خانه / دسته‌بندی نشده / روش خواندن نماز توبه ماه ذیقعده برای طلب توبه و آمرزش گناهان

روش خواندن نماز توبه ماه ذیقعده برای طلب توبه و آمرزش گناهان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به روش خواندن نماز توبه ماه ذیقعده برای طلب توبه و آمرزش گناهان پرداخته ایم. برای آمرزش گناهان و طلب توبه نماز مجرب و قوی عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

روش خواندن نماز توبه ماه ذیقعده برای طلب توبه و آمرزش گناهان,طریقه خواندن نماز توبه یکشنبه ماه ذیقعده برای آمرزش گناهان,نماز طلب توبه و استغفار,نماز توبه در یکشنبه های ذیقعده,نحوه خواندن نماز استغفار و توبه روز یکشنبه,نماز توبه و آمرزش گناهان

روش خواندن نماز توبه ماه ذیقعده برای طلب توبه و آمرزش گناهان

نماز یکشنبه ذی‌القعده، نماز مستحبی و چهار رکعتی است که در یکی از روزهای یکشنبه ماه ذی‌القعده خوانده می‌شود و فضائل بسیاری از جمله آمرزش گناهان و با ایمان مردن برای آن در روایات آمده است.

برای این نماز ثواب زیادی ذکر شده از جمله اینکه رسول اکرم فرمود:

هر که این نماز را به جا آورد؛ توبه او مقبول و گناهانش آمرزیده شود، دشمنان او در روز قیامت از او راضی شوند، با ایمان می‌میرد، دین و ایمانش از وی گرفته نمی‌شود؛ قبرش گشاده و نورانی شده و والدینش از او راضی گردند؛ مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او گردد؛ توسعه رزق پیدا کند؛ ملک‌الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان دهد.

یکی از اعمالی که بسیار در سیره بزرگان به آن تأکید شده است، نماز توبه یکشنبه های ماه ذیقعده می باشد .

این نماز یکی از دستوراتی است که تمام علمای اخلاق به آن اهتمام ویژه داشتند و تمام برنامه ها و چله های عبادی خود را با آن آغاز می کردند.

نحوه انجام نماز در یکشنیه ماه ذیقعده

غسل (با نیت توبه) انجام می شود.

سپس ۴ رکعت نماز (دو تا دورکعت) با نیت نماز توبه یکشنبه ماه ذیقعده خوانده می شود.

در هر رکعت بعد از حمد، سه مرتبه توحید و یک مرتبه معوذتین ( فلق و ناس ) خوانده می شود.

بعد از سلام نماز دوم، هفتاد مرتبه استغفار گفته می شود و در انتها ذکر “لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم” خوانده می شود.

و در انتها گفته می شود:

یَا عَزِیزُ یَا غَفَّار اِغفِرلِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ المُؤمِنیِنَ وَ المُؤمِنَات، فَاِنَّهُ لاَ یَغفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنت…..

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *