خانه / دسته‌بندی نشده / نحوه و زمان خواندن نماز توبه و استغفار از درگاه الهی

نحوه و زمان خواندن نماز توبه و استغفار از درگاه الهی

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به نحوه و زمان خواندن نماز توبه و استغفار از درگاه الهی پرداخته ایم. برای توبه و طلب مغفرت و استغفار از درگاه خداوند نماز مجرب و قوی عنوان شده را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

نحوه و زمان خواندن نماز توبه و استغفار از درگاه الهی،آموزش نحوه خواندن نماز توبه،بهترین زمان خواندن نماز توبه و استغفار,نماز توبه,روش خواندن نماز توبه,کیفیت خواندن نماز توبه,خواص و فضیلت نماز توبه,آثار و برکات نماز توبه,نماز توبه چند رکعت است,نماز استغفار و توبه از گناهان

 نحوه و زمان خواندن نماز توبه و استغفار از درگاه الهی

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا غسل کنید. و بعد دو تا نماز دو رکعتی بخوانید (مانند نماز صبح ) با این تفاوت که در هر رکعت بعد از حمد سه مرتبه سوره­ ی توحید، یک مرتبه سوره­ ی فلق و یک مرتبه سوره­ ی ناس بخواند.

بعد از تمام شدنِ نماز، هفتاد بار استغفار کرده و بعد بگویید:

«لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ إلّا بِالله العَلِیِّ العَظیمِ»

سپس بگویید:

«یا عَزیزُ یا غَفّارُ إغفِر لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُـوبَ جَمیعِ المؤمِنینَ وَ المُؤمِناتِ فَإنَّهُ لا یَغفِرُ الذُّنوبَ إلّا أنتَ»آموزش نحوه خواندن نماز توبه - بهترین زمان خواندن نماز توبه و استغفار نماز توبه روز یکشنبه نماز توبه چند رکعت است نماز توبه نماز استغفار و توبه از گناهان کیفیت خواندن نماز توبه روش خواندن نماز توبه خواص و فضیلت نماز توبه چله نماز توبه آموزش نحوه خواندن نماز توبه - بهترین زمان خواندن نماز توبه و استغفار آموزش تصویری نماز توبه آثار و برکات نماز توبه

ای خدای عزیز و ای خدایی که بسیار آمرزنده هستی! گناهان من و گناهان همه­ ی مردان و زنان مؤمن را بیامرز، چرا که کسی جز تو آمرزنده­ ی گناهان نیست»

توجه: برخی از دوستان سؤال می کنند که شاید این نماز، به صورت یک نماز چهار رکعتی باشد. در جواب به ابن اشکال می گوییم:

اولا:اصل در تمام نمازهای مستحبی این است که دو رکعتی باشند. در غیر این صورت باید دلیل خاص روایی برای آن داشته باشیم. و حال آن که در رابطه با این نماز، هیچ دلیل خاصی وجود ندارد.

ثانیا:به عنوان نمونه:حضرت آیت الله بهجت به عنوان یک فقیه، این نماز را به صورت دو نماز، دو رکعتی می خواندند.

منبع : سایت هاروس مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *