خانه / دعا / اذکار مجرب برای عبور از مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره و دفع سختی ها

اذکار مجرب برای عبور از مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره و دفع سختی ها

اذکار مجرب برای عبور از مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره و دفع سختی ها

در یکی دیگر از عناوین و پست های سایت هاروس به شما عزیزان رهگشایی تجربه شده و اسلامی می آموزیم که در واقع سبب خواهد شد اگر درگیر گرفتاری هستید زود تر از آن ها عبور کنید. متن کامل اذکار مجرب برای عبور از مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره و دفع سختی ها را در ادامه بیاموزید.

اذکار مجرب برای عبور از مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره و دفع سختی ها
اذکار مجرب برای عبور از مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره و دفع سختی ها

اذکار مجرب برای عبور از مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره و دفع سختی ها,اذکار مجرب علما,اذکار مجرب برای آرامش,اذکار مجرب ازدواج,اذکار مجرب جهت ازدواج,اذکار بسیار مجرب برای حاجت روایی سریع,اذكار مجرب براي حاجت,اذکار مجرب برای گرفتن حاجت

اذکار مجرب برای عبور از مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره و دفع سختی ها

قسم اول
تسبیحات اربع، یعنی ذکرسبحان الله و الحمد لله و لا اله الله و الله اکبر.است که از اذکار شریفه است و سید تسابیح و باقیات صالحات و سپر آتش جهنم است و از برای آن فضیلت بسیار وارد شده است و برای 30 (سی) مرتبه گفتن آن، در هر روز ثواب بسیاری می باشد و سی مرتبه خواندن آن، پس از نماز صبح، نیکو است. و نیز: مستحب مؤکد است برای مسافر که پس از نمازهای شکسته خود 30 مرتبه، تسبیحات اربع را بخواند.
قسم دوم اذکار(ده گانه)
تسبیح است یعنی ذکر سبحان الله گفتن: از امیرالمؤمنین علیه السلام مرویست که هر که در هر روز، سی مرتبه تسبیح کند، حق تعالی هفتاد بلا را از او برطرف نماید که آسان ترین آنها فقر است. و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که، هر که در هر روز سی مرتبه بگوید: سبحان الله و بحمده سبحان الله العظیم به توانگری بی نیازی روی آورد و برای گفتن صد مرتبه سبحان الله و گفتن سبحان الله العظیم و بحمده ثواب بسیاری روایت شده است و وارد شده است که هر که در هر روز، بعد از نماز صبح، ده مرتبه بگوید:سبحان الله العظیم و بحمده و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.از کوری و جنون و جذام و فقر و ضعف پیری، عافیت یابد و هر که در وقت شام، سه مرتبه و در وقت صبح، سه مرتبه بگوید: سبحان الله حین تمسون تا آخر آیه، اجر عظیمی برای او خواهد بود.
و وارد شده است: برای طول عمر و نصرت بر دشمن و محفوظ بودن از مرگ بد، این تسبیح شریف را در وقت داخل شده در شب و صبح بخواند: سبحان الله ملأالمیزان و منتهی الحکم (العلم، خ ل) و مبلغ الرضا وزنه العرش وسعه الکرسی.و بدان که برای تسبیح حضرت فاطمه زهرا علهیاالسلام، در وقت خواب و بعد از نمازها، فضیلت بسیار است و گفتن تسبیح فاطمه زهرا علیهاالسلام بعد از نمازهای یومیه در هر روز، محبوبتر است نزد حضرت صادق علیه السلام از هزار رکعت نماز که در هر روز، بجا آورده شود و هر بنده که بر آن مواظبت کند، شقی نخواهد گردید و برای آن، فضل بسیاری است و کافی است در فضیلت آن اینکه حضرت رسول صلی الله علیه و آله آنرا انتخاب و به حضرت فاطمه – سلام الله علیها – تعلیم نموده است و کیفیت آن، بنابر مشهور آن است که سی و چهار مرتبه الله اکبر و سی و سه مرتبه الحمد لله و سی سه مرتبه سبحان الله گفته شود.
و برای حضرت زهرا علیها السلام تسبیح دیگری نیز وجود دارد که در آخر کتباً با نماز آنحضرت، ذکر می شود. و در ماه رمضان، چند قسم تسبیحات وجود دارد که باید خوانده شود: (یکی تسبیح در سحر است و دیگری تسبیح طولانی است که در روزها خوانده می شود و تسبیح دیگر، تسبیح مختصر ذیل است که در هر روز باید صد مرتبه خوانده شود:سبحان الضار النافع سبحان القاضی بالحق سبحان العلی الاعلی سبحانه و بحمده سبحاه و تعالی.
قسم سوم (از اذکار ده گانه)
تحمید یعنی ذکر الحمدالله و آن شکر نعمت است، باعث مزید آن و سبب پر شدن میزان اعمال است و گفتن (الحمد الله کما هو اهله) باعث آن می شود که نویسندگان اعمال، از نوشتن ثواب آن عاجز شوند. و مستحب است در هر روزی سیصد و شصت مرتبه به عدد رگهای بدن بگوید: الحمد لله رب العالمین (کثیراً) علی کل حال.
و مرویست که هر که در وقت صبح و در هنگام داخل شدن شب چهار مرتبه بگوید: الحمد الله رب العالمین شکر آن روز و شب را بجا آورده
باشد.
روایت شده که چون کسی را که به بلائی مبتلی گردیده است ببینی. سه مرتبه آهسته، بطوری که او نشنود، بگو:الحمد الله الذی عافانی مما ابتلاک به و لو شآء فعل.که هرگز به آن نوع بلا مبتلی نشوی. و از حضرت صادق علیه السلام مرویست که هر که بعد از نماز شام (مغرب) سه مرتبه بگوید:الحمد الله الذی یفعل ما یشآء و لا یفعل ما یشآء غیره.حق تعالی خیر بسیار به او کرامت فرماید و وارد شده که چون کسی عطسه کند و بگوید: (الحمد لله رب العالمین علی کل حال) درد گوش و درد دندان نیابد انشاء اله تعالی.
قسم چهارم (اذکار) تهلیل
یعنی ذکر لا اله الا الله است و آن افضل اذکار می باشد و مونس مؤمن است و در فضیلت این ذکر شریف کافی است که حق تعالی فرموده، کلمه (لا اله الا الله) حصن من است. و هر که آن را بگوید داخل حصن من شده و هر که داخل حصن (و حصار) من شود از عذاب من ایمن خواهد بود و روایت شده که هر که آخرین سخن او در وقت مردن (لا اله اله الله) باشد داخل بهشت می شود.
و مرویست که جبرئیل علیه السلام به حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله گفت: خوشا به حال آن کسی که از امت تو که بگوید: لا اله الا الله وحده وحده
و برای تهلیل اقسامی است: قسم اول تهلیلات آن است که در قبرستان گفته می شود.
(تهلیلات در مقابر چنین است که از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام مرویست که هر که داخل قبرستان شود و بگوید.بسم الله الرحمن الرحیم السلام علی اهل لا اله الا الله من اهل لا اله الا الله یا اهل لا اله الا الله بحق لا اله الا الله کیف وجدتم قول لا اله الا الله من لا اله الا الله یا اهل لا اله الا الله بحق لا اله الا الله اغفر لمن قال لا اله الا الله و احشرنا فی زمره من قال لا اله الا الله محمد صلی الله علیه و آله رسول الله علی ولی الله.حق سبحانه و تعالی ثواب پنجاه سال عبادت برای او بنویسد و گناه پنجاه ساله را از او پدر و مادرش محو گرداند. از مؤلف؛ در حاشیه کتاب)
قسم دوم تهلیلات، تهلیلات دهه اول ذی الحجه است.
(تهلیلات دهه اول ذی الحجه مروی از امیرالمؤمنین علیه السلام اگر روزی ده مرتبه بخواند فضیلت بسیاری را درک خواهد کرد و تهلیلات مبارکه چنین است:لا اله الا الله عدد اللیالی و ادهور، لا اله الا الله عد امواج البحور لا اله الا الله و رحمته خیر مما یجمعون لا اله الا الله عدد الشوک و الشجر لا اله الا الله عدد الشعر و الوبر لا اله الا الله عدد الحجر و المدر لا اله الا الله عدد لمح العیون لا اله الا الله فی اللیل اذا عسعس و الصبح اذا تنفس لا اله الا الله عدد الریاح فی البراری و الصحور لا اله الا الله من الیوم الی یوم ینفخ فی الصور.در حاشیه کتاب از مؤلف رضوان الله تعالی علیه.)
قسم سوم تهلیلات بعد از نمازهاست.
(تهلیلات بعد از نمازها:لا اله الا الله الها واحداً و نحن له مسلمون لا اله الا الله نعبد الا ایاه مخلصین له الدین و لو کره المشرکون لا اله الا الله ربنا و رب آبائنا الاولین.ار مؤلف (رحمه الله) در حاشیه کتاب)
قسم چهارم: تهلیل قبل از طلوع و قبل از غروب آفتاب است:
(تهلیلات قبل از طلوع آفتاب و قبل از غروب:لا اله الا الله وحده وحده لا شریک له له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و یمیت و یحیی و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی قدیر.از حضرت صادق علیه السلام مرویست که هر کس این تهلیل را ده مرتبه پیش از طلوع آفتاب و ده مرتبه پیش از غروب آفتاب بگوید کفاره گناهان آن روز وی باشد. از مؤلف (رحمه الله) در حاشیه کتاب)
قسم پنجم: تهلیلات سجده،(146) سجده های قرآن است و باید از فیض خواندن آن خود را محروم نکرد.
قسم ششم: از تهلیلات: که عبارت است ازلا اله الا الله حقا حقا لا اله الا الله ایمانا و تصدیقا لا اله الا الله عبودیه و رقابدون گفتن سجدت لک یا رب تعبدا ورقا) گفتن این تهلیلات پانزده مرتبه در هر روز ثواب بسیار زیادی دارد. و در هر روزی صد مرتبه و به روایت دیگر سی مرتبه هر که بگوید لا اله الا الله الحق المبین به توانگری رو آورد و فقر از او بر طرف شود و در جهنم به روی او بسته و در بهشت بر روی او باز شود.
و از برای دفع فقر و وحشت قبر نقل شده است که روزی صد مرتبه گویند لا اله الا الله الملک الحق المبینو این ذکر شریف برای خلاصی از زندان نیز نقل شده است و مستحب است در هر روزی ده مرتبه، بخصوص بعد از نماز و پیش از آنکه از حالت تشهد خارج شود، بگوید:اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له الها واحدا احداً(فرداً، خ ل)
صمداً لم یتخذ صاحبه و لا ولداًکه برای آن فضیلت بسیار است.
قسم پنجم: (اذکار) تکبیر
یعنی ذکر الله اکبر است، روایت شده که بسیار بگوئید تکبیر و تهلیل را که بیقین چیزی محبوبتر نزد خداوند از ذکر تکبیر و تهلیل نیست و مستحب است در وقت شام صد مرتبه الله اکبر گفتن و از حضرت باقر علیه السلام مرویست که هر که پیش از طلوع آفتاب و پیش از غروب کردن آن صد مرتبه (الله اکبر) بگوید حقتعالی ثواب آزاد کردن صد بنده در نامه عملش بنویسد. و مستحب است گفتن شش تکبیر در شروع نماز و همچنین است سه تکبیر بعد از سلام نماز و با هر تکبیر دستها را تا برابر گوش بالا آورد و بر زانو نهد و این تکبیرات ابتدای تعقیبات نماز است ونیز گفتن سه تکبیر با شهادتین هنگام خریدن متاع و کالا مستحب است.
و روایت شده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله چون در سفرها سر بالا (به طرف بلندی) می رفتند (الله اکبر) می گفتند و وقتی در سراشیبی حرکت می کردند. (سبحان الله) می گفتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *