خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و ذکر مجرب برای بخشش گناهان و طلب آمرزش از درگاه خداوند

دعا و ذکر مجرب برای بخشش گناهان و طلب آمرزش از درگاه خداوند

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و ذکر مجرب برای بخشش گناهان و طلب آمرزش از درگاه خداوند پرداخته ایم. برای طلب بخشش و آمرزش گناهان دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعا و ذکر مجرب برای بخشش گناهان و طلب آمرزش از درگاه خداوند,دعای ذکر توبه و طلب بخشش گناهان با ترجمه,دعای طلب بخشش گناهان از خدا,دعای توبه و آمرزش گناهان,دعای طلب توبه برای بخشش گناهان,دعای مخصوص درخواست آمرزش گناهان,دعای مجرب برای ذکر توبه

دعا و ذکر مجرب برای بخشش گناهان و طلب آمرزش از درگاه خداوند

دعای توصیه شده در ذکر توبه و درخواست بخشش گناهان :

اللَّهُمَّ یا مَنْ لَا یصِفُهُ نَعْتُ الْوَاصِفِینَ وَ یا مَنْ لَا یجَاوِزُهُ رَجَاءُ الرَّاجِینَ وَ یا مَنْ لَا یضِیعُ لَدَیهِ أَجْرُ الْمُحْسِنِینَ وَ یا مَنْ هُوَ مُنْتَهَی خَوْفِ الْعَابِدِینَ. وَ یا مَنْ هُوَ غَایةُ خَشْیةِ الْمُتَّقِینَ هَذَا مَقَامُ مَنْ تَدَاوَلَتْهُ أَیدِی الذُّنُوبِ، وَ قَادَتْهُ أَزِمَّةُ الْخَطَایا، وَ اسْتَحْوَذَ عَلَیهِ الشَّیطَانُ، فَقَصَّرَ عَمَّا أَمَرْتَ بِهِ تَفْرِیطاً، وَ تَعَاطَی مَا نَهَیتَ عَنْهُ تَغْرِیراً. کالْجَاهِلِ بِقُدْرَتِک عَلَیهِ، أَوْ کالْمُنْکرِ فَضْلَ إِحْسَانِک إِلَیهِ حَتَّی إِذَا انْفَتَحَ لَهُ بَصَرُ الْهُدَی، وَ تَقَشَّعَتْ عَنْهُ سَحَائِبُ الْعَمَی، أَحْصَی مَا ظَلَمَ بِهِ نَفْسَهُ، وَ فَکرَ فِیمَا خَالَفَ بِهِ رَبَّهُ، فَرَأَی کبِیرَ عِصْیانِهِ کبِیراً وَ جَلِیلَ مُخَالَفَتِهِ جَلِیلًا.

ترجمه دعای مذکور :

بارخدایا ای کسی که توصیف واصفان وصفت نتوان کرد، و‌ ای کسی که امید امیدواران از تو فراتر نرود و‌ ای کسی که پاداش نیکوکاران نزد تو ضایع نگردد و‌ ای آن که ترس عبادت‌کنندگان به تو منتهی شود. و‌ ای آن که نهایت بیم پرهیزکارانی، این جایگاه کسی است که بازیچه دست گناهان است و مهارهای خطاها او را به پیش رانده، و شیطان بر او چیره گشته، از این جهت در اجرای امر تو کوتاهی ورزیده، و از سر نادانی و غرور به آنچه از آن نهی نمودی آلوده شده، مانند کسی که به قدرت تو بر خود ناآگاه است، یا فضل و احسانت را درباره خویش منکر است، تا چون دیده هدایتش گشوده، و ابرهای کوری از برابرش برطرف شده، ستم‌هایی که بر خود نموده شماره نموده، و در اموری که با خدای خود مخالفت ورزیده اندیشه کرده، آنگاه بزرگی عصیانش را مشاهده کرده، و به عظمت مخالفتش بصیرت پیدا نموده.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *