خانه / دعا / ختم سوره حمد در شنبه اول ماه قمری جهت حاجت رواشدن

ختم سوره حمد در شنبه اول ماه قمری جهت حاجت رواشدن

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به ختم سوره حمد در شنبه اول ماه قمری جهت حاجت رواشدن پرداخته ایم. برای رواشدن حاجات و خواسته ها ختم مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

ختم سوره حمد در شنبه اول ماه قمری جهت حاجت رواشدن,ختم مجرب سوره حمد,ختم سریع الاجابه سوره حمد,خت تضمینی سوره حمد,ختم سوره حمد در اولین شنبه ماه قمری,ختم حاجت خواستن از سوره حمد,ختم طلب حاجت از سوره حمد

ختم سوره حمد در شنبه اول ماه قمری جهت حاجت رواشدن

هرگاه اولین روز ماه قمری شنبه باشد هر کس از شنبه اول ماه تا شنبه بعد (8 روز)، روزی 70 مرتبه سوره حمد را بخواند حاجت روا می شود .

آیا این ختم از ائمه اطهار (ع) روایت شده است :

ائمه معصومین (ع) در موقعیت‌های بسیاری از خواص ختم سوره حمد سخن گفته‌اند، اما وظیفه ما به عنوان رهروان این مسیر پربرکت دین این است که همیشه در مراجعه به احادیث از اعتبار و وثوق آن‌ها مطمئن شویم.

یکی از خواصی که برای سوره حمد ذکر شده است این است که برای حاجت روا شدن می‌توان از روشی برای ختم سوره حمد استفاده کرد که در اولین روز ماه قمری که شنبه است باید انجام شود.

اگرچه ختم سوره حمد ثواب بسیاری دارد و ائمه بسیار درباره آن تاکید داشته‌اند، اما این ختم سوره حمد در شنبه اول ماه قمری از لحاظ سندی اعتبار ندارد و چنین ختمی منسوب به امام معصوم (ع) نیست.

با روشن شدن این مسئله می‌توان به خواص دیگر ختم سوره حمد که اعتبار سندی خوبی هم دارند توجه کنیم و ختم‌های مجرب و صحیح را از زبان بزرگان دین بشنویم.

خواص و فضیلت خواندن سوره حمد :

«امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:

از پیغمبر خدا (ص) شنیدم که فرمود به تحقیق خدای متعال به من گفته: ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده‌ایم.

پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد»

و به تحقیق فاتحه الکتاب بهترین چیزی است که در گنج‌های عرش است و خدای عزوجل این سوره را به طور اختصاصی به محمد داد و بدین سبب او را با عزت کرد و هیچ یک از پیغمبرانش را با او در این فضیلت شریک نکرده ست به جز سلیمان که خدای تعالی به او «بسم الله الرحمن الرحیم» را از فاتحه الکتاب داده است .

و از بلقیس حکایت کرده که گفت: به درستی که نوشته‌ای عزیز و گرامی از سلیمان به من رسیده است و نوشته این است که هر کس «بسم الله الرحمن الرحیم» را بخواند و به محمد و دوستی اهل بیت او اعتقاد داشته باشد و ایمان قلبی و ظاهری به ایشان داشته باشد خداوند به ازای هر حرفی که از آن سوره پاداش و ثوابی بهتز از دنیا و آنچه از مال‌ها و خوبی‌ها در آن است به او می‌دهد

کسی که به صوت خواننده این سوره گوش دهد ثوابش مانند کسی است که این سوره را می‌خواند پس هر یک از شما باید بسیار کوشش کند تا ین ثواب و پاداش را به دست آورد که غنیمیتی است که نباید از آن گذشت تا حسرت و افسوس آن بماند.»

روش‌های ختم‌ سوره حمد :

ختم سوره‌های قرآن اگر به شیوه صحیح انجام شود همیشه آثاری به همراه دارد.

ختم‌های صحیح و مجرب از روایات معصومین (ع) استخراج شده‌اند.

بر خلاف تصور عده‌ای، ختم سوره‌های قرآن و به خصوص ختم سوره حمد هم آثار دنیوی در پی دارد و هم آثار اخروی.

بدین معنا که هم برای حاجات مادی و هم به منظور حاجات معنوی می‌توان سوره‌های های قرآن را ختم کرد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *