خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و نماز و اعمال دینی مخصوص شب دوم ماه محرم

دعا و نماز و اعمال دینی مخصوص شب دوم ماه محرم

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و نماز و اعمال دینی مخصوص شب دوم ماه محرم پرداخته ایم. برای دانستن اعمال و کارهای دینی و مذبی شب دوم محرم مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعا و نماز و اعمال دینی مخصوص شب دوم ماه محرم ,نماز و دعای مخصوص روز دوم ماه محرم – اعمال مذهبی دومین شب از ماه محرم,شب و روز دوم ماه محرم,اعمال شب دوم محرم,دعا و نماز شب دوم محرم,بهترین اعمال شب و دوم محرم,خواندن زیارت عاشورا در روز دوم محرم

دعا و نماز و اعمال دینی مخصوص شب دوم ماه محرم 

محرم اولین ماه از سال قمری است لذا در این ماه اعمال بسیاری وارد شده روزه نیز در این ماه از جایگاه خاصی برخوردار است.

اعمال شب دوم ماه محرم :

از جمله اعمال شب دوم ماه محرم نمازی است که در دو رکعت اول بعد از سوره حمد، سوره انعام و در رکعت دوم بعد از سوره حمد سوره، سوره «یس» باید خوانده شود.

ذوزه در ماه محرم و روزه داری در روز دوم ماه محرم :

روزه در دهه اول ماه محرم از جمله مهمترین اعمالی بوده است که بر آن تاکید فراوانی شده استف یکی دیگر از اعمالی که مومنان بر انجام آن موظف شده‌اند «حزن و اندوه» است که در روایات آمده است «امام رضا (ع)» در دهه ابتدایی ماه محرم بسیار اندوهگین بودند، ایشان به مومنان تاکید داشتند تا بر ظلمی که بر «سیدالشهداء (ع)» در صحرای کربلا صورت گرفته عزاداری کنند.

ثواب و ارزش خواندن زیارت عاشورا :

خواندن زیارت عاشورا ثواب بسیاری دارد، مداومت برخواندن بلند مدت این زیارت ارزشمند بوده و خواندن ۴۰ روز زیارت عاشورا علاوه بر تاثیرات روحی تاثیرات معنوی را در بر دارد و خواسته‌های فراوانی را از حاجت‌مندان برآورده می‌کند. مداومت بر خواندن زیارت عاشورا برای تمام عمر سبب می‌شود تا هنگامی که فرد مومن را در قبر بگذارند تمام اهالی آن قبرستان از عذاب دور شوند.

ثواب زیارت حرم «امام حسین(ع)» از زبان «امام صادق (ع)» :

«امام صادق (ع)» فرمودند:

«مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ عَلَى مَوَائِدِ اَلنُّورِ یَوْمَ اَلْقِیَامَهِ فَلْیَکُنْ مِنْ زُوَّارِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلاَمُ،

هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفره ‏هاى نور بنشیند باید از زائران امام حسین (ع) باشد.

«امام صادق(ع)» یکی از ائمه معصومین (ع) بودند که همواره مجالس عزاداری برای «امام حسین (ع)» برگزار می‌کردند و همواره شاگردان خود و مومنان را بر گریه برای «امام حسین (ع)» دعوت می‌کردند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *