خانه / دسته‌بندی نشده / معجزه و فضیلت فراوان تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نماز

معجزه و فضیلت فراوان تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نماز

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به معجزه و فضیلت فراوان تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نماز پرداخته ایم. برای دانستن آثار و خواص تسلیحات اربعه مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

معجزه و فضیلت فراوان تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نماز,اسرار و رازهای تسبیحات حضرت زهرا (س) – معجزه تسبیحات حضرت زهرا بعد از نماز,ذکر تسبیحات حضرت زهرا,خواص گفتن ذکر تسبیحات حضرت زهرا,تسبیحات حضرت زهرا برای آمرزش گناهان,تسبیحات حضرت زهرا برای گشایش کارها

معجزه و فضیلت فراوان تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نماز

تسبیحات حضرت زهرا (س) , بزرگ بانوی دوعالم در عین سادگی بسیار قدرتمند و موثر است . جوری که پیامبر در زمان سختی تسبیحات اربعه را به ایشان اموخت تا تمام سختی های دنیا براو آسان گردد.تسبیحات حضرت زهرا

با اینکه اذکار وارد شده در منابع اسلامی از آن جهت که ذکر خداوند متعال هستند دارای فضیلت می باشند و موجب پاکی دل و جلای روح می شوند اما بعضی از آنها بر بعضی دیگر برتری داده شده اند.

در این میان تاکید شیعه بر افضل بودن تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام دلیل دیگری دارد و آن این است که این تسبیح منسوب به دختر گرامی پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله یعنی حضرت فاطمه علیهاالسلام می باشد و آن حضرت تا آخرین لحظات حیات بر انجام آن مداومت داشته و در هیچ حال آن را ترک نمی کرده است.

ذکر تسبیحات حضرت زهرا (س)

امام علی علیه السلام فرمود:او (فاطمه علیهاالسلام) با وجود اینکه از محبوبترین اشخاص در نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله بود ولی خدمتکاری نداشت و خود کارهای منزل را انجام می داد، او با مشک آب می آورد تا آنجا که اثر بند آن در شانه و سینه او باقی مانده بود و آنقدر خانه را جارو کرد که غبار، تمام لباسهایش را در بر گرفته بود، و آنقدر در زیر دیگ غذا آتش افروخته بود که لباسهایش رنگ عوض‍ کرده و بوی دود می داد؛ هنگامی که سختی های او بیشتر شد، به او گفتم:چرا نزد پیامبر صلی الله علیه و آله نمی روی و از او کنیزی نمی خواهی تا در کارهای خانه به تو کمک کند؟

فاطمه به نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله رفت تا در این باره با وی سخن بگوید، ولی از آن جهت که اشخاصی نزد پیامبر بودند، چیزی نگفته به خانه بازگشت .

پیامبر که دریافته بود فاطمه برای عرض حاجتی به نزد وی آمده ، صبح روز بعد به نزد ما آمد و از فاطمه درباره علت مراجعه روز گذشته اش سۆ ال نمود. و من آنچه را که بین خودم و فاطمه صحبت شده بود، به رسول خدا صلی الله علیه و آله عرض کردم .

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:ای فاطمه ! به تو چیزی را عطا کنم که از خدمتکار و دنیا با آن چه در آن است بهتر باشد. بعد از نماز سی و چهار مرتبه الله اکبر، سی و سه مرتبه الحمدلله و سی و سه مرتبه سبحان الله بگو. این کار برای تو بهتر است از آن چه در دنیا می خواهی و آن چه در آن است.

در این حال فاطمه سه بار گفت:از خدا و رسولش راضی شدم و چنین خواهم کرد.

فواید و اسرار تسبیحات حضرت زهرا (س)

امام باقر علیه السلام می فرماید:

به خداوند سوگند اگر چیزی بهتر از این تسبیح وجود داشت، همانا رسول خدا صلی الله علیه و آله او را به فاطمه علیهاالسلام می آموخت .

تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام از آثار و برکات بسیاری برخوردار است .

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *