خانه / دسته‌بندی نشده / فضیلت و خواص و معنی و مفهوم اسم و ذکر قدیم

فضیلت و خواص و معنی و مفهوم اسم و ذکر قدیم

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به فضیلت و خواص و معنی و مفهوم اسم و ذکر قدیم پرداخته ایم. برای دانستن خواص و آثار ذکر یا قدیم دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

فضیلت و خواص و معنی و مفهوم اسم و ذکر قدیم,خواص ذکر یا قدیم,معنی و مفهوم اسم قدیم,عدد ابجد اسم قدیم,فوائد گفتن ذکر یا قدیم,برکات ذکر یا قدیم,معنی اسم قدیم,اسم قدیم از اسم های اعظم خدا,قدیم اسماء الله,یا قدیم یعنی چه,اسم قدیم برای طول عمر و عافیت,ذکر مجرب برای طول عمر,ذکر قدیم برای عافیت از بیماری

فضیلت و خواص و معنی و مفهوم اسم و ذکر قدیم

قَدیٖمُ دیرینه، پیشین

عدد ابجد اسم قدیم : ۱۵۴

خواص گفتن اسم قدیم :طول عمر و عافیت

اسم مبارک قدیم یکی دیگر از صفات و اسم های اعظم خداوند تبارک می باشد . برای افزایش طول عمر و عافیت و شفا از بیماری ها مداومت در ذکر یا قدیم بسیار موثر است .

اسم اعظم به اعتقاد شیعیان، یکی از نام‌های خداست که با بر زبان آوردن آن هر خواستهٔ گوینده برآورده می‌شود. این اسم را کسی نمی‌داند، ولی در طول تاریخ کسانی مدعی دانستن آن شده‌اند و روش‌هایی برای کشف آن پیشنهاد شده‌است. در زبان فارسی این ترکیب عربی به صورت ترجمه‌شدهٔ نام بزرگ هم آمده‌است

در عرفان الهی و اسلامی هر کس که به مقام لقاء پروردگار برسد بر تمام رموز از جمله اسم اعظم نیز دست خواهد یافت. از امام صادق (علیه‌السلام) روایت شده که فرمود: «با عیسی بن مریم دو حرف بود که با آن دو، کارهایی انجام می‌داد، و با موسی (علیه‌السلام) چهار حرف بود، و با ابراهیم شش حرف بود، و با آدم بیست و پنج حرف بود، و با نوح هشت حرف بود، و خداوند همه آن‌ها را برای پیامبر اسلام جمع کرد، همانا اسم خداوند هفتاد و سه حرف می‌باشد، و یک حرف را از او پوشاند».

بسیاری در پی کشف اسم اعظم هستند، برای جویندگان این نام بزرگ سرنخ هایی در خبرها و گفته های پیامبران و امامان و علمای بزرگ وجود دارد. همه آنها در این عقیده مشترک هستند که اسم اعظم در قرآن پنهان شده است و جز برای خواص آشکار شدنی نیست.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *