خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی برای محفوظ ماندن از بلایا و خطرات و ایمنی از خطر زلزله

دعایی برای محفوظ ماندن از بلایا و خطرات و ایمنی از خطر زلزله

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی برای محفوظ ماندن از بلایا و خطرات و ایمنی از خطر زلزله پرداخته ایم. برای در امان ماندن از بلایا و خطرات و ایمن ماندن از خطرات زلزله و حفظ جان دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی برای محفوظ ماندن از بلایا و خطرات و ایمنی از خطر زلزله,دعای حفظ بنا و خانه در زلزله,دعای ایمنی از خطر زلزله,دعای محفوظ ماندن در زلزله,دعای حفظ جان و مال در زلزله,دعای جلوگیری از زیر آوار ماندن در زلزله,دعای پیشگیری از تخریب خانه در زلزله,دعای دفع بلای زمین لرزه,آیه و سوره حفظ از خطرات در زلزله

دعایی برای محفوظ ماندن از بلایا و خطرات و ایمنی از خطر زلزله

امام صادق(ع) فرمودند:

هرگاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می‌ترسی آیه «۴۱ سوره فاطر» را قرائت کن.

«إنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا

همانا خدا آسمان‌ها و زمین را نگاه مى دارد تا نیفتند و اگر بیفتند بعد از او هیچ‌کس آنها را نگاه نمى‌دارد، اوست بردبار آمرزنده».

امام علی (ع) فرمود:

وقتى می‌خواهى بخوابى دست راست را زیر گونه‌ی راست بگذار و بگو:

«بِسْمِ اللَّهِ وَضَعْتُ جَنْبِی لِلَّهِ وَ عَلَى مِلَّهِ إِبْرَاهِیمَ وَ دِینِ مُحَمَّدٍ وَ وَلَایَهِ مَنِ افْتَرَضَ اللَّهُ طَاعَتَهُ مَا شَاءَ اللَّهُ کَانَ وَ مَا لَمْ یَشَأْ لَمْ یَکُنْ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ»

(به نام خدا، براى خدا و با پذیرش دین ابراهیم و دین محمّد و با پذیرش ولایت آنانی که خداوند، پیروی از آن‌ها را واجب کرده، در بستر آرمیدم. هر چه خدا بخواهد، رخ خواهد داد و آنچه نخواهد، اتفاق نخواهد افتاد، و گواهی می‌دهم که خداوند به هر کارى تواناست).

هر کس این دعا را هنگام خواب بگوید، از خطر دزد و ماندن زیر آوار در امان خواهد بود و فرشتگان‏ برایش استغفار خواهند کرد.

۳. امام صادق (ع) فرمود:

«لَا تَمَلُّوا مِنْ قِرَاءَهِ- إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها فَإِنَّهُ مَنْ کَانَتْ قِرَاءَتُهُ بِهَا فِی نَوَافِلِهِ لَمْ یُصِبْهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِزَلْزَلَهٍ أَبَداً وَ لَمْ یَمُتْ بِهَا وَ لَا بِصَاعِقَهٍ وَ لَا بِآفَهٍ مِنْ آفَاتِ الدُّنْیَا حَتَّى یَمُوتَ.»

از خواندن سوره‏ زلزال خسته نشوید؛ زیرا هر کس در نمازهاى نافله‌اش آن سوره را بخواند، هرگز خداى عز و جل او را دچار آسیب ناشی از زمین لرزه نکند و در زلزله نمیرد و (نیز) با رعد و برق و آسیب‌های این‌چنینی نمیرد تا مرگش فرا رسد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *