خانه / دسته‌بندی نشده / آیه مجرب برای گشایش در رزق و روزی و فراوانی برکت

آیه مجرب برای گشایش در رزق و روزی و فراوانی برکت

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به آیه مجرب برای گشایش در رزق و روزی و فراوانی برکت پرداخته ایم. برای افزایش و گشایش رزق و روزی و برکت دعا و آیات مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

آیه مجرب برای گشایش در رزق و روزی و فراوانی برکت،آیه برای گشایش روزی,آیه زیاد شدن روزی,آیه افزایش روزی,آیه باز شدن درهای روزی,آیات قرآنی برای رزق و روزی,کدام آیه قرآنی برای افزایش روی خوب است,آیه 2 و 3 سوره طلاق برای افزایش روزی,آیه سریع الاجابه افزایش روزی

آیه مجرب برای گشایش در رزق و روزی و فراوانی برکت

این آیه از امید بخش‌ترین آیات قرآن کریم است که تلاوت آن دل را صفا می‌دهد و رزق و روزی را بیشتر و جان را نور می‌بخشد.

در حدیثی حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند:

من آیه‌ای را در قرآن می‌شناسم که اگر تمام انسان‌ها دست به دامن آن زنند برای حل مشکلات آن‎‌ها کافی است. پس آیه فوق را سه مرتبه با تکرار تلاوت فرمود.

در نتیجه هر کس هر روز، انتهای آیه دوم سوره طلاق :

وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا

تا آخر آیه ۳ را سه مرتبه بعد از نماز‌های واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند موجب وسعت رزق خواهد بود.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

فَإِذَا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِکُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ فَارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ وَأَشْهِدُوا ذَوَیْ عَدْلٍ مِنْکُمْ وَأَقِیمُوا الشَّهَادَةَ لِلَّهِ ذَلِکُمْ یُوعَظُ بِهِ مَنْ کَانَ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا ﴿۲﴾

ترجمه آیه :

پس، چون عده آنان به سر رسید [یا]به شایستگى نگاهشان دارید یا به شایستگى از آنان جدا شوید و دو تن [مرد]عادل را از میان خود گواه گیرید و گواهى را براى خدا به پا دارید این است اندرزى که به آن کس که به خدا و روز بازپسین ایمان دارد داده مى ‏شود و هر کس از خدا پروا کند [خدا]براى او راه بیرون‏شدنى قرار مى‏ دهد (۲)

وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا ﴿۳﴾

ترجمه آیه :

و از جایى که حسابش را نمى ‏کند به او روزى مى ‏رساند و هر کس بر خدا اعتماد کند او براى وى بس است‏ خدا فرمانش را به انجام‏رساننده است به راستى خدا براى هر چیزى اندازه‏ اى مقرر کرده است

تفسیر آیات فوق :

مراد از رسیدن اجل «بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ»، رسیدن به اواخر مدّت عدّه است نه پایان آن، زیرا اگر مدّت عدّه پایان یافت، امساک و نگهداری زن حرام است. در قرآن، سی و هشت مرتبه کلمه معروف به کار رفته که پانزده مرتبه آن مربوط به خانواده و همسرداری است، یعنی شیوه برخورد زن و مرد در زندگی باید شایسته و پسندیده باشد.

گواهی دو شاهد عادل بر طلاق، منافعی دارد. از جمله آن که دو شاهد عادل، به خاطر عدالت و محبوبیتی که دارند، به طور طبیعی با موعظه سعی می‌کنند به جای طلاق، طرفین را به آشتی ترغیب کنند.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

«انی لأعلم آیه لو اخذ بها الناس لکفتهم»

من آیه‌ای را می‌شناسم که اگر مردم به آن عمل کنند، تمام مشکلاتشان حل می‌شود و سپس آیه زیر را تلاوت فرمودند.

وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً»

«فَأَتاهُمُ اللّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا»

معنی :

گاهی مهر و قهر الهی غیر منتظره و به شکلی که گمان نمی‌رود به انسان می‌رسد.

امام صادق علیه السلام در مورد جمله «مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» فرمود:

این گشایش روزی، برای تقوا پیشه گان در دنیاست.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *