خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و ذکر مجرب برای رفع و درمان بیماری وسواس

دعا و ذکر مجرب برای رفع و درمان بیماری وسواس

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و ذکر مجرب برای رفع و درمان بیماری وسواس پرداخته ایم. برای رفع و پرمان بیماری وسواس و رهایی از بیماری مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

 

دعا و ذکر مجرب برای رفع و درمان بیماری وسواس,ذکر و دعای بسیار موثر و مجرب مخصوص دفع و درمان وسواس,دعای قوی مخصوص درمان وسواس,دعای سریع الاجابه برای درمان قطعی بیماری وسواس,ذکر و دستور قرآنی قوی برای درمان فوری وسواس,ذکر و دعای درمان وسواس

دعا و ذکر مجرب برای رفع و درمان بیماری وسواس

فردی که دچار وسواس است ، خودش نوشته ذیل را با گلاب و زعفران و در کاغذ بدون خط بنویسد و در گردن بیاویزد. سپس هفت عدد دیگر را در هفت برگه جدا بنویسد و روزی یک عدد از آنها را نیم ساعت قبل از صبحانه در آب حل کند و بنوشد برای دفع وسواس بسیار موثر و مجرب است. دعای ذیل را بنویسد :

(یا الله الرَّقیب الحَفیظ الرَّحیم یا الله اَلْحَیّ اّلحَکیم اّلعَظیم اَلرَّؤوف اَلکَریم یا الله الحی القّیّوم القائم عَلَیٰ کُلَّ نَفس بِما کَسَبَتْ حِلَّ بَیْنی و بَیْنَ عَدُوّی یا رَبَّ العالَمین).

******************************

در حال حاضر، یکی از اختلالات شایع روانپزشکی که بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به آن مبتلا هستند، اختلال وسواس است.

مفهوم وسواس در روان شناسی و روانپزشکی به فکر، کلمه یا تصویری اطلاق می گردد که به رغم اراده انسان به هشیاری وی هجوم می آورد، سازمان روانی فرد را تحت سیطره خود قرار می دهد و اضطراب گسترده ای را در او بر می انگیزد و نتیجه این امر، انجام اعمال اجباری و بیهوده و فرو رفتن در اعماق افکار ناراحت کننده است.۱

از آنجایی که در تحولات علمی جدید شاهد نزدیکی هر چه بیش‌تر علم به مذهب هستیم و هم چنین با توجه به اینکه دین مقدس اسلام همواره به سلامت جسم و روان انسان اهمیت داده است، از این رو، مراجعه به منابع دینی به ویژه قرآن کریم به منظور بهره گیری از توصیه های ارزشمند آن پیرامون شناخت و درمان مشکلات مختلف جسمی و روانی از جمله بیماری وسواس ضروری به نظر می رسد.

معنا و مفهوم وسوسه

در تبیین مفهوم وسوسه، راغب اصفهانی در مفردات آورده است که کلمه وسوسه به معنی خطور افکار زشت در دل است و اصل آن از وسواس است.

علامه طباطبائی نیز معتقد است که وسواس به معنای دعوت کردن به امری به آهستگی و پنهانی است.

با نگرشی پیرامون وسواس در قرآن کریم، مشخص می شود که همه افراد وسوسه پذیرند و آفت وسوسه می تواند بر جان همه بنشیند.

خداوند متعال دراین باره در قرآن می فرماید: «وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ … »۳ ما انسان را آفریدیم و وسوسه های نفس او را می دانیم.

انواع وسواس در قرآن

وسوسه در قرآن اساساً بیرون رفتن از مرز اعتدال تلقی می گردد و به اشکال و انواع مختلف بروز می نماید. گاهی وسوسه در امور اعتقادی ظاهر می شود و گاهی هم خود را در عبادات با اعمال غیر عبادی نشان می دهد.

با نگرشی پیرامون وسواس در قرآن کریم، مشخص می شود که همه افراد وسوسه پذیرند و آفت وسوسه می تواند بر جان همه بنشیند

وسوسه در اعتقادات (وسواس های فکری)

منظور از وسوسه در اعتقادات، تردیدها و پندارهایی است که در باورهای اعتقادی انسان ایجاد می گردد و اگر این پندارها پذیرفته و تقویت گردد، انسان را به سمت تباهی می کشاند.

از آنجایی که شک و تردید گذرگاه خوب و توقف گاه بدی است، لذا اگر با سلاح نیرومند علم و یقین نابود گردد و در زدودن آن‌ها کنکاش شود، آسیب رسان نخواهد بود.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *