خانه / دسته‌بندی نشده / خواص و آثار ذکر یاالله برای کارگشایی و رفع گرفتاری و حاجت روایی

خواص و آثار ذکر یاالله برای کارگشایی و رفع گرفتاری و حاجت روایی

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به خواص و آثار ذکر یاالله برای کارگشایی و رفع گرفتاری و حاجت روایی پرداخته ایم. برای رواشدن حاجات و رفع گرفتاری و مصیبت دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

خواص و آثار ذکر یاالله برای کارگشایی و رفع گرفتاری و حاجت روایی,تاثیر شگفت انگیز ذکر یاالله برای رفع گرفتاری و گشایش کارها و حاجت,تاثیر ذکر یا الله,اثرات فراوان گفتن ذکر یا الله,ذکر یا الله برای رفع گرفتاری,ذکر یا الله برای گشایش کارها,ذکر یا الله برای برآورده شدن حاجت,خواص و فوائد گفتن ذکر یا الله,ذکر یا الله برای رفع گرفتاری,ذکر مخصوص گشایش دهنده کارها,ذکر برای طلب حاجت

خواص و آثار ذکر یاالله برای کارگشایی و رفع گرفتاری و حاجت روایی

در احادیث مختلف از ائمه آمده است که در هنگام گرفتاری ها ذکر یا الله را بگویید تا خداوند حاجت تان را اجابت کند

ذکر و یاد خدا همیشه و در همه حال آرامش بخش دل ها بوده و گشایش دهنده کارها. مومنان واقعی زمانی که دچار گرفتاری و مشکلی می شوند به خدای بزرگ متوسل شده و از او طلب یاری میکنند. امروز می خواهیم اثرات شگفت انگیز ذکر یاالله را برای شما بیان کنیم

۱ – راه استجابت دعا

امیرالمومنین (ع ) فرمود: کسى که صد آیه قرآن ، از هر کجاى آن را بخواند و سپس هفت بار ((یاالله )) بگوید، اگر دعا کند که صخره اى از جایش کنده شود، ان شاءالله کنده خواهد شد.

۲ – ذکر هنگام بیمارى

از محمد بن حمران گوید: اسماعیل ، فرزند امام صادق (ع ) بیمار شد و امام صادق (ع ) به او فرمود: ده بار((بگو یارب ، یارب )) زیرا هر که آن را بگوید، به او ندا رسد: لبیک ! حاجتى دارى ؟

۳ – برآورده شدن حاجت

از امام صادق (ع ) فرمود: هر کس ده بار ذکر ((یارب ، یارب )) بگوید، به او گفته شود: لبیک ! چه حاجتى دارى ؟

۴ – ذکر بعد از نماز ظهر

امام صادق (ع ) مى فرماید: یکى از فرزندان پدرم از درد شکایت مى کرد، پدرم به او مى فرمود: ده مرتبه بعد از نماز ظهر بگو:((یا الله یا الله یا الله ))که هر کس این ذکر را بگوید خداوند مى فرماید: چه حاجتى دارى اى بنده من ؟!

۵ – لبیک از جانب خداوند

امام صادق (ع ) فرمود: هر کس که بگوید یا ((رب یا الله ، یا رب یا الله )) تا نفسش ببرد، به او گفته شود: لبیک ! چه حاجتى دارى ؟

۶ – تاثیر ده بار یا الله گفتن

از امام صادق (ع ) فرمود: هر کس که ده بار بگوید یاالله یاالله به او گفته شود: لبیک ! چه حاجتى دارى ؟

۷ – ذکرى بهتر از دنیا و آخرت

از امام زین العابدین (ع ) نقل شده که فرمود: پیامبر خدا (ص ) بر جمعى از اقوام وارد شدند و فرمودند: آیا مى خواهید به شما چیزى یاد دهم که بهتر از دنیا و آخرت باشد؟ و هر گاه مبتلا به غم و اندوهى شدید، خداى را با آن بخوانید و آن رفع شود؟ گفتند: آرى یا رسول خدا.پیامبر (ص ) فرمود: بگویید: الله الله الله ربنا لا نشرک به شیئا و بعد از این ذکر هر چه مى خواهید بگویید.

خواص ذکر یاالله

در شرافت اسماء و صفات الهی همین بس که پیامبر خدا(ص) فرمودند: اِنَّ لِلّهِ ـ عَزَّوجلَّ ـ تِسْعَهً و تِسعین اِسْما، مَنْ دَعا اللّهَ بها اِسْتَجابَ لَهُ، وَ مَنْ اَحْصاها دَخَلَ الجنهَ ؛ خداوند تبارک و تعالی نود و نه اسم دارد که هرکس خداوند را به آن اسامی بخواند، خداوند دعای او را مستجاب می‏گرداند و کسی که آنها را بشمارد داخل بهشت می‏گردد.

(بحارالانوار، ج ۴، ص ۱۸۷)

از امیرالمؤمنین‌علی(ع) است که فرمود: کسی که بخواهد صدآیه از قرآن را از هر جای آن، و بعد از آن هفت مرتبه بگوید (یا اللّه) پس اگر نفرین کند بر سنگی، هر آینه آن سنگ را از جای خود جدا می‌نماید.

نقل است که روزی مرد فقیر و درمانده ای نزد پیر عارفی رفت و از او برای گشایش کار خود طلب ذکر کرد. مرد عارف به او ذکر ((یا الله ))داد و گفت: این ذکر را روزی صد بار بگو.

از زمان گفتن این ذکر، مرد هر روز درمانده تر و پریشان تر می شد و هر روز به نزد عارف می آمد و پریشانی خود را شرح می داد. مرد عارف نیز تعداد ذکر را زیادتر می کرد و توصیه می نمود ذکر را دو برابر کند… .

تا این که کار مرد به جایی رسید که از فشار ناتوانی و درماندگی از شهر فرار کرد و رو به بیابان گذاشت و به کاروان سرایی پناه برد.از قضا کاروانسرا متعلق به دزدانی بود که اموال دزدی خود را به آنجا می آوردند و در آنجا مخفی می کردند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *