خانه / دعا / دعای عظیم سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)

دعای عظیم سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)

دعای عظیم سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)

در این پست قصد داریم به شما عزیزان دعایی عظیم و پرخیر بیاموزیم که برای طلب سلامتی و تعجیل فرج امام زمان (عج) می باشد و انشالله که پس از خواندن این دعا عاقبت بخیری را در زندگی خود احساس کنید و از سختی ها تلخی ها و مشکلات نیز رها شوید.

دعای عظیم سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)
دعای عظیم سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)

دعای عظیم سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج),دعای تعجیل در ظهور,دعای تعجیل در ازدواج,دعای تعجیل در فرج سریع الاثر,دعای تعجیل امام زمان,دعای تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع),دعای تعجیل در کار,دعای تعجیل ظهور امام زمان,دعای تعجیل در استجابت دعا,دعای تعجیل در حاجت,دعای تعجیل در اجل,دعای تعجیل در فرج مجرب,دعای تعجیل ظهور,دعا تعجیل امام زمان,دانلود دعای تعجیل امام زمان

دعای عظیم سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)

دراین مورد دعای معروفی است که مرحوم کلینی درکتاب اصول کافی نقل کرده است. دراین دعا پس از تقاضای معرفت خدا و معرفت رسول خدا. معرفت امام مسئلت می شده و دستور مواظبت ان به مۆمنان و منتظران ظهور حضرت داده شده است:

 

اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ‏؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ‏؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِي‏.

اى خدا تو مرا بخود شناسا کن که اگر تو شناسایم به خویش نفرمایى رسولت را نخواهم شناخت؛ اى خدا تو رسولت رابه من بشناسان و گرنه حجتت را نخواهم شناخت؛ خدایا تو حجتت رابه من بشناسان و گرنه از دین خود گمراه خواهم شد.

 

یکی از وظایف مسلم شیعیان در زمان غیبت امام زمان، دعا برای قرب ظهور و تقاضای تعجیل در قیام ان حضرت است. شیعه راستین و دلباخته امام زمان کسی است که در هر صبح و شام و با هر نماز و نیاز دست حاجت به پیشگاه خدای رۆوف دراز کرده و از او ظهور مولایش را بطلبد.

عاشق دلباخته صبح و شام نمی‌شناسد ودر تمام ساعات منتظر ظهور یار و مشتاق دیدار جمال محبوب است. امام صادق «علیه السلام» فرمودند:

 

فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً

باید در هر صبح و شام در انتظار ظهور صاحب خود باشی.

 

ودر حدیث دیگر فرمودند:

وَ تَوَقَّعْ اَمْرَ صَاحِبِکَ لَيْلَکَ وَ نَهارَکَ
باید شب و روز منتظر فرار رسیدن ظهور صاحب خود باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *