خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی مجرب برای نجات و رهایی از شر و فتنه و بلا

دعایی مجرب برای نجات و رهایی از شر و فتنه و بلا

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مجرب برای نجات و رهایی از شر و فتنه و بلا پرداخته ایم. برای در امان ماندن از فتنه و بلایا دعای مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مجرب برای نجات و رهایی از شر و فتنه و بلا,دعای دفع فتنه,دعای حفظ از شر فتنه,دعای ایمنی از فتنه های آخرالزمان,دعای در امان ماندن از فتنه آخرالزمان,دعای محفوظ ماندن از فتنه ها,دعای خلاصی و نجات از فتنه,طلسم دفع فتنه,طلسم دور کردن فتنه,آیه و سوره رهایی از فتنه,بهترین دعای دفع فتنه,دعای نجات از فتنه و گرفتاری و سختی

دعایی مجرب برای نجات و رهایی از شر و فتنه و بلا

 

فتنه در قرآن به مفاهیم مختلفی آمده است اما به هر حال مومنان در هر زمانی باید از شر فتنه به خدا پناه ببرند.

دعای نجات از فتنه ها و شر و گرفتاری :

«رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلَّذینَ کَفَرُوا وَ اغْفِرْ لَنا رَبَّنا إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ»(آیه 5 سوره ممتحنه)

«پروردگارا! ما را مایه گمراهی کافران قرار مده و ما را ببخش، ای پروردگار ما که تو عزیز و حکیمی»

دعای نجات از فتنه از زبان کیست؟

این دعا را حضرت ابراهیم (ع) و پیروان او بیان کرده اند. آنان در این دعا از خدای خود می خواهند که آنها را از آثار سوء تبری از کفار، پناه دهد و ایشان را بیامرزد.

تفسیر دعای نجات از فتنه و آمرزش گناهان

«فتنه» یعنی وسیله امتحان و اینکه گفتند: خدایا ما را فتنه کفار قرار مده؛ یعنی خدایا کفار را بر ما مسلط مساز تا به واسطه ما مورد امتحان قرار بگیرند و آنچه فساد در وسع خود دارند بیرون بریزند و بر آزار و اذیت ما بپردازند.

کلمه «ربنا» در این دعا برای برانگیختن رحمت الهی آورده شده است و پس از آن تقاضای مغفرت شده و خداوند را با نام عزیز و حکیم خطاب کرده است، یعنی تو خدایی هستی که بر بندگان خود قاهر و مسلط هستی و افعالت متقن و محکم است. پس از هر راهی که می دانی ما را از شر این قوم مشرک‌ حفظ کن‌.

«فتنه» در لغت به معناى آشوب، امتحان، عذاب، بلا و آزار آمده است. آزار مسلمانان، آزمایشى براى کفار است تا خباثت و عناد خود را اظهار کنند، به سلطه خود مغرور شوند و قدرت خود را نشانه حقانیت خود بدانند.

نکات طلایی دعای نجات از فتنه و آمرزش گناهان

1- از آداب دعا، خطاب‌ «یا رَبِّ» است. معمولًا دعاهاى قرآن با کلمه‌ «رَبَّنا» آغاز مى‌شود.

2- مسلمانان در تمام موارد حتى در قراردادهاى اقتصادى، نظامى و فرهنگى نباید به شیوه‌اى عمل کنند که مورد سوء استفاده کفار قرار گیرند و راه فشار و سلطه کفار را به روى خود بگشایند. (لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلَّذِینَ کَفَرُوا)

3- دین و سیاست در کنار هم هستند، برائت از کفار، در کنار طلب مغفرت از خدا. یک دعا رنگ سیاسى دارد و دعاى دیگر رنگ معنوى. (رَبَّنا لا تَجْعَلْنا… وَ اغْفِرْ لَنا)

4- به درگاه کسى رو کنیم که هم توانمند است و هم حکیم. (رَبَّنا… إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ‌)

5- ابزار دست کفار قرار نگرفتن، رمز عزت است. (لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً… أَنْتَ الْعَزِیزُ)

6- رفتار بسیارى از قدرتمندان حکیمانه نیست، ولى خداوند هم قدرتمند شکست‌ناپذیر است و هم حکیم. (أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ)

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *