خانه / دسته‌بندی نشده / ختم سوره توحید برای طی الارض و کارگشایی و رونق رزق

ختم سوره توحید برای طی الارض و کارگشایی و رونق رزق

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به ختم سوره توحید برای طی الارض و کارگشایی و رونق رزق پرداخته ایم. برای رونق گرفتن کسب و کار و رزق و روزی ختم مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شالله کارگشا باشد.

ختم سوره توحید برای طی الارض و کارگشایی و رونق رزق,دستورالعمل ختم سوره توحید,ختم برای طی الارض کردن,ذکر و دعای طی الارض,سوره توحید مخصوص طی الارض,ختم های قوی و مجرب سوره توحید,ختم سریع الاجابه برای طی الارض,ختم قوی برای گشایش کار,ختم سوره توحید برای رزق و روزی,ختم سوره توحید برای کارگشایی

ختم سوره توحید برای طی الارض و کارگشایی و رونق رزق

طی الارض چیست :

طبق نظریه دیگری طی الارض زمانی حاصل می شود که فرد به دلیل ریاضت و مجاهدت با نفس خود دارای روحی قوی بشود. در این شرایط بدن او هماهنگ و تابع روحش می شود و همان طور که روح می تواند با سرعت زیاد سیر و سلوک کند جسم او نیز قادر خواهد شد در تمام عوالم با سرعت زیاد انتقال یابد و حرکت کند.

طی الارض در قرآن :

همان گونه که در آیه ۴۰ سوره نمل آمده است یکی از دوستان حضرت سلیمان به نام آصف ابن برخیا توانست تخت سلیمان را در چشم بر هم زدنی حاضر کند:

«قَالَ الَّذِی عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْکِتَابِ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِندَهُ قَالَ هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی لِیَبْلُوَنِی أَأَشْکُرُ أَمْ أَکْفُرُ وَمَن شَکَرَ فَإِنَّمَا یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ رَبِّی غَنِیٌّ کَرِیمٌ»

معنی آیه فوق :

(امّا) کسی که دانشی از کتاب (آسمانی) داشت گفت: «پیش از آن که چشم بر هم زنی، آن را نزد تو خواهم آورد» و هنگامی که (سلیمان) آن (تخت) را نزد خود ثابت و پابرجا دید گفت: «این از فضل پروردگار من است، تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را بجا می‌آورم یا کفران می‌کنم و هر کس شکر کند، به نفع خود شکر می‌کند؛ و هر کس کفران نماید (به زیان خویش نموده است، که) پروردگار من، غنی و کریم است»».

طی الارض در کلام عارفان

علامه طباطبایی درباره طی الارض چنین می گوید:

«حقیقت طی الارض، پیچیدن زمین در زیر گام رونده است. برادر ما مرحوم آقا سیدمحمدحسن الهی قاضی، یک روز به وسیله شاگردی که داشت و او احضار ارواح می نمود (نه با آیینه و نه با میز سه گوش، بلکه دستی به چشم خود می کشید و فورا احضار می کرد)

طی الارض شش آیه از اول سوره طه است که می‌فرماید:

«طه. مَآ أَنزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْءَانَ لِتَشْقَى‌. إِلَّا تَذْکِرَهً لِّمَن یَخْشَى‌. تَنزِیلًا مِّمَّنْ خَلَقَ الارْضَ وَ السَّمَوتِ الْعُلَى. الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى‌. لَهُ و مَا فِى السَّمَوتِ وَ مَا فِى الارْضِ وَ مَا بَیْنَهُمَا وَ مَا تَحْتَ الثَّرَى. وَ إِن تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ و یَعْلَمُ السِّرَّ وَ أَخْفَى. اللَهُ لآ إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الاسْمَآءُ الْحُسْنَى.»

معنی ایات فوق :

«ای پیغمبر! ما قرآن را بر تو فرو نفرستادیم تا تو به زحمت و رنج بیفتی! مگر برای یادآوری برای کسی که از خدا می ترسد. قرآن، فرو فرستادنی است از کسی که زمین و آسمان های بالا را آفریده است. خداوند رحمان بر عرش خود قرار گرفت – از برای خداست آنچه در آسمان ها است و آنچه در زمین است و آنچه در مابین آسمان و زمین و آنچه در زیر خاک است – و اگر صدای خود را در گفتار بلند کنی. پس خدا می داند سخن مخفی و پنهان تر از آن را – الله است که هیچ معبودی جز او نیست، از برای اوست اسمای حسنی»

از مرحوم سید عبد الکریم کشمیری نقل شده :

خواندن ۱۰۰۰ مرتبه در هر روز برای نورانیت و روحانیت قلب و آسان شدن امور و رزق و روزی بسیار مفید است .

در روایت از پیامبر نقل شده است :

کسی که ۱۰۰۰ بار بخواند خود را از خدا خریده و از بندگان خاص الهی شود.

بی عدد کسی بخواند و مداومت کند طِیُّ الارض به او داده شود

.همیشه خواندنش یقین انسان را زیاد میکند .

و جنابشان روزی ۷۰۰۰ مرتبه وقتی در نجف بودند می خوانند نه در یک مجلس بلکه در تمام روز حتی در راه رفتن

احادیث و روایات از اهل بیت درباره آثار و برکات سوره توحید :

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:

کسی که این سوره را بخواند و بدان توجّه کند خداوند وی را دوست می دارد و کسی که خدا او را دوست بدارد ، اهل سعادت و نجات خواهد بود. و هر کس آن را به جهت تعظیم و بزرگداشت تلاوت کند خداوند او را از عذاب دوزخ ایمن می نماید.

و همچنین فرمود:

هر کس آن را در قبرستان یازده مرتبه بخواند و ثوابش را هدیه ی اموات نماید به تعداد آن اموات به او ثواب و پاداش داده می شود ، و این سوره ی مبارکه خود حرز و ایمنی از هرگونه آفت و خطر می باشد.

در روایتی دیگر از رسول خدا (ص) آمده است:

هر کس این سوره را قرائت کند چنان است که یک سوم قرآن را خوانده و به عدد هر یک از کسانی که به خدا و ملائکه و کتاب ها و رسولان او و روز معاد ایمان آورده اند ، برایش حسنه نوشته می شود و کسی که سه مرتبه آن را بخواند مانند کسی است که یک ختم قرآن کرده باشد.

و نیز می فرماید:

آن کس که این سوره را بخواند رحمت خداوند وی را احاطه می کند و خدای تعالی با رحمت بر او نظر می نماید و هر گونه خواسته ای که دارد ، خداوند متعال وی را ارزانی می دارد.

از امام صادق (ع) روایت کرده:

هرکه به خدا و روز قیامت ایمان دارد باید پس از هر نماز واجب خواندن سوره ﴿قُلْ هُوَ اللَّه أحَد﴾ را ترک نکند ، به یقین هرکه آن را بخواند خدا خیر دنیا و آخرت را برای او گرد آورد و پدر و مادرش را و هرکه از پدر و مادرش پدید آمده می آمرزد.

و در حدیث دیگری وارد شده:

هرکه پس از نماز واجب ده مرتبه سوره «توحید» را بخواند حق تعالی از حورالعین به همسری او درآورد

سید ابن طاووس از حضرت رسول(ص) روایت کرده:

هرکه پس از هر نماز سوره «توحید» را بخواند از آسمان رحمت بر سرش فرو ریزد و آرامش بر او نازل شود و خدا به سوی او به مِهر نظر اندازد و گناهانش را بیامرزد و هر حاجت که بخواهد برآورده نماید و در امان خدا باشد.

در روایتی از پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:

یا علی! تو نمونه ی سوره ی « ‏قُلْ هُوَ اللَّهُ أحَدٌ » هستی ، هر کس آن را یک بار بخواند یک سوم قرآن را خوانده و اگر دو بار بخواند دو سوم قرآن و اگر سه بار بخواند تمامی قرآن را ختم کرده ، و نیز هر کس تو را تنها قلباً دوست بدارد ثواب (اعمال) یک سوم امّت را دارد و اگر قلباً تو را دوست بدارد و با زبان تو را یاری کند ثواب دو سوم و اگر قلباً تو را دوست بدارد و با زبان یاری نماید و با جوارح و اسلحه تو را نصرت دهد ثواب تمامی این امّت را خواهد داشت.

در حدیثی از امیرالمومنین(ع) نقل شده است:

هر کس بعد از نماز صبح یازده مرتبه سوره ی « ‏قُلْ هُوَ اللَّهُ أحَدٌ » را بخواند در آن روز گناه نمی کند و شیطان را ذلیل و منکوب خواهد نمود.

همچنین در روایت دیگر می فرمایند:

هر کس دوست دارد همانند طلای ناب و خالص از هر گونه آلودگی پاکیزه از گناهان و بدون هیچ گونه مظالم عباد از دنیا برود ، بعد از نمازهای پنج گانه یومیّه سوره ی مبارکه ی « ‏قُلْ هُوَ اللَّهُ أحَدٌ » را دوازده مرتبه بخواند سپس دست ها را به دعا بردارد

و بگوید:

« اَللّهُمَّ اِنِّی اَسْألُکَ بِاسْمِکَ المَکْنُونِ المَخْزُونِ الطّاهِرِ الطُّهرِ المُبارَکِ وَ اَسْألُکَ بِاسْمِکَ العَظِیمِ وَ سُلطانِکَ القَدِیمِ أنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ یَا واهِبَ العَطایا ، یَا مُطلِقَ الاُسَاری ، یا فَکّاکَ الرِّقابِ مِنَ النَّارِ اَسْألُکَ أنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أنْ تُعْتِقَ رَقَبَتِی مِنَ النَّارِ وَ أنْ تُخْرِجَنِی مِنَ الدُّنیا آمِناً وَ أنْ تُدْخِلَنِی الجَنّۀَ سَالِماً وَ أنْ تَجْعَلَ دُعائِی اَوَّلَهُ فَلاحاً وَ اَوْسَطَهُ نَجاحاً وَ آخِرَهُ صَلاحاً اِنَّکَ أنْتَ عَلَّامُ الغُیُوبِ » .

روایتی از حضرت محمد(ص) که می فرمایند:

هرگاه یکی از شما وارد خانه شدید اگر داخل خانه کسی بود بر خانواده ی خود سلام کنید و بگوئید:«ا لسَّلامُ عَلَیکُم » و اگر کسی نبود بگوئید:« اَلسَّلامُ عَلَینا مِنْ رَبِّنا » آنگاه سوره ی « ‏قُلْ هُوَ اللَّهُ أحَدٌ » را بخوانید که باعث نفی فقر و فراخی معیشت می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *