خانه / دسته‌بندی نشده / آثار و فوائد صدقه پنهانی برای رفع فقر و گشایش روزی مجرب

آثار و فوائد صدقه پنهانی برای رفع فقر و گشایش روزی مجرب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آثار و فوائد صدقه پنهانی برای رفع فقر و گشایش روزی مجرب پرداخته ایم. برای دانستن این که صدقه پنهانی چیست و چه خواص و فوایدی دارد مطلب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آثار و فوائد صدقه پنهانی برای رفع فقر و گشایش روزی مجرب,صدقه پنهانی چیست،خواص و فوائد صدقه پنهانی برای رفع فقر,آثار و برکات صدقه دادن,خواص صدقه برای رفع فقر,آثار و برکات صدقه دادن,صدقه دادن چه خواص و فوائدی دارد

آثار و فوائد صدقه پنهانی برای رفع فقر و گشایش روزی مجرب

البته تمام اقسام صدقه خوب است، چه در شب باشد یا در روز; چه پنهان باشد و چه آشکارا، امّا در آیات و روایات به صدقه دادن در پنهانى سفارش شده است، زیرا اولا این عملِ عبادى، مصونِ از ریا است و ثانیاً شخص مستمند دیگر مورد خجلت واقع نمى شود.

آیات قرآن در موارد متعدّدى به این امر اشاره کرده است .

در سوره بقره مى فرماید:

(اَلَّذینَ یُنْفِقُونَ اَمْوالَهُمْ بِالَّیْلِ وَالنَّهار سِرّاً وَ عَلانِیهً فَلَهُمْ اَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوفٌ عَلَیْهِم وَ لا هَمْ یَحْزَنوُنَ)

معنی آیه فوق :

آنها که اموال خود را به هنگام شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق مى کنند، مزدشان نزد پروردگارشان محفوظ است و ترسى بر آنها نیست و غمگین هم نمى شوند.

(بقره (۲)، آیه ۲۷۴)

در احادیث بسیارى آمده که آیه فوق درباره على (علیه السلام) نازل شده است، زیرا آن حضرت دِرهمى در شب، و درهمى در روز، و درهمى آشکارا، و درهمى در نهان انفاق مى کرد.

(تفسیر صافى، ج ۱، ذیل آیه شریفه، ص ۳۰۱)

و امام باقر (ع) نیز فرمودند:

نیکى و صدقه پنهانى فقر را از بین مى برد.

(الکافى، ج ۴، ص ۲)

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *