دارایی‌مان است سرمایه‌گذاری کنیم، و برای این مهم، ۵ هوش را با نگاه جامعیت‌نگری به‌کار گیریم.

هوش زبانی:

این افراد از سنین پایین، گنجینه لغات خوبی دارند. زودتر از سایر کودکان حرف زدن را آغاز و راحت و دقیق کلمات را تلفظ می کنند، از خواندن لذت می برند و اطلاعات عمومی بالایی دارند.

هوش فضایی یا تصویری:

انسان هایی که هوش فضایی بالایی دارند در نقشه خوانی، جهت یابی رانندگی، درک موقعیت و عکاسی توانایی بیشتری دارند. این گروه علاقه ای به خواندن ندارند و از سنجش فضایی لذت می برند و در آن موفق هستند. کتاب ها را از روی عکس ها و زیرنویس ها بهتر می بینند و در کلاس های هنری از سایرین قوی تر هستند.

هوش بدنی تعادلی:

انجام ورزش های رقابتی، حرکت های ریتمیک مانند ژیمناستیک و بندبازی، دوچرخه سواری، تئاتر، پانتومیم، تقلید از دیگران، سفالگری و نقاشی هایی که با کمک سرانگشتان انجام می شود به هوش بدنی تعادلی فرد بستگی دارد.

هوش موسیقی:

بعضی از افراد تن آهنگ را به خوبی تشخیص می دهند حتی وقتی خیلی خردسال هستند با تغییر آهنگ واکنش نشان می دهند، آهنگ ها را به خاطر می سپارند و در کلاس های موسیقی نیز بیشتر از سایرین می درخشند.

هوش درون فردی:

یک نوع حس استقلال طلبی است، طوری که فرد تمایل دارد هر کاری را به تنهایی انجام دهد این گروه از افراد شناخت بهتری نسبت به خود و نقاط ضعف و قدرتشان دارند و احساس هایشان را می شناسند و با اعتمادبه نفس بالا اهداف خود را دنبال می کنند. از اشتباه های قبلی عبرت می گیرند و تک رو هستند.

هوش طبیعت:

آنها از طبیعت و حیوانات لذت زیادی می برند. آنهایی که به پرورش گل وگیاه، رفتن به دامن طبیعت، داشتن آکواریم، رفتن به باغ وحش، نگهداری از حیوانات خانگی علاقه مندند هوش طبیعت بالایی دارند. معمولا هنگام تحصیل در دروس زیست شناسی و زمین شناسی موفق هستند و می توانند در شغل هایی مثل دامپزشکی، کشاورزی، پرورش گل های زینتی و… توانمند باشند.

هوش فرهنگی (CQ):

قابلیت یادگیری الگوهای جدید در تعاملات فرهنگی و ارائه پاسخ‌های رفتاری صحیح به این الگوهاست. درواقع هوش فرهنگی با تمرکز بر قابلیتهای خاصی که برای روابط شخصی باکیفیت و اثربخشی در شرایط فرهنگی مختلف لازم است، بر جنبه ای دیگر از هوش شناختی تمرکز دارد. هوش فرهنگی همچنین بینشهای فردی را دربر می‌گیرد که برای انطباق با موقعیتها و تعاملات میان فرهنگی و حضور موفق در گروههای کاری چند فرهنگی مفید است.

راهکارهای تقویت هوش و حافظه

اگر مغز شما چیزهای جدیدی را تجربه کند که حس فیزیکی (بینایی، شنوایی، بویایی و لامسه) را با حس عاطفی ترکیب کند، سالم و قوی باقی خواهد ماند؛ چراکه در این صورت، بین نواحی مختلف مغز ارتباطاتی شکل می‌گیرد که باعث تولید سلول‌های عصبی طبیعی می‌شود. این سلول‌ها بر قدرت حافظه، تأثیر شگفت‌انگیزی دارند و سلول‌های پیرامون را قوی‌تر می‌کنند تا در برابر اثرات افزایش سن مقاوم‌تر شوند. مثلاً با انجام کارهای ساده‌، می‌توانید باهوش‌تر از قبل شوید و با انجام آن‌ها هوش و حافظه‌ی خود را تقویت کنید :

۱. با دست غیرغالب مسواک بزنید

با دست غیرغالب مسواک بزنید

تحقیقات دانشمندان نشان داده است اگر هنگام مسواک ‌زدن از دست غیرغالب، مثل دست چپ برای راست‌ دست‌ها، استفاده کنید، قسمت‌هایی از قشر خارجی مغز که اطلاعات لمسی را از دست دریافت می‌کنند، به‌ سرعت و به میزان زیادی گسترش می‌یابند. استفاده از دست غیرغالب برای انجام کارها باعث فعال ‌شدن قسمت مخالف مغز می‌شود. هنگام مسواک‌زدن، با دستی خمیردندان و مسواک را بگیرید که معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید.

۲. در زمان صبحانه خلاصه یک کتاب را بخوانید

در زمان صبحانه خلاصه یک کتاب را بخوانید

کتاب خواندن کاری فوق العاده است اما زمان صبحانه به چیزی بسیار کوتاهتر نیاز دارد. به جای خواندن مقالات جدیدی که تاثیر چندانی بر زندگی و هوش شما ندارند، خلاصه کتاب های پرفروش جهان را مطالعه کنید.

۳. هنگام صبح و بعد از بیدارشدن، از انجام کارهای تکراری پرهیز کنید

بیدارشدن

مطالعاتی که روی تصاویر مغز انجام شده، نشان داده است انجام کارهای جدید و متنوع باعث پرورش قسمت‌های بزرگی از قشر خارجی مغز می‌شود و این حاکی از این مطلب است که در چندین ناحیه‌ی ویژه فعالیت مغز افزایش می‌یابد. وقتی کارهای نو، تکراری و روزمره شوند، فعالیت آن نواحی از مغز هم کاهش می‌یابد. اگر همیشه قبل از خوردن صبحانه، لباس‌هایتان را عوض می‌کنید، گاهی بعد از صبحانه این کار را انجام دهید. کانال تلویزیونی را که معمولاً هر روز صبح تماشا می‌کنید، تغییر دهید و کانال جدیدی ببینید. از کوچه یا خیابانی به محل مد نظرتان بروید که قبلاً از آن نرفته‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *