خانه / دسته‌بندی نشده / برکات خواندن نماز اول وقت جهت رسیدن به خوشبختی و سعادت

برکات خواندن نماز اول وقت جهت رسیدن به خوشبختی و سعادت

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به برکات خواندن نماز اول وقت جهت رسیدن به خوشبختی و سعادت پرداخته ایم. برای دستیابی به خوشبختی و سعادت مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

برکات خواندن نماز اول وقت جهت رسیدن به خوشبختی و سعادت,آثار و فضیلت نماز اول وقت برای خوشبختی و سعادت در دنیا و آخرت,نماز اول وقت,آثار خواندن نماز در اول وقت,فضیلت و برکات نماز اول وقت,خوشبختی دنیا با نماز اول وقت,سعادت در اخرت با نماز اول وقت,آرامش در شب اول قبر با نماز

برکات خواندن نماز اول وقت جهت رسیدن به خوشبختی و سعادت

نماز اول وقت از جمله اعمال مستحبی است که توصیه زیادی به آن شده است. به طوری که می توان سعادت دنیا و آخرت را در خواندن نماز اول وقت دانست. در این مقاله به روایت ها و نقل قول هایی در مورد فضائل و برکات نماز اول وقت پرداخته ایم؛

چند حدیث درباره نماز اول وقت و آثار آن

نماز اول وقت از جمله اعمالی است که توصیه های فراوانی به آن شده است. روایات متفاوتی وجود دارد که هر کدام به یکی از فضائل و برکات خواندن نماز در اول وقت اشاره دارد. در ادامه به برخی از این روایات می پردازیم:

رضایت خدا

امام صادق (ع): «اول وقت، خشنودی خدا و آخر آن، عفو خداست، و عفو نمی باشد مگر از جهت گناه. و در مقابل، تأخیر نماز موجب خشم خداست چرا که پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: نماز را با وضوی کامل و شاداب در وقتش به جای آور که تأخیر انداختن نماز بدون جهت، باعث غضب پروردگار است.»

راندن شیطان

پیامبر (ص): «شیطان تازمانی که مؤمن بر نمازهای پنج گانه در وقت آن محافظت کند، پیوسته از او در هراس است؛ پس چون آنها را ضایع نمود بر وی جرأت پیدا کرده و را در گناهان بزرگ می اندازد.»

امام صادق (ع): «ملک الموت در هنگام مردن، شیطان را از محافظ بر نماز دور می کند و شهادت به یگانگی خدا و نبوت پیامبرش را در آن هنگامه بزرگ به او تلقین می نماید.»

برآورده شدن حاجات

امام حسن عسکری (ع): «خداوند متعال با حضرت موسی تکلم کرد، حضرت موسی فرمود: خدای من! کسی که نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود: حاجت و درخواستش را به او عطا می کنم و بهشتم را برایش مباح می گردانم.»

رفع گرفتاری ها

پیامبر (ص): «بنده ای نیست که به وقت های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می کنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.»

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *