خانه / دسته‌بندی نشده / نماز مجرب جعفر طیار برای طلب مغفرت و رواشدن حاجات

نماز مجرب جعفر طیار برای طلب مغفرت و رواشدن حاجات

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به نماز مجرب جعفر طیار برای طلب مغفرت و رواشدن حاجات پرداخته ایم. برای حاجت رواشدن و طلب استغفار و مغفرت و بخشش گناهان دعا و‌نماز مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

نماز مجرب جعفر طیار برای طلب مغفرت و رواشدن حاجات,نماز پرفضیلت و مستحبی جعفر طیار برای آمرزش گناهان و برآورده شدن حاجت,نماز جعفر طیار,نحوه خواندن نماز جعفر طیار,کیفیت خواندن نماز طیار,نماز جعفر طیار چگونه خوانده می شود,نماز جعفر طیار چند رکعت است,نماز جعفر طیار برای براورده شدن حاجت,نماز جعفر طیار برای آمرزش گناهان

نماز مجرب جعفر طیار برای طلب مغفرت و رواشدن حاجات

از نمازهای مهم و پرفضیلت مستحبی که برای آمرزش گناهان و برآورده شدن حاجات توصیه شده است. برخی از عالمان دینی برای کارهای مهم و نیز تسریع در ازدواج خواندن نماز جعفر را توصیه کرده‌اند.

کیفیت این نماز

نماز جعفر طیار دو نماز دو رکعتی است که هر کدام دارای تشهد و سلام مستقل می‏‌باشد و مجموعا چهار رکعت می‏‌شود.

در ابتدای نماز، نیت نماز جعفر طیار کرده و در رکعت اول بعد از حمد سوره «اذا زلزلت» و در رکعت دوم پس از حمد سوره «والعادیات» خوانده می‌‏شود

در رکعت سوم؛ یعنی رکعت اول نماز دوم پس از حمد سوره «اذا جاء نصرالله» و در رکعت چهارم پس از حمد «قل هو الله احد» خوانده می‏‌شود.

در هر یک از رکعت‌‏ها بعد از حمد و سوره، پانزده مرتبه ذکر تسبیحات اربعه «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکبَرُ‌» و در رکوع هر رکعت همین ذکر ده مرتبه و پس از سر برداشتن از رکوع ده مرتبه و در سجده هر رکعت ده مرتبه و هنگام برداشتن سر از سجده‏‌ها نیز ده مرتبه این ذکر تکرار می‏‌شود؛ جایگاه تکرار ذکرها اینگونه است:

در هر رکعت ذکر تسبیحات ۷۵ مرتبه و در مجموع رکعت‌ها ۳۰۰ مرتبه تکرار می‌شود.

اگر تسبیحات اربعه را فراموش کرد بخواند، در صورتی که محلش نگذشته باشد باید آن را به جا آورد، اما اگر محل آن گذشته نمازش صحیح است ولی باید بعد از نماز هر مقداری را که فراموش کرده تکرار کند.

ضمنا اگر شخصی فرصت خواندن نماز جعفر طیار را به این گونه ندارد، می تواند این چهار رکعت را به طور معمول بخواند و تسبیحات سیصدتایی را در طول روز بفرستند.

مستحب است در سجده دوم رکعت دوم، بعد از تسبیحات بگوید:

یا من لبس العزّ و الوقار، یا من تعطّف بالمجد و تکرّم به، یا من لا ینبغی التّسبیح الّا له، یا من احصی کلّ شیء علمه، یا ذا النّعمه و الطّول، یا ذا المنّ و الفضل، یا ذالقدره و الکرم، اسئلک بمعاقد العزّ من عرشک و منتهی الرّحمه بکتابک و بأسمک الأعظم الأعلی و کلماتک التّامّات ان تصلّی علی محمّد و آل محمّد و افعل بی‌کذا و کذا

سپس حاجت‌هایش را بگوید، به فارسی هم می‌تواند حاجاتش را درخواست کند.

مفاتیح الجنان – زاد المعاد

برگرفته از سایت دعاشفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *