خانه / دسته‌بندی نشده / اذکار تضمینی برای تقویت هوش و حافظه و یادگیری بهتر

اذکار تضمینی برای تقویت هوش و حافظه و یادگیری بهتر

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به اذکار تضمینی برای تقویت هوش و حافظه و یادگیری بهتر پرداخته ایم. برای تقویت ذهن و حافظه و تفکر و قدرت یادگیری اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

اذکار تضمینی برای تقویت هوش و حافظه و یادگیری بهتر,ذکرهای مجرب و قوی برای تقویت حافظه و فکر و تمرکز حواس و ذهن,ذکرهای قوی برای تقویت حافظه,ذکرهای قرآنی برای تمرکز حواس,ذکرهای قوی و تضمینی تقویت ذهن,بهترین ذکر برای تقویت حافظه,قوی ترین ذکر برای تقویت فکر,ذکر و دعای تقویت مغز و حافظه,ذکر برای تمرکز حواس و ذهن

اذکار تضمینی برای تقویت هوش و حافظه و یادگیری بهتر

بسم الله الرحمن الرحیم

اذکاری جهت تمرکز حواس و تقویت حافظه و فکر

در کتاب پرسش های شما و پاسخ های آیت الله بهجت علیه الرحمه آمده:

از آیت الله بهجت (ره) پرسیدند: چه کنیم تا تمرکز فکر پیدا کنیم؟ فرمودند: اذکاری مثل لا اله الا الله را زیاد بگویید.

۲- در کتاب جامع الشتات به نقل از امام صادق علیه السلام نقل شده : اگر خواستی حدیثی از ما نقل کنی و شیطان باعث فراموشی تو شد دست خود را بر پیشانی بگذار و بگو :

صلی الله علی محمد و آله اللهم انی اسئلک یا مذکر الخیر و فاعله و الآمر به ذکرنی ما انسانیه الشیطان

۳- آیت الله بهجت می فرمایند: استبعادی ندارد اگر آیه شریفه سنقرئک فلا تنسی را برای رفع فراموشی بخوانی چرا که در روایت است : خذ من القرآن ما شئت لما شئت.

۴- حاج آقا جواد رحیمی گائینی که از اولیاء خدا بودند میفرمایند: تکرار آیت الکرسی و استمرار آن بخصوص پس از نمازهای یومیه اثر مستقیم بر تقویت حاقظه و قدرت ادراک انسان دارد.

۵-آیت الله بهجت میفرمایند: پس از اتمام نمازها این تعقیب را مداومت داشته باشید.

سبحان من لایعتدی علی اهل مملکته سبحان من لا یاخذ اهل الارض بالوان العذاب سبحان الرئوف الرحیم اللهم اجعل لی فی قلبی نورا و بصرا و فهما و علما انک علی کل شی ء قدیر

۶- مرحوم آیت الله کشمیری می فرمایند: سه آیه مشهور به آیت الکرسی را روزی ۲۱ مرتبه خواندن برای تقویت حافظه نافع است.

۷- همچنین در کتاب باران معرفت نوشته سید مصطفی علوی آمده: این دعا را هر روز جهت تقویت حافظه قرائت نمایید.

الَلِّهُمَ ارْزُقْنی فَهْمَ النَّبِییّنَ وَ حِفْظَ الْمُرْسَلینَ وَ اِلْهامَ الْمَلائِکهَ الْمُقَرّبینَ آمینَ یا رَبَّ الْعالَمینَ

۸- حاج سید محمد مسقطی می گویند: اگر می خواهی چیزی را در جایی بگذاری بسم الله الرحمن الرحیم بگویی هرگز آن را فراموش نخواهی کرد.(استبعادی ندارد این کار را به سایر امور سرایت داد.)

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *