خانه / دسته‌بندی نشده / فضیلت خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع)

فضیلت خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع)

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به فضیلت خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع) پرداخته ایم. برا دانستن فضیلت و آثار و‌خواص زیارت نامه متن مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

فضیلت خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع),متن کامل زیارت اربعین امام حسین (ع) با معنی به همراه فضیلت زیارت اربعین,زیارت نامه اربعین امام حسین,دانلود متن زیارت اربعین,ترجمه فارسی زیارت اربعین,زیارت اربعین با معنی فارسی,خواص و فضیلت زیارت اربعین امام حسین,آثار و برکات زیارت اربعین,دعای زیارت نامه اربعین,دانلود فایل صوتی زیارت اربعین

فضیلت خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع)

بیستم ماه صفر، اربعین امام حسین (ع) است، ۴۰ روز از واقعه عاشورا می گذرد و ائمه علیهم السلام برای از یادنرفتن قیام خونین کربلا این روز را بزرگ شمرده و از اولین زائر حسینی یعنی جابربن عبدالله انصاری-که در اولین اربعین خود را به قبر شهدای کربلا رساند- تجلیل کردند.

گرامیداشت اربعین، تعظیم شعایر دینی و رمز پویایی همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست.زیارت اربعین

روایات درباره زیارت اربعین

بنابر نقل جمعی از بزرگان مانند شیخ مفید، شیخ طوسی و کفعمی، جابر بن عبداللّه انصاری در این روز برای زیارت امام حسین(علیه السلام) به کربلا آمد و همین روز، روزی است که اهل بیت امام حسین(علیه السلام) طبق روایتی از شام به مدینه آمدند.

ولی در ارتباط با آمدن اهل بیت حسینی(علیه السلام) در روز اربعین به کربلا میان مورّخان گفت وگوست، مرحوم حاج شیخ عبّاس قمی در «منتهی الآمال» از سیّد بن طاووس نقل می کند که اهل بیت حرم حسینی(علیه السلام) در مسیر بازگشت به مدینه، نخست به کربلا آمدند و زمانی به آنجا رسیدند که جابربن عبدالله انصاری و گروهی از بنی هاشم به زیارت امام حسین و یارانش آمده بودند (و با توجه به اینکه جابر در بیستم صفر به کربلا آمد، بنابراین اهل بیت نیز ورودشان به کربلا همان روز بود).

اما مرحوم حاج شیخ عباس قمی با توجه به نقل دیگر مورّخان و قرائن و شواهد دیگر، ورود اهل بیت(علیهم السلام) را در بیستم صفر (اربعین حسینی) به کربلا بسیار بعید می داند و از شیخ مفید و شیخ طوسی نقل می کند که اهل بیت(علیهم السلام) روز بیستم صفر از شام به مدینه مراجعت کردند.

زیارت اربعین

متن کامل زیارت اربعین و فضیلت خواندن زیارت اربعین

در روز اربعین (بیستم ماه صفر) زیارت امام حسین(علیه السلام) مستحبّ است و مورد تأکید قرار گرفته است.

در روایتی که «شیخ طوسی» از امام حسن عسکری(علیه السلام) نقل کرده، چنین آمده است:نشانه های مؤمن پنج چیز است:به جای آوردن پنجاه و یک رکعت نماز (۱۷ رکعت نماز واجب و ۳۴ رکعت نافله) و زیارت اربعین (امام حسین(علیه السلام)) و انگشتر را بر دستِ راست نهادن، و پیشانی را به هنگام سجده بر خاک گذاردن و بسم الله الرّحمن الرّحیم را در نماز بلند گفتن.

اشاره به این که از ویژگی های شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) این پنج چیز است و انتخاب زیارت اربعین احتمالا به خاطر آن است که زیارت شهدای کربلا از روز اربعین آغاز شد و در این روز، در زمان ما آن چنان انبوهی از جمعیّت عاشقان و دلدادگان امام حسین(علیه السلام) در کربلا جمع می شوند که در هیچ موقع از سال حتّی عاشورا چنان جمعیّت عظیمی دیده نمی شود.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *