خانه / بخت گشایی / دعایی بسیار مجرب برای توسل به امامان برای حاجت ازدواج

دعایی بسیار مجرب برای توسل به امامان برای حاجت ازدواج

در این مطلب از ساست ادعیه و اذکار هاروس به دعایی بسیار مجرب برای توسل به امامان برای حاجت ازدواج پرداخته ایم. برای بخت گشایی و ازدواج و‌ رسیدن به حاجت ازدواج دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی بسیار مجرب برای توسل به امامان برای حاجت ازدواج ,دعا برای ازدواج از امامان – دعای توسل به امامان برای ازدواج,دعای ازدواج دختر مجرد از امامان,دعای بخت گشایی و ازدواج از امامان,دعاهای امامان معصوم برای باز شدن بخت و ازدواج,دعای ائمه اطهار برای ازدواج پسران مجرد,دعای ائمه معصوم برای ازدواج دختر و پسر مجرد

دعایی بسیار مجرب برای توسل به امامان برای حاجت ازدواج 

در باب توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نکته ای قابل توجه فرمودند، که نشنیده بودم.

مطلبی بود به این مضمون:

«ما نفوس دنیّه هستیم و اهل بیت صلوه الله علیهم اجمعین نفوس زکیّه و بین ما تا اهل بیت فاصله زیاد است. برای اینکه این فاصله را کم کنیم، برای توسل به اهل بیت، ابتداء به آقایان علمای بزرگوار دینی متوسل شوید و از آن ها بخواهید که از اهل بیت بخواهند تا آن ها هم از خدا بخواهند تا حاجات شما برآورده شود.»

خیلی برام جالب بود. این صحبت چند نکته را به خاطرم آورد:

نکته اول:

این که برای توسل به امام صادق (ع) و دیگر اهل البیت مثلا متوجه به حضرت آیت الله بروجردی یا مثلا حضرت آیت الله ملکی تبریزی و یا … بشویم و از این بزرگوران بخواهیم که چون آبرومند هستند در درگاه الهی، حاجت ما را از امام صادق (ع) تقاضا کنند تا ایشان هم برای ما از خدا بخواهند.

نکته دوم:

هر امامی به بُروز یک صفت، مشهور است. اگرچه تمامی صفات در اهل بیت (علیهم السلام) به یک میزان وجود دارد، اما مثلا امام حسن (ع) بواسطه ی بروز صفت کرامت در زمان حضرتش، به این صفت معروف و مشهور شدند و یا مثلا تمامی امامان شیعه رئوف و مهربان هستند؛ اما امام رضا(ع) بروز رأفتشان، بیشتر احساس می شود.

نکته سوم:

در برخی روایات مکتب تشیع، سفارش برای توسل به برخی معصومین، برای امور خاص، وجود دارد. مثلا سفارش شده است در امور صعب وقتی کارد به استخوان می خورد، به بی بی دو عالم، حضرت زهرا( سلام الله علیها)، متوسل شویم و یا مثلا امور دنیایی به امام جواد (ع) تفویض شده است و روایاتی نظایر آنچه مطالعه فرمودید.

نکته چهارم و مهم:

با مطالعه ی تاریخ زندگانی امام هادی(ع) البته آن هم از زوایه ای دیگر، به یک نکته توجه مان جلب می شود و آن اینکه: حضرت امام هادی (ع) برای پسرشان حضرت امام حسن عسکری(ع)، به خواستگاری رفته اند اما چه خواستگاری ای؟

در میان خلق خوب خدا، ایشان، بانو نرجس خاتون را از روم شرقی، برای پسرشان نشان کرده و از ایشان خواستگاری می نمایند. بانویی که ذخیره ی الهی را در دامان خود پرورش داد.

نتیجه :

امام هادی (ع) متاسفانه در میان ما شیعیان بسیار مظلوم است و اگر از هر کدام از ما بخواهند که کمی در ارتباط با ایشان صحبت کنیم شاید اطلاعات ما به اندازه دو خط هم نشود به جوانان دم بخت، سفارش می شود برای یافتن همسری خوب؛ متوسل به امام هادی (ع) بشوند اگر چه اکثر ما ایرانی ها در این زمینه به امام رضا (ع) متوسل می شویم و بیشتر ما همسرانمان را مدیون رافت و عطوفت امام رضا (ع)هستیم.

در امر ازدواج به امام هادی (ع) متوسل شوید که توسل به ایشان در این امر راهگشاست.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *