خانه / دسته‌بندی نشده / دعا و اعمال مخصوص روز سوم ماه مبارک رمضان

دعا و اعمال مخصوص روز سوم ماه مبارک رمضان

در این مطلب از سایت ادعیه و اذکار هاروس به دعا و اعمال مخصوص روز سوم ماه مبارک رمضان پرداخته ایم. برای دانستن اعمال و ادعیه روز سوم ماه رمضان مطلب مجرب عنوان شده را بخوانید که ان شاء الله کارگشا باشد.

دعا و اعمال مخصوص روز سوم ماه مبارک رمضان ,دعای مخصوص روز سوم ماه رمضان – اعمال شب سوم ماه مبارک رمضان,دعای سومین شب رمضان,اعمال سویمن شب از ماه رمضان,ذکر و دعای مخصوص شب و روز سوم ماه رمضان,نماز مخصوص شب سوم رمضان

دعا و اعمال مخصوص روز سوم ماه مبارک رمضان 

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِیهَ وَ بَاعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفَاهَهِ وَ التَّمْوِیهِ‏وَ اجْعَلْ لِی نَصِیباً مِنْ کُلِّ خَیْرٍ تُنْزِلُ فِیهِ بِجُودِکَ یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِینَ‏

خدایا در این روز مرا هوش و بیدارى نصیب فرما و از سفاهت و جهالت و کار باطل دور گردان و از هر خیرى که در این روز نازل می فرمایى مرا نصیب بخش به حق جود و کرمت اى جود و بخشش دارترین عالم.

حدیث یار :

امام صادق (ع) می فرمایند:

همانا در این قرآن مشعل فروزان هدایت و چراغهای نور بخش در تاریکی است . پس انسان ( برای استفاده از آن ) با ید دیده خود را بگشاید و فکر خویش را باز کند ، زیرا تفکر قلب بینا را حیات می بخشد ، همچنان که انسان در تاریکیها به وسیله روشنایی راه خود را می شناسد .

اصول کافی جلد ۲، ص۲۰۰

از امیر المؤمنین علیه السّلام روایت شده است :

«نگویید رمضان، زیرا نمىدانید رمضان چیست، و اگر کسى گفت، باید صدقه داده و روزه بگیرد. بلکه همانطور که خداوند فرموده است بگویید ماه رمضان» . از اعمال مهم سالک در این ماه بزرگ شناخت حقیقت این ماه – در این ماه خداوند رهروان این ماه را با دعوت به میهمانى این ماه گرامى داشته و این ماه ماه میهمانى خداست – و سپس فهمیدن معنى روزه و مناسبت آن با میهمانى خداست. آنگاه تلاش و کوشش براى بدست آوردن اخلاص در کردار و رفتارهایى است که مطابق با رضایت صاحبخانه است.

فواید گرسنگى : گرسنگى فواید بیشمارى در جهت تکمیل نفس و شناخت خداوند براى سالک دارد. روایات زیادى در فضایل گرسنگى وارد شده است که بد نیست در اینجا اشاره‏اى به آنها و سپس به فلسفه و حکمت گرسنگى داشته باشیم.

برگرفته از سایت دعاسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *