خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی از امام رضا (ع) برای حل و رفع مشکلات و گرفتاری ها

دعایی از امام رضا (ع) برای حل و رفع مشکلات و گرفتاری ها

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی از امام رضا (ع) برای حل و رفع مشکلات و گرفتاری ها پرداخته ایم. برای رفع مشکلات مهم و بازشدن گره از کارها و ‌گرفتاری ها دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی از امام رضا (ع) برای حل و رفع مشکلات و گرفتاری ها,خواص ذکر یا علیم,معنی اسم مبارک علیم و عدد ابجد اسم علیم,ذکر یا علیم,اسم علیم از اسم های اعظم خدا,معنی و مفهوم اسم علیم,ختم ذکر علیم,عدد ابجد اسم علیم,تفسیر اسم علیم,علیم یعنی خداوند دانا,اسم علیم در قرآن,تفسیر اسم علیم,شرح اسم علیم,علیم در سوره های قرآن

دعایی از امام رضا (ع) برای حل و رفع مشکلات و گرفتاری ها

اسم مبارک :عَلیٖمُ

معنی اسم علیم : دانا

عدد ابجد اسم علیم : ۱۵۰

معنی و مفهوم اسم علیم : معارف خفیّه، علم لدنی و فتوحات قلبیّه

برای برخوردار شدن از علم اشراقی (علمی که اکتسابی نیست) در هر روز ۱۵۰ مرتبه «یا علیم» خوانده شود.

بهترین وقت برای گفتن این ذکر، هنگام سحر می‌باشد و حداقل تعداد این ذکر ۱۰ مرتبه در روز است. العِلمُ نُورٌ یَقذِفُهُ اللهُ فی قَلبِ مَن یَشاءُ. دانش حقیقی، نوری است که خداوند پرتو آن را در دل هر کس که بخواهد می‌افکند.

*****

علیم ( همیشه دانا)

ان الله بکل شی علیم

ترجمه : هر آینه خداوند به هر چیز داناست .

علیم، از مشتقّات «علم» و از اسما و صفات خداوند است.

علم از لوازم حیات است و حیات، صفت ذاتى اولى خداوند متعال است. علم او مثل سایر صفات ذات او، همیشه و لایزال در فعلیّت تامّه واجب و ثابت است.

براى ذات و صفات او نهایت و حدّ و غایتى نیست، ازلى و ابدى و به هر چیزى محیط است؛ یعنى حقیقت علم او به معناى شهود، حضور و احاطه او بر هر چیز است. علیم، صفت مشبهه علم است و در موردى بکار مى رود که به ثبوت صفت علم اشاره داشته باشد.

این واژه در قرآن در ۱۶۲ بار در قرآن بکار رفته و اکثر کاربرد آن در مورد تثبیت صفت علم است و در کنار اسمى دیگر به کار رفته است که با معناى آن مناسبت دارد، مثل سمیع و حکیم و خبیر و… آمده است.

همچنین صفات دیگرى چون اَعْلَمْ، عالِم، عالِم الغیب والشهاده و علاّم الغیوب مورد بررسى قرار گرفته است.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *