خانه / دسته‌بندی نشده / تاثیر و فضیلت و خواص ذکر صلوات در ماه شعبان

تاثیر و فضیلت و خواص ذکر صلوات در ماه شعبان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به تاثیر و فضیلت و خواص ذکر صلوات در ماه شعبان پرداخته ایم. برای دانستن خواص و آثار ذکر صلوات مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

تاثیر و فضیلت و خواص ذکر صلوات در ماه شعبان ,اهمیت و فضیلت ذکر صلوات در ماه شعبان – روایات درباره صلوات فرستادن در ماه شعبان,صلوات فرستادن در ماه شعبان,خواص و فضیلت صلوات در ماه شعبان,آثار و برکات فراوان صلوات در ماه شعبان,ذکر صلوات در ماه شعبان,صلوات نشانه محبت به پیامبر خدا,صلوا برای تقرب و نزدیکی به خداوند

تاثیر و فضیلت و خواص ذکر صلوات در ماه شعبان 

جاری کردن صلوات بر زبان در ماه شعبان

ماه شعبان ماه حضرت محمد رسول خدا است و صلوات نشانه محبت به حبیب خداست. صلوات باعث تقرب به خدا و رسول خدا می شود .

ذکر صلوات در ماه شعبان

ماه شعبان همان طور که بارها و بارها شنیده ایم ماه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:

شَعبانُ شَهری و رَمَضانُ شَهرُ اللّه ِ فَمَن صامَ شَهری کُنتُ لَهُ شَفیعا یَومَ القِیامَهِ؛ (بحار الأنوار، ج ۹۷ ، ص ۸۳)؛

شعبان، ماه من و رمضان ماه خداوند است. هر که ماه مرا روزه بدارد، در روز قیامت شفیع او خواهم بود.

این ماه فرصت مناسبی است که ما بیاییم و یک ارتباط جدید با پیامبرمان برقرار کنیم در یک برهه از زمان قرار گرفته ایم که ایشان خود می فرمایند این زمان اختصاص به ایشان دارد.

باید سعی کنیم هر طور که می توانیم به ایشان نزدیک شویم اگر دقت کرده باشید ماه رجب در عرض چشم بر هم زدنی گذشت و ماه شعبان هم به سرعت دارد سپری می شود چقدر خوب است که در این ماه قدر و ارزش فرصت ها را بدانیم و امسال در حالی که عنایت پیامبر رحمت را هم با خود داریم وارد ماه مبارک رمضان بشویم.

امام صادق علیه السلام فرمودند:«هرکس بر پیغمبر و آل پیغمبر در هر روز صد بار صلوات بفرستد، هفتاد فرشته او را در میان گیرند و آن صلوات را برای رساندن به رسول اللّه صلی الله علیه و آله از رفیق خود سبقت می گیرند»

چگونه به پیامبرمان ابراز اردات کنیم؟

صلوات درود برتر است و صلوات بهترین راه اظهار ادارت به پیشگاه اهل بیت اطهار علیهم السلام است و از این راه متقابلاً آدمی چه در دنیا و چه در آخرت، مورد عنایت آنان قرار می گیرد.

صلوات نشانه محبت به حبیب خداست. صلوات باعث تقرب به خدا و رسول خدا می شود. از صلوات، در روایات به عنوان «برترین اعمال» یاد شده است چرا که صلوات عملی است که خداوند و فرشتگان هم انجام می دهند:

«إنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» (سوره:الاحزاب آیه:۵۶)؛

خدا و فرشتگانش بر پیامبر صلوات می فرستند ای کسانی که ایمان آورده اید، بر او صلوات فرستید و سلام کنید، سلامی نیکو.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *