خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی مجرب برای قوت قلب و شجاعت و افزایش شهامت

دعایی مجرب برای قوت قلب و شجاعت و افزایش شهامت

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب برای قوت قلب و شجاعت و افزایش شهامت پرداخته ایم. براب افزایش شهامت و شجاعت دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای قوت قلب و شجاعت و افزایش شهامت ,دعای مجرب برای قوت قلب و شجاعت ,دستورالعمل قوی جهت افزایش شهامت و شجاعت,دعای قوت قلب,دعای ایجاد شجاعت,دعای نترس بودن,دعای مخصوص افزایش شهامت,دستورالعمل قوی برای شجاعت و شهامت,نسخه تضمینی برای قوت قلب

دعایی مجرب برای قوت قلب و شجاعت و افزایش شهامت 

برای کسب قوت قلب یا همان نترسیدن دعاهایی وجود دارد که همراه روشهایی برای کسب شجاعت ذکر می کنیم.

دعاها: دعای اول: مواقع تشویش و اضطراب آیه الا بذکر الله تطمئن القلوب را بخوانید.

دعای دوم: این دعا را نوشته و همراه خود داشته باشید:

«بسم الله الرحمن الرحیم یا هو یا من هو یا من لیس هو الا هو صل علی محمد و اجعل لحامل کتابی هذا من کل هم و غم ألم و مرض و خوف فرجاً و مخرجاً محمد علی فاطمه الحسن و الحسین علی محمد جعفر موسی علی محمد علی الحسن (م ح م د) علیهم الصلاه والسلام»

کارهای عملی

۱. بالا بردن انگیزه:

گاهی مواقع برای انجام کاری مثبت, در دایره شک و تردید قدم می زنیم و این دو دلی مانع تحرک و انجام آن می شود. شک از عدم آگاهی و شناخت لازم بوجود می آید. اگر در مورد کاری که خواهان انجامش هستیم دانش فراوان و کافی داشته باشیم و جنبه های مثبت آن برایمان بیشتر و واضحتر شوند، ناخواسته در درونمان منبعی از انرژی به نام انگیزه به وجود خواهد آمد و هر هول و هراس و شک و تردیدی را به خاکستر تبدیل خواهد کرد، و همین انگیزه و دانش درونی است که ما را به سوی هدف و انجام کار خواهد کشاند. پس بهتر است یکی از مقدمات شجاعت «انگیزه» را با مطالعه و تحقیق به دست آوریم.

۲. انجام کارهای معقولی که از آن ها ترسی داریم:

شجاعت به معنای نترسیدن نیست, شجاعت یعنی انجام کاری که از آن می ترسیم. در بسیاری از مواقع این ترس ها ریشه های موهوم و خرافی دارند که باید کنار گذاشته شوند. اگر ازحرف زدن جلوی جمع ترس داریم باید جلوی آنان سخنرانی کنیم. اگر دفاع از حق در مقابل ظالم و ستمگر برایمان سخت است. باید همان کار را بکنیم. اگر جرأت قدم نهادن در یک طرح بزرگ علمی, پژوهشی یا اقتصادی را نداریم حتما باید در آن کارها قدم نهیم و … .
چو ترسی ز امری بینداز خویش در آن و بپیرای تشویش خویش

دو دل بودن و خود نگهداشتن بسی سخت تر می کند قلب ریش

امام شجاعان, علی(ع) می فرمایند:

«هنگامی که از چیزی می ترسی خود را در آن بیفکن، که ترس از خود آن بسی سخت تر و وحشتناکتر است.»

آری بسیاری از مواقع فکر کاری که جرأت انجامش را نداریم بسیار رنج آورتر از خودکار است. پس چه بهتر که دل به دریا زده و انجامش دهیم.

۳. تقویت ایمان مذهبی:

مطابق آیات و تعبیرات, ترس ریشه شیطانی دارد. در حالی که شجاعت و شهامت دارای ریشه ایمانی است. چرا که مومن با اتکاء به خدا که قدرتش مافوق همه قدرتهاست, خود را در همه صحنه ها پیروز می بیند و افراد ضعیف الایمان با اتکاء به قدرت خود که به هر حال شکست پذیر است خویش را ناتوان مشاهده می کنند.

در زندان جهان را به شجاعت بکنیم شحنه عشق چو با ماست ز کی پرهیزیم

پیامبران این مشعل داران و فاتحان قله های ایمان در امر تبلیغ دین، از هیچ مخلوقی ترسی به دل نداشتند الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله

و امام شکافنده دانش ، باقرالعلوم فرموده اند: «انسان مومن نه ترسوست و نه حریص و نه بخیل»

۴. دوری از افراد ترسو و قرین شدن با شجاعان:

همه باور دارند که خصلت های دوستان به مرور زمان به یکدیگر منتقل می شود و این خصلت گاهی کمال همنشین است و گاهی نقص و عیب او. شجاعت و ترس نیز این گونه اند. برگزیدن دوستان از میان افراد شجاع باعث می شود این شمع درونی ما نیز از سوسو زدن به نور افکندن رسد.

۵. افزایش اعتماد بنفس:

شجاعت تکیه گاه صفات دیگر انسان است ولی خود نیز بر صفاتی تکیه دارد و به یکباره در انسان زاده نمی شود. شجاعت از نبردی درونی آغاز می شود و با تولد شجاعت ادامه می یابد. اعتماد به نفس و اراده خود یکی از مقدمات کار است. الف) باید نفس و تن خویش را به کارهای سخت افکند تا در این کوره داغ, سفالهای خام و شکننده اراده, سفت و محکم گردند. ب) ورزش و بالخصوص ورزشهای رزمی نیز از روشهای ارزشمند تقویت اعتماد به نفس به شمار می روند. ج) ارتباطات اجتماعی با همه اقشار اجتماع باعث می شوند تا قابلیت های نهفته آدمی شکوفا گردند و او خود را در آیینه دیگران بهتر بشناسد و اعتماد به نفس پیدا کند. د) شرکت فعال در کارهای گروهی مثل هیأتها و مساجد نیز کارساز است.

۶. مشورت نکردن با افراد ترسو:

ترس از دو دل بودن و شک به وجود می آید و همین شک از مشورت با بزدلان نیز حاصل می شود. امام علی در این باب فرموده اند: «هرگز با انسان ترسو مشورت نکن چرا که تو را از کارهای مهم باز می دارد و موضوعات کوچک را در نظر تو بزرگ جلوه می دهد.»

۷. کنار نهادن منفی بافی (مثبت اندیشی):

قوه خیال یکی از نعمت های خداوند بر انسان است. تا در این دنیای مجازی آرزوها و امید های آینده اش را بر طبق میل خود ترسیم کند و سپس به اجرا در آورد ولی برخی مردم عادت کرده اند که همیشه آینده را در این قوه, تاریک و نا مشخص ترسیم کنند. منفی بافی یک بیماری است که سدی می شود در مقابل حرکت روبه جلوی انسان و معمار این سد خود انسان است. نمی شود, من می دانم کارها خراب می شود, فلان اتفاق ناگوار می افتد و هزاران نمی شودهای دیگر, بر شجاعت و شهامت زنجیر سکون می زنند. باید به جای تفکرات منفی به تفکر مثبت روی آورد.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *