خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و ذکر مخصوص غلبه بر هوای نفس و سرکوب شهوت

دعا و ذکر مخصوص غلبه بر هوای نفس و سرکوب شهوت

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و ذکر مخصوص غلبه بر هوای نفس و سرکوب شهوت پرداخته ایم. بری غلبه بر هواس نفس و سرکوب نفس و شهوت دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعا و ذکر مخصوص غلبه بر هوای نفس و سرکوب شهوت,ذکر و دعای غلبه بر هوای نفس و سرکوب نفس و شهوات,دعای از بین بردن هوای نفس,دعای دفع هوای نفس و شهوات,ذکر مخصوص دفع شهوات و هوای نفس,دعای دور کردن شیطان و هوای نفس,دعای نابودی هوای نفس,آیات قرآن درمورد هوای نفس,دستورات قرآنی برای غلبه بر هوای نفس

دعا و ذکر مخصوص غلبه بر هوای نفس و سرکوب شهوت

سرکوب نفس

هر روز ۱۳ بار خواند ذکر :

« اللَّهُمَّ , لَکَ الْحَمْدُ وَإِلَیْکَ الْمُشْتَکَی , وَأَنْتَ الْمُسْتَعَانُ»

ذکر و دعا برای غلبه بر هوای نفس و شهوات در دوران جوانی که امکان ازدواج برای یک جوان وجود ندارد کدام است :

۱. به طور کلی یاد خدا به هر شکل و هر صورت در راندن شیطان و دوری از گناه و غلبه بر هوای نفس و شهوات موثر و مفید است .

۲. بنا بر این هر دعا و ذکری چون یا خداوند خداوند و توجه به او است در غلبه بر میل و هوا و شهوت ناروا و نابجا و بی مورد نقش موثری دارد .

۳. اما در عین حال برای غلبه بر شهوات و کنترل موج امیال سرکش تنها دعا و ذکر کافی نیست بلکه برای این منظور باید به اموری توجه داشت و نکاتی را رعایت نمود که در ذیل به آنها اشاره می شود .
۴. ستیز و مجاهده با شیطان کاری مستمر و دایمی است و تا انسان در این عالم زنده است و زندگی می کند ادامه دارد. و دام های شیطان برای انسان های با تقوا و دارای کمال و شناخت بیشتر، ظریفتر و پیچیده تر و مخفی تر است .

نخستین گام در مبارزه با شیطان این است که اطاعت از او را به تدریج کم نموده و به آهستگی از شبکه های دام او خارج شویم هر چند در این مبارزه ممکن است پای انسان بلغزد و در مورادی فریب او را بخورد. هر چقدر ارتباط انسان با خدای متعال و معرفت نسبت به او عمیق تر و گسترده تر باشد، تسلط شیطان بر او کمتر است .

به طور کلی کار شیطان وسوسه کردن است و با پناه بردن دائمی به خداوند و ارتباط پیوسته با او و توسل و ربط با اولیای الهی(ع) می توان از این وسوسه ها رها شد و یا آن را به حداقل رسانید و شیطان را تسلیم نمود، چنانچه در روایت داریم که پیامبر بزرگ اسلام(ص) فرمودند: شیطان من به دست من مؤمن و رام گردید. پس بهترین راه حل، توجه کامل و دایمی به خداوند متعال و اولیائش و خود را در قلعه استوار و نفوذ ناپذیر او و اولیای پاک او درآوردن و رعایت کامل تقوای الهی کردن است .

راهکارهای دفع هوای نفس :

۱- تقویت اراده و تصمیم جدى براى گام برداشتن در جاده بندگى و اطاعت امر الهى و بى توجهى به وسوسه هاى شیطان و هوا و هوس ها از طریق شناخت شیطان و مکائد شیطان و راه کمال انسان, شناخت دین , خداوند و شناخت های دیگری که در این راه نیاز است .

۲- یاد و ذکر خداوند به معناى وسیع آن که مهمترین یاد همان انجام واجبات و ترک محرمات است .

۳- تماس دایم با خداوند و بندگان برگزیده او از طریق قرائت قرآن و توسلات و خواندن دعاها .

۴- ارتباط و تماس و دوستى با کسانى که بنده خوب خدا مى باشند و دیدن و همنشینى با آنها ما را به یاد خوبى ها و به یاد خداوند مى اندازد .

۵- مطالعه کتاب هایى که سطح بینش انسان را نسبت به عالم و جهان آفرینش و مبدأ و معاد بالا ببرد و اصول اعتقادى صحیح و صاف را به انسان بیاموزد و او را با معارف و تعالیم دینى بیش از پیش آشنا نماید، مانند کتاب هاى استاد شهید مطهرى و نیز کتاب هاى شیهد آیت الله دستغیب شیرازى .

۶- انجام کارهاى صالح و خدمت و احترام به پدر و مادر و کسانى که بر گردن انسان حق دارند، زمینه ساز توفیقات بیشتر و انجام اعمال نیک بعدى مى باشد .

۷- ترک زمینه گناه: این خود زیرمجموعه اى دارد که مهمترین آن عبارت از است :

* کنترل چشم: دقیقا باید مواظب چشم خود بود که مبادا به نامحرم و کلاً هر آنچه که شهوت انگیز است، نگاه شود.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *