خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی از امیرالمومنین(ع) جهت فراوانی رزق و روزی و برکت مجرب

دعایی از امیرالمومنین(ع) جهت فراوانی رزق و روزی و برکت مجرب

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی از امیرالمومنین(ع) جهت فراوانی رزق و روزی و برکت مجرب پرداخته ایم. برای افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی و کار و تجارت دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی از امیرالمومنین(ع) جهت فراوانی رزق و روزی و برکت مجرب,دعای روزی خیلی زیاد,دعای مجرب رزق خیلی زیاد,دعای وسعت و افزایش رزق و روزی,دعای جلب و جذب روزی خیلی زیاد,دعای سریع الاجابه رزق و روزی,دعای مخصوص فراوانی و فراخی روزی

دعایی از امیرالمومنین(ع) جهت فراوانی رزق و روزی و برکت مجرب

امام على علیه السلام:

حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَیونِسَ الرِّفاقَ

«خوش اخلاقى روزى‌ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد.»

(نهج الفصاحه، ح ۷۸۱)

امام کاظم علیه السلام در نصیحتی به هشام بن حکم در مورد اثرات مادّی رفق و نیکی و خوش اخلاقی فرمودند:

«عَلَیْکَ بِالرِّفْقِ فَاِنَّ الرِّفْقَ یُمْنٌ وَالْخُرْقَ شُوْمٌ اِنَّ الرِّفْقَ وَالْبِرَّ وَحُسْنَ الْخُلْقِ یَعْمُرُ الدِّیارَ وَیَزِیدُ فِی الرِّزْقِ

بر تو باد که با دیگران با رفق و ملایمت رفتار کنی؛ چرا که رفق مبارک و با برکت و تندخویی شوم و ناپسند است. رفق، نیکی و خوش اخلاقی با دیگران، شهر‌ها را آباد و رزق‌ها را افزون می‌کند.»

(صحیفه امام کاظم؛ جواد قیومی اصفهانی)

طلسم ثروت و رزق و روزی عظیم :

اگر اول ماه (قمری) روز دوشنبه بود، از روز اول تا چهاردهم، سوره واقعه خوانده شود، و مقدار خواندن هر روز به تعداد شماره روزهاست، به این شکل که در روز اول ـ مثلا ـ یک مرتبه، و در روز چهاردهم چهارده مرتبه خوانده می شود.

بعد از اتمام خواندن سوره مبارکه واقعه در هر روز این دعا نیز خوانده شود :

اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیَسِّرْهُ وُ اِنْ کانَ قَلیلاً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ کَثیراً فَبارِکْ لی فیهِ وَ أرْسِلْهُ عَلی اَیْدی خِیارِ خَلْقِکَ وَ لا تُحْوِجْنی اِلی شِرارِ خَلْقک. وَ اِنْ لَمْ یَکُنْ فَکَوِّنْهُ بکِیْنُونِیَّتِکَ وَ وَحْدانِیَّتِکَ، اَللّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَیََّ حَیْثُ اَکُونُ وَ لا تَنْقُلْنی اِلَیْهِ یَکُونُ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَِیْءٍ قَدیرٌ. یا حَیُّ یا قَیُّومُ، یا واحِدُ یا مَجیدُ، یا بَرُّ یا رَحیمُ یا غَنیُّ ، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ تَمِّمْ عَلَیْنا نِعْمَتَکَ، وَ هَنِّئْنا کَرامَتَکَ، وَ اَلْبسْنا عافیَتَکَ.

جدول ساعت نوشتن دعا در طول ایام هفته

مردى خدمت حضرت رسول خدا مشرف شد و از فقر شکایت کرد.

آن حضرت فرمودند:

وقتى که داخل خانه ات شدى سلام کن ، کسى در خانه بود، جواب سلامت را مى دهد و اگر کسى خانه نبود در آن سلام کن و یکبار سوره توحید را بخوان .

آن مرد رفت و هر چه را که حضرت فرموده بودند، عمل کرد.

خداوند متعال رزقش را بر او سرازیر کرد که حتى همسایه ها هم از آن بهرمند شده بودند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *