خانه / دسته‌بندی نشده / سوره و آیات قرآنی درباره ظهور و قیام امام زمان(عج)

سوره و آیات قرآنی درباره ظهور و قیام امام زمان(عج)

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به سوره و آیات قرآنی درباره ظهور و قیام امام زمان(عج) پرداخته ایم. برای ظهور امام زمان(عج) دعا و مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

سوره و آیات قرآنی درباره ظهور و قیام امام زمان(عج),سوره قرآن برای ظهور امام زمان,آیات قرآنی درباره ظهور و قیام امام زمان,سوره درمورد ظهور امام زمان,سوره در خصوص ظهور مهدی موعود,سوره برای قیام امام زمان,سوره های قرآنی درباره ظهور حضرت مهدی

سوره و آیات قرآنی درباره ظهور و قیام امام زمان(عج)

آیه هشتم سوره هود

خداوند در سوره هود، آیه هشتم می‌فرماید :

وَ لَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ الْعَذابَ إِلی‏ أُمَّهٍ مَعْدُودَهٍ لَیَقُولُنَّ ما یَحْبِسُهُ أَلا یَوْمَ یَأْتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفاً عَنْهُمْ وَ حاقَ بِهِمْ ما کانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُنَ

اگر عذاب را تا مدت معینی(ظهور امام زمان) به تأخیر بیاندازیم، خواهند گفت چه چیز آن را باز داشت (و مانع ظهور امام زمان چیست). بدانید روزی که عذاب می‏ آید از آن‌ها برداشته نمی‌شود بلکه بر آنان فرود آمده و آنچه را استهزاء به آن می‌کردند، خواهند دید».

از حضرت امیرالمؤمنین(ع) روایت شده :

در تأویل این آیه شریفه فرمود «أُمَّهٍ مَعْدُودَهٍ؛ اصحاب قائم آل محمد(ص) است که ۳۱۳ نفر هستند».

امام صادق (ع) فرمود :

این عذاب قیام امام زمان(عج) و امت معدوده یاران او است که برابر با سپاه اسلام در جنگ بدر هستند؛ یعنی ۳۱۳ تن هستند».

آیه پنجم سوره ابراهیم(ع)

همچنین خداوند در آیه پنجم سوره ابراهیم نیز می‌فرماید :

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسی‏ بِآیاتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ

و در حقيقت موسى(ع) را با آيات خود فرستاديم [و به او فرموديم] كه قوم خود را از تاريكي ها به سوى روشنايى بيرون آور و روزهاى خدا را به آنان يادآورى كن كه قطعا در اين [يادآورى] براى هر شكيباى سپاسگزارى عبرت هاست».

در خصال صدوق از امام باقر(ع) روایت شده که فرمود «ایام اللَّه» سه روز است؛ «روز قیام قائم آل محمد(عج)، روز رجعت و روز قیامت».

آیه ۱۰۵ سوره انبیاء

خداوند در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء نیز می‌فرمایند:

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ

در زبور (حضرت داود پیغمبر) بعد از کتب آسمانی سابق نوشتیم که: زمین را بندگان صالح ما بارث میبرند» و اینان قائم آل محمد و یاران او می باشند.

سوره حج آیه ۹۳

همچنین خداوند در سوره حج آیه۳۹ می‌فرمایند:

«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی‏ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده رخصت (جهاد) داده شده است چرا كه مورد ظلم قرار گرفته‏ اند و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست»

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *