خانه / دسته‌بندی نشده / نحوه خواندن نماز توبه و درخواست آمرزش و مغفرت گناهان

نحوه خواندن نماز توبه و درخواست آمرزش و مغفرت گناهان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به نحوه خواندن نماز توبه و درخواست آمرزش و مغفرت گناهان پرداخته ایم. برای بخشش و طلب توبه نماز مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

نحوه خواندن نماز توبه و درخواست آمرزش و مغفرت گناهان,آموزش نحوه خواندن نماز توبه – بهترین زمان خواندن نماز توبه و استغفار,نماز توبه,روش خواندن نماز توبه,کیفیت خواندن نماز توبه,خواص و فضیلت نماز توبه,آثار و برکات نماز توبه,نماز توبه چند رکعت است,نماز استغفار و توبه از گناهان,نماز توبه روز یکشنبه,چله نماز توبه,آموزش تصویری نماز توبه

نحوه خواندن نماز توبه و درخواست آمرزش و مغفرت گناهان

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا غسل کنید. و بعد دو تا نماز دو رکعتی بخوانید (مانند نماز صبح ) با این تفاوت که در هر رکعت بعد از حمد سه مرتبه سوره­ ی توحید، یک مرتبه سوره­ ی فلق و یک مرتبه سوره­ ی ناس بخواند.

بعد از تمام شدنِ نماز، هفتاد بار استغفار کرده و بعد بگویید:

«لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ إلّا بِالله العَلِیِّ العَظیمِ»

سپس بگویید:

«یا عَزیزُ یا غَفّارُ إغفِر لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُـوبَ جَمیعِ المؤمِنینَ وَ المُؤمِناتِ فَإنَّهُ لا یَغفِرُ الذُّنوبَ إلّا أنتَ»آموزش نحوه خواندن نماز توبه - بهترین زمان خواندن نماز توبه و استغفار نماز توبه روز یکشنبه نماز توبه چند رکعت است نماز توبه نماز استغفار و توبه از گناهان کیفیت خواندن نماز توبه روش خواندن نماز توبه خواص و فضیلت نماز توبه چله نماز توبه آموزش نحوه خواندن نماز توبه - بهترین زمان خواندن نماز توبه و استغفار آموزش تصویری نماز توبه آثار و برکات نماز توبه

ای خدای عزیز و ای خدایی که بسیار آمرزنده هستی! گناهان من و گناهان همه­ ی مردان و زنان مؤمن را بیامرز، چرا که کسی جز تو آمرزنده­ ی گناهان نیست»

توجه: برخی از دوستان سؤال می کنند که شاید این نماز، به صورت یک نماز چهار رکعتی باشد. در جواب به ابن اشکال می گوییم:

اولا:اصل در تمام نمازهای مستحبی این است که دو رکعتی باشند. در غیر این صورت باید دلیل خاص روایی برای آن داشته باشیم. و حال آن که در رابطه با این نماز، هیچ دلیل خاصی وجود ندارد.

ثانیا:به عنوان نمونه:حضرت آیت الله بهجت به عنوان یک فقیه، این نماز را به صورت دو نماز، دو رکعتی می خواندند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *