خانه / برای عزت و رفعت و بزرگی و سربلندی / روایات مجرب برای کسب عزت و بزرگی و مقام و مرتبه

روایات مجرب برای کسب عزت و بزرگی و مقام و مرتبه

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به روایات مجرب برای کسب عزت و بزرگی و مقام و مرتبه پرداخته ایم. برای کسب عزت و بزرگی و جاه و مقام آیات و روایت و عوامل مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

روایات مجرب برای کسب عزت و بزرگی و مقام و مرتبه,ذکر و دعای عزت و بزرگی,دستور قرآن کریم برای عزت و بزرگی,راهکار اهل بیت برای کسب بزرگی و عزت,آیات قرآنی برای عزت و بزرگی,دعای بع دست آوردن عزت و بزرگی و مقام و مرتبه

روایات مجرب برای کسب عزت و بزرگی و مقام و مرتبه

در قرآن کریم و روایات اولیای الهی (ع ) برخی عوامل عزت ذکر شده است که می توان اسباب ذلت را نیز از آنها فهمید:

۱. اطاعت الهی : «من اراد عزا بلا عشیره و غنی بلا مال رهیبه بلا سلطان فلینتقل عن ذل معصیه الله الی عز طاعته ; کسی که طالب عزت بدون تکیه به اقوام و ثروت بدون مال و جلال و شکوه بدون سلطنت است باید از ذلت گناه به عزت طاعت الهی تغییر مسیر دهد» (میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۱)

۲ . تقوی : «لا عز اعزّ من التقوی ; هیچ عزتی از تقوا بالاتر نیست » (میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۱)

۳ . چشم به مردم نداشتن : «الیائس مما فی ائیدی الناس عز الموئمن فی دینه ; قطع امید و طمع از مال مردم , باعث عزت و سرافرازی مومن در دینش می گردد.» (میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۲)

۴ . انصاف : «الا انه ینصف الناس من نفسه لم یزده الله اِلّا عزّا; بدانید کسی که با مردم از در انصاف درآید خداوند بر عزتش می افزاید» (میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۳)

۵ . فرو بردن خشم : «ما من عبد کظم غیظا الا زاده الله عزوجل , عزا فی الدنیا و الاخره ; هر بنده ای که خشم خود را فرو برد, خداوند متعال , عزتش را در دنیا و آخرت فزونی می بخشد»(میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۳).

پس بندگی خدا عزت می آورد. بندگی هم به اطاعت محض از خدا و دوری از نافرمانی او است. بندگی به این است که ما به دنبال رضای مولای خود با اعمالمان باشیم.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *