خانه / دسته‌بندی نشده / دعایی مخصوص رفع ترس از مرگ و رفع اضطراب از مرگ عزیزان

دعایی مخصوص رفع ترس از مرگ و رفع اضطراب از مرگ عزیزان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعایی مخصوص رفع ترس از مرگ و رفع اضطراب از مرگ عزیزان پرداخته ایم. برای رفع ترس و اضطراب از مرگ و مرگ عزیزان دعا و اذکار مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعایی مخصوص رفع ترس از مرگ و رفع اضطراب از مرگ عزیزان,دعای ریختن ترس از مرگ,دعای از بین رفتن ترس از مرگ,دعای برطرف شدن ترس از مرگ,دعای رفع اضطراب از مرگ و مردن,دعای رفع استرس و ترس از مرگ,طلسم رفع ترس از مردن و فوت ناگهانی,طلسم قوی و مجرب برای رفع ترس,طلسم ریختن ترس از مرگ,آیه و سوره رفع ترس از مرگ

دعایی مخصوص رفع ترس از مرگ و رفع اضطراب از مرگ عزیزان

ترس از مرگ چیست :

ترس از مرگ، یکی از رایج‌ترین نوع ترس در انسان‌هاست.

ترس معقول از مرگ، یک راهکار مناسب است که باعث حفظ امنیت جانی ما می‌شود و ما را از خطرات دور می‌کند.

ترس از مرگ یک پاسخ برای حفظ بقا است که باعث می‌شود در هنگام قرارگرفتن در موقعیت‌ها یا انجام کارهای خطرناک، خطر مرگ را احساس کنیم.

به‌طور مثال ترس از مرگ باعث می‌شود هنگامی‌که در نزدیکی لبه‌ی صخره‌ها و پرتگاه‌های بلند قرار بگیریم به جلوتر حرکت نکنیم و یا هنگامی‌که دریا طوفانی است در آن شنا نکنیم.

اما ترس از مرگ همیشه سودمند نیست. این نوع ترس در چنین مواردی باعث می‌شود که در ذهن افراد به‌صورت وسواس‌گونه رخنه کند و درحالی‌که فرد در هیچ‌گونه خطری نسبت به وقوع مرگ قرار ندارد، اما به‌طور مداوم به آن فکر کند و از آن بترسد.

نظر روانشناسان تاریخ درباره ترس وسواسی از مرگ :

«زیگموند فروید» (Sigmund Freud) معتقد بود که ترس غیرمنطقی از مرگ ریشه در دوران کودکی فرد دارد که در آن کودک در مواجهه با اتفاقاتی غیرمعمول و متضاد نسبت به آگاهی‌ دوران کودکی‌اش قرار گرفته است.

بعدها روانشناسانی مانند «رولو می» (Rollo May) و «ویکتور فرانکل» (Viktor Frankl) پیوندی بین فقدان معنی و موفقیت در برخی از جنبه‌های زندگی با ترس از مرگ مشاهده کردند

مانند احساس عدم آمادگی برای مرگ یا جاه‌طلبی‌های دست‌نیافتنی و بروز چنین احساساتی شدت اضطراب و ترس از مرگ را در افراد بیشتر می‌کرد.

«ارنست بکت» (Ernest Beckett)، انسان‌شناس معروف، معتقد بود که ترس از مرگ یک احساس بسیار قدرتمند و شدید است که در بین عموم مردم وجود دارد و این ترس هنگامی‌که توسط خود افراد سرکوب شود، به‌صورت رفتارهای مخرب یا ترس‌های دیگری مانند ترس از ارتفاع و یا ترس از فضاهای بسته نمود پیدا می‌کند.

اگرچه در ابتدا ممکن است شدت ترس از مرگ ناچیز باشد، اما این نوع ترس می‌تواند زندگی روزمره‌ی ما را دچار اختلال کند.

ما متوجه مسائلی می‌شویم که موجب تشدید ترس‌مان می‌شوند و به‌جای تحقیق و بررسی علت دقیق این ترس، از مواجه با آن خودداری می‌کنیم تا هیچ‌گونه وحشتی در ما ایجاد نشود.

این موضوع به‌مرور زمان ادامه پیدا می‌کند و باعث می‌شود ما از انجام بسیاری از کارهای روزانه اجتناب کنیم.

به‌عنوان مثال جک مرد ۶۰ ساله‌ی مجردی بود که بسیار دوست داشت که صاحب خانواده‌ی مستقلی باشد.

جک آخر هر هفته، سگ خانگی خود را برای پیاده‌روی و قدم‌زدن طولانی همراه خود به بیرون می‌برد.

او برای آنکه مدت طولانی‌تری قدم بزند، از راهی‌که کنار گورستان بود می‌گذشت.

جک متوجه شد که آخر هفته‌ها سرشار از احساسات و افکار نگران‌کننده درباره مرگ است و فهمید که احتمالا قدم‌زدن درکنار گورستان باعث ایجاد چنین احساساتی در او شده‌اند.

او از قدم‌زدن در کنار گورستان اجتناب کرد، اما تفکرات ناراحت‌کننده هنوز هم آخر هفته‌ها به سراغ او می‌آمدند.

جک احتمال می‌دهد که قدم‌زدن به همراه سگش باعث ایجاد این ترس می‌شود و آن را هم کنار می‌گذارد.

این نوع اجتناب روانی باعث می‌شود که جک حتی برای فرار از ترسش از رفت‌وآمد به مراسم‌های ختم، گورستان‌ها، اماکن مذهبی و حتی مراکز خریدی که در نزدیک این مکان‌ها قرار دارند، خودداری کند.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *