خانه / دسته‌بندی نشده / آیه ای قرآنی برای در امان ماندن و دفع زلزله و بلایا مجرب

آیه ای قرآنی برای در امان ماندن و دفع زلزله و بلایا مجرب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آیه ای قرآنی برای در امان ماندن و دفع زلزله و بلایا مجرب پرداخته ایم. برای دفع بلایا و خطرات و‌ محفوظ ماندن از شر زلزله دعا و آیات قرآنی مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آیه ای قرآنی برای در امان ماندن و دفع زلزله و بلایا مجرب,آیه ضد زلزله,آیه برای دفع زلزله,آیه ایمنی از زلزله,آیه نجات از زلزله,آیه محفوظ ماندن از زلزله,آیه دفع خطر و بلای زلزله,آیه قرآنی پیشگیری از زلزله,آیه ای از پیامبر اکرم برای دفع زلزله,قویترین آیه قرآنی برای دفع زلزله,آیه سریع الاجابه حفظ از زلزله,آیه قرآنی برای زمین لرزه,آیه ۴۱ سوره فاطر برای زلزله

آیه ای قرآنی برای در امان ماندن و دفع زلزله و بلایا مجرب

آیه ۴۱ سوره مبارکه فاطر یکی از نکاتی است که بزرگان و مفسران قرآن کریم برای غلبه مومنان از ترس از این واقعه توصیه کرده‌اند.

«إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُوراً»

«خداوند آسمانها و زمین را نگاه می‌دارد تا از نظام خود منحرف نشوند و هرگاه منحرف گردند، کسی جز او نمی‌تواند آنها را نگاه دارد، او بردبار و غفور است!»

(سوره فاطر آیه ۴۱ .)

حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نیز در کتب روایی شیعه نقل شده که حضرت فرمودند:

«هر گاه در شب (یا در روز) و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «۴۱ سوره فاطر» را قرائت کن ( که خانه بر سر تو خراب نخواهد شد ان‌شالله ) .

[ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۵۱ – عَینُ الحَیات ، ج ۲، ص ۲۴۹ -مکارم الاخلاق، ص۲۹۰- مَن لایَحضُرُه‌ُالفَقیه -تفسیر نورالثقلین جلد ۴، صفحه ۳۶۸ – کَنزُ العُمّال: ج ۱ ص ۴۷۹ ح ۲۰۹۴ .

امام صادق(ع) فرمودند:

هرگاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می‌ترسی آیه «۴۱ سوره فاطر» را قرائت کن.

«إنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا

همانا خدا آسمان‌ها و زمین را نگاه مى دارد تا نیفتند و اگر بیفتند بعد از او هیچ‌کس آنها را نگاه نمى‌دارد، اوست بردبار آمرزنده».

امام علی (ع) فرمود:

وقتى می‌خواهى بخوابى دست راست را زیر گونه‌ی راست بگذار و بگو:

«بِسْمِ اللَّهِ وَضَعْتُ جَنْبِی لِلَّهِ وَ عَلَى مِلَّهِ إِبْرَاهِیمَ وَ دِینِ مُحَمَّدٍ وَ وَلَایَهِ مَنِ افْتَرَضَ اللَّهُ طَاعَتَهُ مَا شَاءَ اللَّهُ کَانَ وَ مَا لَمْ یَشَأْ لَمْ یَکُنْ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ»

(به نام خدا، براى خدا و با پذیرش دین ابراهیم و دین محمّد و با پذیرش ولایت آنانی که خداوند، پیروی از آن‌ها را واجب کرده، در بستر آرمیدم. هر چه خدا بخواهد، رخ خواهد داد و آنچه نخواهد، اتفاق نخواهد افتاد، و گواهی می‌دهم که خداوند به هر کارى تواناست).

هر کس این دعا را هنگام خواب بگوید، از خطر دزد و ماندن زیر آوار در امان خواهد بود و فرشتگان‏ برایش استغفار خواهند کرد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *