خانه / دسته‌بندی نشده / روش دیدن اولیا و پیامبران و مومنان خدا در خواب

روش دیدن اولیا و پیامبران و مومنان خدا در خواب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به روش دیدن اولیا و پیامبران و مومنان خدا در خواب پرداخته ایم. برای دیدن اولیا و پیامبران در خواب مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

روش دیدن اولیا و پیامبران و مومنان خدا در خواب,چگونه می‌توان ائمه و اولیاء و مؤمنان خدا را در خواب زیارت کرد ؟,نسخه مجرب برای دیدن مومنان خدا در خواب,ذکر و دعای دیدن اولیاء خدا در خواب,دعا برای زیارت مومنان و امامان در خواب,چگونه خواب حضرت فاطمه را ببینیم,چگونه خدا را در خواب ببینیم,دعا برای دیدن امام علی در خواب,تعبیر خواب زیارت حضرت محمد

روش دیدن اولیا و پیامبران و مومنان خدا در خواب

پیامبر اسلام (ص) و ائمه‌ی اطهار (ع) راه‌هایی را نشان داده‌اند که هر کس بخواهد پیامبر(ص) یا ائمه (ع) و مؤمنین را به خواب ببیند باید آن راه را بپیماید.

یکی از نعمت‌هایی که خداوند به انسان عطا کرده است، نعمت خواب است، و هنگامی که انسان به خواب می‌رود ممکن است چیزهایی را به خواب ببیند، که باعث لذت بردن یا رنجیدن و ترس و اضطراب وی گردد. این که خوابی که انسان می‌بیند، چقدر درست یا غلط است و چه تعبیری دارد بحثی جداگانه می‌طلبد.

چگونگی خواب دیدن بزرگان و مومنان

آن چه الان مورد توجه است این است که چگونه می‌توانیم اشخاصِ خاصی را مانند پیامبر (صلی الله علیه وآله) و ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) و یا والدین و یا افراد دیگر را در خواب ببینیم؟

در جواب باید گفت: خواب دیدن مربوط به روح انسان است و چنان است که به صورت صد درصد در اختیار انسان نیست که هر چه بخواهد بدون کم و کاست به خوابش بیاید، زیرا بعضی خواب‌ها از آینده خبر می‌دهند و امور آینده کاملا در اختیار انسان نیست.
اما پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) و ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) راه‌هایی را نشان داده‌اند که هر کس بخواهد پیامبر( صلی الله علیه وآله) یا ائمه (علیهم‌السلام) و مؤمنین را به خواب ببیند باید آن راه را بپیماید. در این‌جا به چند مورد اشاره می‌شود:

← نسخه امام موسی بن جعفر

از امام موسی بن جعفر (علیه‌السلام) نقل شده که فرمود: اگر کسی حاجتی داشته باشد و بخواهد ما را به خواب ببیند و موضع و جایگاه خود را نزد خداوند بداند، سه شب پی در پی ابتدا هر شب غسل کند، سپس با ما راز کند ( مشکل خود را مانند کسی که با دوستش سخن می‌گوید، به یکی از ائمه‌ی اهل بیت (علیهم‌السلام) بگوید) که ما را در خواب ببیند و وضع خویش را نزد پروردگار تشخیص دهد.

← نسخه امام حسن عسکری

از امام عسکری (علیه‌السلام) نقل شده که فرمود: مردی نزد امام جواد (علیه‌السلام) آمد و گفت: پدرم از دنیا رفته و ثروت فراوانی داشته است ولی چون مرگش ناگهانی بوده جای مالش را نمی‌دانیم و من عیالمند هستم و از دوستان شما می‌باشم، به دادم برسید. حضرت فرمود: چون نماز عشا به جا می‌آوری صد بار بر محمد و آلش درود فرست و بخواب که پدرت به خوابت آید و جای مال خود را نشان دهد وی چنین کرد و پدرش به خوابش آمد و مشکل او حل شد.

← نسخه محدث قمی

مرحوم محدث قمی (ره) در مفاتیح الجنان گفته‌اند:

برای خواب دیدن یکی از پیغمبران یا ائمه (علیهم‌السلام) و یا والدین و یا مردمان دیگر بخوابد سوره‌ شمس ، سوره لیل ، قدر ، کافرون ، اخلاص ، ناس و فلق را خوانده، سپس بخواند صد مرتبه اخلاص، صد مرتبه صلوات بر پیغمبر (صلی الله علیه وآله) و آل او با وضو به جانب راست بخوابد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *