خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و ذکر و دستور برای دفع نفس اماره و وسوسه های شیطان

دعا و ذکر و دستور برای دفع نفس اماره و وسوسه های شیطان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و ذکر و دستور برای دفع نفس اماره و وسوسه های شیطان پرداخته ایم. برای دفع وسوسه ای شیطان و نفس اماره دعا و مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعا و ذکر و دستور برای دفع نفس اماره و وسوسه های شیطان,ذکر و دعای دفع وسوسه های شیطانی – دستورالعمل دفع نفس اماره و ناراحتی و اندوه,دعای دفع وسوسه شیطانی,ذکر برای دفع نفس اماره,دعای دفع ناراحتی و حزن,طلسم برای دفع وسوسه شیطانی,دعای مجرب برای دفع وسوسه شیطانی,دعای از بین رفتن حزن و اندوه و ناراحتی

دعا و ذکر و دستور برای دفع نفس اماره و وسوسه های شیطان

خداوند متعال در قرآن فرموده‌اند :

« مسلّماً شیطان دشمن شماست ، او را دشمن خود بدانید، او فقط پیروانش را به این دعوت می‌کند که اهل آتش سوزان جهنم باشند»

راه اول: ذکر توکل

حمّاد بن عثمان از قول امام جعفر صادق(درود خدا بر ایشان باد)  نقل می‌کنه که مردی اومد خدمت حضرت رسول (صلوات خدا بر ایشان و خاندانشان) و گفت: یا رسول الله بدهکاری و وسوسه شیطان بر من غلبه کرده، چه کنم؟

حضرت فرمودند:

بگو « توکّلتُ علی الحیّ الّذی لایموت و الحمدلله الذی لم یتّخذ صاحبهً و لا ولداً و لم یکن له شریکٌ فی الملک و لم یکن له ولیٌ من الذلّ و کبّره تکبیراً». مرد دستور رو گرفت و در برابر خواست خدا صبر پیشه کرد تا ببینه چی میشه، بعد از ایّامی که نبی مکرم اسلام(صلوات خدا بر ایشان و خاندانشان) اون مرد رو دیدند صداش کردندو پرسیدند چه می‌کنی؟ گفت: دستورتون رو اجرا کردم و این ذکر  رو گفتم در نتیجه خدا قرضم رو ادا کرد و وسوسه شیطان رو از قلبم برد.

راه دوم: ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله»

هشام بن سالم میگه امام جعفر صادق(درود خدا بر ایشان باد)  از قول نبی مکرم اسلام(صلوات خدا بر ایشان و خاندانشان) فرمودند:

حضرت آدم(درود و رحمت خدا بر ایشان باد)  از القائات نفس امارّه و از حزن و اندوه به درگاه خدا شکایت کردند ، بعد جرئیل بر حضرت آدم(درود و رحمت خدا بر ایشان باد)  نازل شد و گفت: ای آدم! بگو « لا حول و لا قوه الا بالله» و حضرت آدم (درود و رحمت خدا بر ایشان باد) این ذکر رو گفتند سپس دیدند که وسوسه و ناراحتی از ایشان دور شده.

راه سوم: روزه

حمّاد بن عثمان میگه امام جعفر صادق(درود خدا بر ایشان باد)  فرمودند که سه روز است که اگر اون سه روز را روزه بگیری وسوسه شیطان از تو دور میشه، گفتم اون سه روز چه روزهایی هستن؟ فرمودند: اولین پنجشنبه ماه و اولین چهارشنبه بعد از دهم ماه و آخرین پنجشنبه ماه

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *