خانه / دسته‌بندی نشده / آیات قرآنی برای رفع کسالت و تنبلی و بی انگیزه بودن

آیات قرآنی برای رفع کسالت و تنبلی و بی انگیزه بودن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آیات قرآنی برای رفع کسالت و تنبلی و بی انگیزه بودن پرداخته ایم. برای رفع کسالت و بی حوصلگی و ناامیدی دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آیات قرآنی برای رفع کسالت و تنبلی و بی انگیزه بودن,آیات قرآنی مجرب برای رفع کسالت و تنبلی – دعای رفع سستی و بی حوصلگی,آیا رفع کسالت,آیات مجرب رفع تنبلی,آیات قرآنی برای رفع سستی,آیات تضمینی برای رفع بی حوصلگی,ذکر و دعای رفع تنبلی و سستی

آیات قرآنی برای رفع کسالت و تنبلی و بی انگیزه بودن

از کارهای که در آموزه های دینی از آن نهی شده، کسالت و تنبلی است، و ائمه (علیهم السلام) از این خصلت نکوهیده به خداوند پناه می بردند.

برخی از دعاهایی که از ائمه (علیهم السلام) در این زمینه رسیده، عبارت است از:

۱. مسعده فرزند صدقه می گوید:از امام صادق (علیه السلام) درخواست دعایی کردم که در حاجت های بزرگ خداوند را به آن بخوانم، حضرت فرمود دعای پدر بزرگم امام سجاد (علیه السلام) را به تو تعلیم می دهم…که در این دعا ، حضرت سجاد (علیه السلام) از کسالت و تنبلی پناه به خدا می برد:”…وَ أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَسَلِ‌ وَ الْفَشَل‌…”؛ [۱] و پناه می‌برم بتو از بی حالی، و سستی‌….

۲. در فرازی از دعای روز چهار شنبه از امام علی (علیه السلام) که توصیه به خواندن آن شده، چنین آمده است:”اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ النِّسْیَانِ وَ الْکَسَلِ وَ التَّوَانِی فِی طَاعَتِکَ وَ الْفَشَل”؛ [۲] خدایا به تو پناه می برم از فراموشی و تنبلی و سستی و بی حالی در انجام وظایفی که به عهده من گذاشتی….‌

۳. در قسمتی از مناجات پیامبر (صلی الله علیه وآله) چنین آمده است:”وَ امْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَل‌…”؛ [۳] خدایا بر ما منت گذار و نشاط و شادابی به ما عنایت کن و از کسالت و سستی ما را نگهدار….

گفتنی است که نقش و جایگاه تلاش و کوشش در زدودن خصلت های نکوهیده، به همراه توسل و دعا نباید مورد غفلت قرار گیرد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *